جمعه, ۲۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 14 February, 2025
مجله ویستا
کودک، تربیت، زندگی: کودک و مدرسه
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۱۶
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۴-۷۲۳-۴
شماره کنگره : ۸۵۳۱۶۰۱۳
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : پالتویی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
ویراستار : فیروز - محمد
نویسنده : کریمی - عبدالعظیم
مجلد دوم از مجموعهی حاضر در زمینهی روانشناسی کودک، این مباحث را دربرمیگیرد: 'کودک و مدرسه'، 'کودک و تربیت دینی'، 'کودک و استقلال'، 'کودک و خلاقیت'. در بخشی از کتاب آمده است: 'پیامدهای آموزش و پرورش مترقی باید فهمیدن، ابداع کردن، و آفریدن باشد؛ نه تقلید کردن، تبعیت جویی و دنبالهروی... در مدرسهها فرآیند یادگیری اغلب در حیطهی شناختی و ذهنی خلاصه میشود. دانشآموزان را مجبور میکنیم تا آن چه را که ما خواهان آن هستیم بدانند. اما کمتر اتفاق میافتد که اجازه بدهیم تا آنها خود احساس کنند، دوست دارند چه چیزهایی را دوست دارند بدانند. اکثر مطالبی که دانشآموزان یاد میگیرند کاربرد مستقیمی در زندگی فردی و اجتماعی آنها ندارد. این که دانشآموزان یاد بگیرند چگونه دیگران را دوست داشته باشند، چگونه از زندگی لذت ببرند و ... بسیار مهمتر، کاربردیتر و سازندهتر از اطلاعات و معلوماتی است که در قالب یادگیریهای طوطیوار به آنها ارایه میدهیم. چه بسا ضرورت کسب قدرت معنوی و کیفیت زندگی، عملا در پوشش فراگرفتن قدرت مادی و کمیت زندگی به فراموشی سپرده میشود.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۴-۷۲۳-۴
شماره کنگره : ۸۵۳۱۶۰۱۳
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : پالتویی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
ویراستار : فیروز - محمد
نویسنده : کریمی - عبدالعظیم
مجلد دوم از مجموعهی حاضر در زمینهی روانشناسی کودک، این مباحث را دربرمیگیرد: 'کودک و مدرسه'، 'کودک و تربیت دینی'، 'کودک و استقلال'، 'کودک و خلاقیت'. در بخشی از کتاب آمده است: 'پیامدهای آموزش و پرورش مترقی باید فهمیدن، ابداع کردن، و آفریدن باشد؛ نه تقلید کردن، تبعیت جویی و دنبالهروی... در مدرسهها فرآیند یادگیری اغلب در حیطهی شناختی و ذهنی خلاصه میشود. دانشآموزان را مجبور میکنیم تا آن چه را که ما خواهان آن هستیم بدانند. اما کمتر اتفاق میافتد که اجازه بدهیم تا آنها خود احساس کنند، دوست دارند چه چیزهایی را دوست دارند بدانند. اکثر مطالبی که دانشآموزان یاد میگیرند کاربرد مستقیمی در زندگی فردی و اجتماعی آنها ندارد. این که دانشآموزان یاد بگیرند چگونه دیگران را دوست داشته باشند، چگونه از زندگی لذت ببرند و ... بسیار مهمتر، کاربردیتر و سازندهتر از اطلاعات و معلوماتی است که در قالب یادگیریهای طوطیوار به آنها ارایه میدهیم. چه بسا ضرورت کسب قدرت معنوی و کیفیت زندگی، عملا در پوشش فراگرفتن قدرت مادی و کمیت زندگی به فراموشی سپرده میشود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست