چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
رنگ مشتری
طبق آخرین تحقیقات انجام گرفته مشخص گردید که هر یک از انسان ها دارای رنگ خاصی هستند که نوع شخصیت و رفتار آنها را نشان می دهد. در مطلب امروز قصد داریم به فروشندگان و کسانی که می خواهند کالا یا جنسی را به دیگران بفروشند، نشان بدهیم که چگونه رنگ مشتری خود را در اولین تماس پیدا کرده و سپس طوری اقدام نمایند تا احتمال فروش خود را تا ۸۰ درصد افزایش دهند. انسان ها به چهار رنگ تقسیم می شوند:
ـ رنگ قرمز
ـ رنگ زرد
ـ رنگ سبز
ـ رنگ آبی
▪ خصوصیات افراد قرمز رنگ: دارای هدف هستند (بی هدف وارد محل کسب شما نمی شوند)، با صدای بلند و محکم حرف می زنند، اعتماد به نفس بالایی دارند، رک صحبت می کنند، قاطع، جسور و همیشه مدعی هستند.
▪ خصوصیات افراد سبز رنگ: آرام هستند خونسرد و بسیار مهربانند، به حرف دیگران زیاد گوش می دهند، علاقمند کمک به دیگران هستند، محتاط اند، زمان زیادی برای دیگران می گذارند، در خرید زیاد تخفیف نمی گیرند، خیلی سریع نمی توانند تصمیم گیری کنند.
▪ خصوصیات افراد زرد رنگ: شدیدا اجتماعی هستند، زیاد حرف می زنند، در خرید زیاد چونه می زنند، سرزنده و همیشه شاد و بشاش هستند، اکثرا با دوستان خود به خرید می روند، در حالت منطقی زود قانع می شوند.
▪ خصوصیات افراد آبی رنگ: در ارتباطات خیلی سرد، آرام و بسیار منضبط و محتاط اند، در مورد هر موضوعی زیاد فکر می کنند، محافظه کار هستند.
حال سعی کنید با هر یک از مشتریان به گونه زیر عمل کنید:
۱) اگر مشتری شما قرمز رنگ بود: کوتاه و خلاصه صحبت کنید، صریح حرف بزنید، به آنها کاتالوگ نشان دهید (به جای اطلاعات به آنها تصاویر نشان بدهید)، نشان دهید کالای شما بهترین است، سعی نکنید بر آنها چیره شوید، به نظراتش احترام بگذارید، از رک گویی آنها عصبانی نشوید.
۲) اگر مشتری شما سبز رنگ بود: برای این دسته از مشتریان اعتماد و اخلاقیات بسیار مهم است، به آنها احترام بگذارید، به آنها مهلت دهید با خیال راحت تصمیم گیری نمایند، آنها را مجبور به خرید کالایی نکنید، آنها را در مورد کالای خود نگران نکنید (با استفاده نابجا از این کالا خساراتی به شما وارد می شود)، با آنها ارتباط صمیمی ایجاد کنید، از آنها بخواهید در مورد خرید کالای شما با دیگران مشورت کنند، اجازه دهید کالای شما را لمس کنند، این مشتریان فروشنده را در وهله اول به عنوان بهترین فرد ممکن می بینند (نگذارید وجهه شما نزد او خراب گردد). به یاد داشته باشید سبزها وفادار ترین مشتریان هستند.
۳) اگر مشتری شما زرد رنگ بود: به این دسته از مشتریان کاتالوگ نشان ندهید زیرا حوصله خواندن آن را ندارند، به جای کاتالوگ برایشان از خصوصیات کالای خود حرف بزنید، با آنها صمیمی شوید، با آنها سرد ارتباط برقرار نکنید، این مشتریان زمانی که قول خرید می دهند خیلی زود فراموش می کنند به هیمن خاطر سریع با آنها معامله کنید، به دنبال ایده های جدید و خلاقانه در کالای شما هستند، پخش موسیقی در محل فروش بسیار در خرید آنها اثر می گذارد.
۴) اگر مشتری شما آبی رنگ بود: به آنها اطلاعات دقیق و منظم در مورد کالای خود بدهید، برایشان به صورت شفاهی توضیح ندهید، به مشخصات فنی محصول بسیار علاقمند هستند، اگر قول خرید بدهد حتما خرید می کند، کوتاه و صریح با آنها ارتباط برقرارکرده و کالای خود را با کاتالوگ معرفی کنید، سریع تصمیم گیری نمی کنند، باید مطمئن شوند که کالای شما بهترین است، اجازه دهید کالای شما را از نزدیک بررسی کنند.
منبع : روزنامه مردم سالاری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم معلمان ایران رهبر انقلاب بابک زنجانی دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان رسانه
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل آموزش و پرورش پلیس قوه قضاییه سلامت سازمان هواشناسی دستگیری شورای شهر تهران شهرداری
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو سایپا چین دلار قیمت طلا بازار خودرو تورم
مسعود اسکویی تلویزیون فضای مجازی سریال سینما دفاع مقدس سینمای ایران فیلم موسیقی تئاتر نون خ رسانه ملی
دانشگاه علوم پزشکی
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان اوکراین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال لیگ برتر
وزیر ارتباطات تبلیغات همراه اول اینستاگرام اپل ناسا نخبگان گوگل ویروس ماه
دیابت کاهش وزن داروخانه مسمومیت بیماری خواب پرستار بارداری