جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
ترويج، بنابه نظر بنت - C. Bennett، در قالب شبکه و توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نقشهاى اساسى بر عهده دارد. نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران نيز اضافه بر اين دو، کشف ابداع را نيز بر عهده دارند. |
منظور از شبکه، ورود، ساخت، نگهدارى و متکى بودن به ارتباط براى برآورد نيازها، امکانات، منابع و اجراء مسؤوليتها است؛ ترکيب شبکه که از مردم، گروهها، نهادها و سازمانها است در پاسخ به تحولات نيازها، منابع و مباحث تغيير مىکند. شبکه به ارتباط، آگاهي، نفوذ، هماهنگى و همکارى بين مردم، گروهها و سازمانها کمک مىکند. نقش کارکرد شبکهاى بهوسيلهٔ ترويج، مؤسسات تحقيقاتى صنايع و بهرهوران جنى و مهمتر از همه بهرهوران اصلى برنامههاى ترويجى ايفاء مىشود. |
شبکه براى هر يک از اين موارد: |
۱.معرفىکنندهٔ نيازهاى آنى و آتى بهرهوران است. |
۲.برنامهريزى و اجراء مىکند. |
۳.نقشآفرينى را بهبود مىبخشد. |
توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نيز عبارت است از برآورد، پذيرش و فرآيند کردن عمليات و تکنولوژى. |
نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران هر سه نقش ار ايفاء مىکنند و اقتصادى کردن تکنولوژى را نيز بر عهده دارند؛ منظر از برآورد، آزمون يک عمل يا تکنولوژى براى سنجش اثربخشي، سودآورى و قابليت پذيرش جنبههاى محيطى و اجتماعى آن است. |
ترويج مستقلاً برخى تکنولوژىهاى نوين را که مؤسسات تحقيقاتى فراهم کردهاند ارزيابى مىکند و به اين مؤسسات کمک مىکند تا تکنولوژىهاى خود را پيش از عرضه به مردم در صحنهٔ عمل آزمون کنند. |
اجراء وظايفى که ترويج بر عهده دارد نيازمند طرح و اجراء برنامههائى است که بر مبناى صحيح و روالى منسجم تهيه مىشوند. تنظيم اولويت موضوعهائى که براى اجراء به ترويج سپرده مىشوند و يافتن زمينههاى مساعد براى انتقال آنها به جامعه نيز متضمن رعايت نکاتى اصولى در برنامهريزىهاى ترويجى است. در واقع، برنامهريزى عبارت است از تصميمگيرى نسبت به موضوع، مراحل و نحوهٔ کارى که ترويج بايد انجام دهد و امکاناتى که بايد در جهت انجام اين کار مصرف کند. |
همچنین مشاهده کنید
- ارزشیابی برنامههای آموزشی ترویجی
- تاریخچه ترویج(۲)
- تاریخچه ترویج(۳)
- تاریخچه ترویج
- مدیریت در ترویج کشاورزی
- نوآوری و نوپذیری
- تاریخچه ترویج(۴)
- بهرهوری و اقتصاد ترویج کشاورزی
- مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
- آموزش بزرگسالان در ترویج
- برنامه و برنامهریزی مشارکتی در ترویج
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه(۲)
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه
- اهداف ترویج
- رهبری، شورا و مشارکت عمومی
- تکنولوژی آموزشی در ترویج کشاورزی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل گشت ارشاد ایران و اسرائیل سفر استانی ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت دولت سیزدهم وعده صادق جنگ جنگ ایران و اسرائیل
سیل زلزله قتل قوه قضاییه هواشناسی تهران سیلاب شهرداری تهران آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی
بانک مرکزی خودرو مالیات قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان بورس قیمت سکه دلار
تلویزیون احسان علیخانی شبکه نمایش خانگی سینمای ایران کتاب دفاع مقدس سریال تئاتر موسیقی
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی فلسطین حسین امیرعبداللهیان عملیات وعده صادق آمریکا جنگ غزه روسیه چین سازمان ملل اسراییل حماس حزب الله لبنان
پرسپولیس فوتبال صنعت نفت آبادان استقلال لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بارسلونا بازی لیگ برتر کشتی فرنگی تراکتور سپاهان
هوش مصنوعی سامسونگ تلگرام اپل وزیر ارتباطات ایلان ماسک ناسا عیسی زارع پور
چاقی پیاده روی درمان و آموزش پزشکی دیابت سلامت روان