چهارشنبه, ۲۶ تیر, ۱۳۹۸ / 17 July, 2019
مجله ویستا

اهداف ترویج


فلسفهٔ ترويج نقش مجسم ايجاد و گسترش و تقويت روحيهٔ پژوهشگرى در خودشناسى و ديگرشناسى است. از اين جهت ترويج نوعى فعاليت پژوهشگرانه را ايجاب مى‌کند و اين امر بايد در خميرمايهٔ فعاليت‌هاى ترويجى نهفته باشد. براى اينکه اندکى بيشتر به ژرفاى اين ويژگى پژوهشگرانه آگاه شويم، لازم است هدفهائى را که فعاليت‌هاى ترويجى به آن ختم مى‌شوند بررسى کرد. بر اساس نظر کلي، هدف‌هاى ترويج شامل سه قسمت :
   هدف اساسى
اين هدف‌ها عبارتند از آموزش مردم در هميارى و همکارى با يکديگر، شناسائى صحيح مشکلات، يارى دادن به مردم در کسب دانش و به کار بردن آن به‌نحوى که مورد قبول آنها باشد.
   هدف عمومى
هدف‌هاى عمومى شامل کليهٔ نکات‌ لازم‌الرعايه در يارى رساندن به روستائيان و کشاورزان در تعيين و دستيابى بهخ هدف‌هاى مترقبانه از طريق:
- ارتقاى دانش فرد.
- ايجاد تحول در نظريات، عقايد و تفکرات قبلى.
- ايجاد تحول در مهارت‌هاى حرفه‌اى.
   هدف حرفه‌اى
نقش ترويج عبارت است از توسعهٔ کشاورزى و پرورش افراد آگاه به کار و حرفه با توجه به اهداف فوق. اينکه تا به حال چنين نقشى داشته است يا نه امرى است جداگانه. اما محدوديت‌هاى ناشى از شرايط اجتماعى و اقتصادى گاهى دستيابى به کل هدف‌هائى را که به‌طور نظرى و ايده‌آلى تعيين مى‌شوند مشکل و شايد تا حدى غيرمقدور مى‌سازند.
همچنین مشاهده کنید

 مرور روزنامه‌ها


 گزارش / تحلیل

 از میان خبرها

نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S7300,400,1200,1500 | درایو |کنتاکتور | …

خبرگزاری تسنیمسایت عصرایرانروزنامه آرمانخبرگزاری یورونیوزروزنامه همشهری