پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
اورانوس - URANUS
سال تولید : ۱۹۹۰
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاتریک بوردیه
کارگردان : کلود بری
فیلمنامهنویس : آرلت لانگمان و بری، بر مبنای رمانی نوشتهٔ مارسل امه
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان کلود پتی
هنرپیشگان : فیلیپ نوآره، ژرار دوپاردیو، ژان پییر ماری یل، میشل بلان، ژرار دزارته، فابریس لوشینی، فلورانس دارل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه
ـ فرانسه، سال ۱۹۴۵. در شهری ̎ آزاد شده̎، یک مرد خانوادهٔ طبقهٔ متوسط (ماری یل) به بسیاری از آنانی که خانه و زندگی خود را از دست دادهاند، پناه میدهد. اعتقادات سیاسی متفاوت این مستأجران جدید باعث اختلاف بینشان میشود. پر سر و صداترین مخالفان در شهر، کمونیستها هستند که با تهدید به لو دادن و تحویل دادن آنانی که با نیروهای آلمانی همکاری کردهاند، همه را به وحشت انداختهاند. تنها آدم نترس شهر، مسافرخانهدار (دوپاردیو) غول پیکری است که مرگش در نهایت، تزویر و دورویی مردمان دهکده که اسم کارشان را ̎میهنپرستی̎ گذاشتهاند، برملا میکند.
ـ یک نمونهٔ دیگر از قدرتنمائی سینمای فرانسه در ساخت فیلمهای حماسی که در این سالها نمونههای دیگری را هم از آن شاهد بودهایم. صحنهپردازیهای عظیم (در اینجا شهر در حال جنگ) و حضور یک گروه بازیگری تمام عیار (در اینجا نوآره، دوپاردیو، ماری یل و بلان) به همراه یک نمابندی خاص که هرچه بیشتر این عظمت را به رخ بکشاند، از ویژگیهای این فیلمهای سینمائی فرانسه است. فیلم بری اگرچه در تمام این وجوه موفق است اما روح یک فیلم سرزنده را ندارد و برای همین تا حدی خستهکننده مینماید.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاتریک بوردیه
کارگردان : کلود بری
فیلمنامهنویس : آرلت لانگمان و بری، بر مبنای رمانی نوشتهٔ مارسل امه
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان کلود پتی
هنرپیشگان : فیلیپ نوآره، ژرار دوپاردیو، ژان پییر ماری یل، میشل بلان، ژرار دزارته، فابریس لوشینی، فلورانس دارل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه
ـ فرانسه، سال ۱۹۴۵. در شهری ̎ آزاد شده̎، یک مرد خانوادهٔ طبقهٔ متوسط (ماری یل) به بسیاری از آنانی که خانه و زندگی خود را از دست دادهاند، پناه میدهد. اعتقادات سیاسی متفاوت این مستأجران جدید باعث اختلاف بینشان میشود. پر سر و صداترین مخالفان در شهر، کمونیستها هستند که با تهدید به لو دادن و تحویل دادن آنانی که با نیروهای آلمانی همکاری کردهاند، همه را به وحشت انداختهاند. تنها آدم نترس شهر، مسافرخانهدار (دوپاردیو) غول پیکری است که مرگش در نهایت، تزویر و دورویی مردمان دهکده که اسم کارشان را ̎میهنپرستی̎ گذاشتهاند، برملا میکند.
ـ یک نمونهٔ دیگر از قدرتنمائی سینمای فرانسه در ساخت فیلمهای حماسی که در این سالها نمونههای دیگری را هم از آن شاهد بودهایم. صحنهپردازیهای عظیم (در اینجا شهر در حال جنگ) و حضور یک گروه بازیگری تمام عیار (در اینجا نوآره، دوپاردیو، ماری یل و بلان) به همراه یک نمابندی خاص که هرچه بیشتر این عظمت را به رخ بکشاند، از ویژگیهای این فیلمهای سینمائی فرانسه است. فیلم بری اگرچه در تمام این وجوه موفق است اما روح یک فیلم سرزنده را ندارد و برای همین تا حدی خستهکننده مینماید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست