یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
جایگاههای پرداخت
بسيارى از تبادلات بصورت online صورت نمىگيرد. زيرا بسيارى از شرکتها از وب سايت خود تنها بعنوان ابزار پشتيبانى فروش استفاده مىنمايند. علاوه بر اين حتى اگر بخشى از تبادلات بصورت online انجام شود، لازم نيست که تمام پرداختها به آن صورت انجام شود. |
با اين حال در مواردى چون معاملات با حجم زياد، لازم است تمام مراحل بصورت اتوماتيک و online انجام شود. اين امر در حال حاضر براى کشورهاى در حال توسعه حياتى نيست ولى دير يا زود حائز اهميت خواهد بود. |
مراحل خاص در يک فرآيند پرداخت شامل موارد ذيل است: |
- صلاحيت داشتن (کنترل عدم اعسار) |
- کنترل اثبات نشاني |
- شناسايى طرفهاى قرارداد |
- مطابقت با فهرست سياه (پايگاههاى اطلاعاتى متقلب) |
- انحام تعهدات |
نکته: |
هر روش پرداخت مراحل ويژه خود را دارد. ليست فوق تنها ترسيم مراحلى خاص است که به يک روش خاص پرداخت مربوط نمىباشد. علاوه بر اين اغلب به دلايلى يک يا چند مرحله را نمىتوان بصورت اتوماتيک و online انجام داد. براى مثال يک بانک کوچک ممکن است دسترسى به پايگاههاى جهانى دارندگان کارت اعتبارى Visa را نداشته باشد، در نتيجه کنترل و شناسايى نشانى بايد بصورت دستى (مثلاً با فکس) انجام شود. |
در بعضى از کشورها (عمدتاً در ايالات متحده آمريکا) چندين شرکت (مانند www.ibill.com) خدمات پرداخت اتوماتيک و online را ارائه مىدهند. اين شرکتها اغلب پردازشگران ناميده مىشوند. زيرا اکثر پرداختهاى online با استفاده از کارتهاى اعتبارى انجام مىگيرد. اخيراً تعدادى از ارائهدهندگان خدمات اينترنتى (مانند www.hway.com , www.verio.com) و چند بازار اينترنتى بزرگ (مانند www.commercmaker.com , www.justnet.ne.jp , www.cybershop.com.sg, www.store.yahoo.com) خدمات کامل تجارت الکترونيک، از جمله خريد با کارت اعتبارى را ارائه مىدهند. ولى اين بازارها تنها در دسترس شرکتهاى داخلى مىباشند. |
همچنین مشاهده کنید
- امنیت وب
- جوانب حقوقی
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- سیستمهای پرداخت
- میزبان وبسایتها
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- هزینههای حضور در وب
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- سیستمهای پرداخت (۳)
- ضعف و قوت شبکه
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- گروههای مذاکراتی
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- سیستمهای پرداخت (۲)
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل