چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
۱۰ نکته کلیدی برای موفقیت در تجارت
۱. اهداف شخصی و گروهی خود را برنامه ریزی و مشخص كنید. موفقیت تجارت های كوچك و تازه تاسیس به تركیبی از دانستن اهداف و استفادهٔ بهینه از موقعیت های پیش آمده بستگی دارد. این اهداف را به صورت یادداشت بنویسید تا راهنمای شما باشد.
۲. بازاری مناسب برای سرویس و یا محصول تولیدی خود تعیین كنید. قدم دوم برای شروع تجارت توجه به بازار خرید می باشد. در وهلهٔ اول نیاز رفع نشدهٔ بازار خرید را پیدا و آنگاه اقدام به رفع آن كنید. اهمیتی ندارد كه شما چقدر در تجارت زیرك هستید، اگر بازاری برای محصول شما نباشد پیشرفت زیادی نخواهید داشت. اكثر دست اندركاران تجارت ابتدا محصول جالبی را طرح ریزی كرده و سپس به اندازهٔ و نیاز آن می اندیشند. برای اینكه بفهمید تا چه حد محصول شما مورد نیاز است احتیاج به یك تحقیق اصولی و آزمایش دقیق بازار خواهید داشت.
۳. نقشهٔ بازاری خود را طرح ریزی كنید. مقصود از این كار مشخص كردن آن است كه چگونه برای سودآوری خود ایجاد مشتری كرده و چگونه مشتریان خود را نگهداری خواهید كرد. در این طرح، شما باید مشخص كنید كه به چه كسی محصول خود را می فروشد، چگونه وارد بازار خواهید شد، و در آخر، مقدار سالانه فروش شما چقدر خواهد بود و سپس این نقشه را برای پنج سال پیاده كنید.
۴. طرح و نقشهٔ اولیهٔ تجاری خود را كامل كرده و آن را بنویسید. این طرح شما باید محیط خاص كار شما را نشان دهد و مزیت هایی را كه شما در رقابت دارید، بیان كند. در واقع این طرح شما مسیر اصلی تجارت و آینده شما را ایجاد خواهد كرد و شما را در نگهداری ، حفظ افراد كلیدی یاری كرده و دید شما را وسیع تر خواهد كرد.
۵. نیازهای اقتصادی خود را تعیین كنید. هنگامی كه طرح تجاری خود را تهیه می كنید، می توانید نیازهای اقتصادی خود را تخمین زده و آنها را در طرح خود وارد كنید. آنالیز خوب و صحیح شما از بازار به پیش بینی فروش و نهایتا موفقیت تجاری شما می انجامد و در نتیجه، كارمندان مورد نظرتان را می توانید تعیین كنید.
۶. تیم های كلیدی خود را تشكیل دهید: بنیانگذاران، مدیران و در آخر كارگردانان این طرح پیش از ایجاد طرح اصلی تجارت می بایست كه تیم های محكم و قدرتمندی را تشكیل دهند و مدیریت قوی را نیز تعیین كرده باشند. چنانچه كوچكترین خلأ و كمبودی در تیمتان وجود داشته باشد باید فورا پر گردد.
۷. نیازهای اقتصادی خود را نهایی كرده و طرح اصلی و كامل شدهٔ تجاری خود را ایجاد كنید. از طرحهای تجاری پیشینیان استفاده كرده تا طرح نهایی خود را بریزید. طرح تجاری شما باید به طور دقیق نشان دهد كه شركت می تواند به اندازه لازم بفروشد تا سود مناسبی داشته باشد.
۸ . با ایجاد یك استراتژی بازاری خوب و كارا، حمایت اقتصادی لازم را برای تجارت و یا شركت خود جلب كنید. مقصود این است كه استراتژی شما نه تنها می بایست قصد فروش محصول و یا سرویس شما می باشد، بلكه می بایست به منظور فروش خود شما و شركتتان به اسپانسرها و حامیان اقتصادی نیز باشد.
۹. طرح و نقشهٔ خود را با موفقیت عرضه كنید. هنگامی كه استراتژی لازم را برای آوردن حامیان اقتصادی خود به كار بردید، وقت آن می رسد كه از قابلیت های طرح خود برای جلو افتادن از دیگر شركت ها و سودآوری استفاده كنید.
۱۰ . سرویس و یا محصول خود را در بازار به عرضه بگذارید و تجارتتان را به سوی اهدافی كه مشخص كرده بودید، هدایت كنید. در واقع، این آخرین نكته مدیریت و عرضهٔ صحیح و دنباله دار تجارت شما می باشد. آنگاه كه به این نقطه رسیدید، با مدیریت مناسب و مهارت های بازاریابی خود در نگهداری و حفظ تجارت و یا شركت خود بكوشید.
سید محمد تقی رسولی دینان
منبع : همشهری
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست