VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
خصوصی سازی خودرو
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودرو
بازار خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
وزارت صمت
قیمت خودرو
خصوصی سازی سایپا
شورای رقابت
۱ ساعت قبل / سایت روزنامه آگاه
فرصتی برای اصلاح
به نظر میرسد تأخیر در فرآیند واگذاری سایپا میتواند دو جنبه کاملاً متضاد داشته باشد: از یک سو ممکن است فرصتی برای ایجاد اصلاحات ضروری باشد و از سوی دیگر میتواند نشاندهنده تعلل و کندی در اجرای سیاستهای خصوصیسازی باشد. این تأخیر تنها زمانی میتواند مثبت ارزیابی شود که منجر به اجرای مزایدهای واقعاً …
سایپا
ایران
سایپا
ایران
مجلس
وزارت اقتصاد
۶ ساعت قبل / سایت دنیای خودرو
قیمتگذاری بنزین سوپر از مسیر بورس انرژی صورت میگیرد
انجام فرآیند واردات بنزین سوپر توسط بخشخصوصی، بالاخره عملیاتی شد و این مساله را زینب قیصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گامی مهم در مسیر واقعیسازی قیمت انرژی در کشور ارزیابی کرد. حال این نماینده مجلس به تشریح جزئیات این فرآیند پرداخته است.
۶ ساعت قبل / سایت دنیای خودرو
اهلیت در خصوصیسازی خودروسازان اهمیت دارد
سعید مدنی*
۳۹ ساعت قبل / سایت خبرآنلاین
خصوصیسازی، انحصار را در خودروسازی تثبیت میکند
واگذاری کارخانههای خودروسازی کشور به خریداران فاقد تخصص و تجربه صنعتی، مسیر توسعه این صنعت را منحرف می کند.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
بازار خودرو
۴۳ ساعت قبل / سایت صنعت ماشین
سکوت سهامدار دولتی خودروسازی در مقابل مشکلات این صنعت
صنعت ماشین: طی ماههای گذشته، در حالی صنعت و بازار خودرو با موجی از بحرانهای پیاپی دستوپنجه نرم میکند که آنچه از بالاترین مقام خودرویی دولت به گوش میرسد، آمار ماهانه اسقاط خودروهای فرسوده است؛ آماری که هرچند در جای خود مهم است، اما در برابر حجم چالشها و مطالبات عمومی، پاسخگوی انتظارات جامعه و …
بازار خودرو
خصوصی سازی
بازار خودرو
خصوصی سازی
خصوصی سازی سایپا
صنعت خودرو
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۲ / سایت جماران
مونتاژکارها بازار خودرو را بلعیدند؛ با ۱۵ هزار دلار ارزبری سود فروش خودرو نصیب مونتاژکاران شد/مدیران خودرو با نصف تولید سایپا، اما با فروش گرانتر، جایگاه دوم بازار را گرفت/میزان مونتاژ سه خودروساز خصوصی افزایشی است و در برخی سالها ۱۰۰ درصد رشد دارد
سهم خودروسازان خصوصی از تولید خودرو کشور از ۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۴ درصد در سال ۱۴۰۳ رسیده است. بخش زیادی از این تولیدات ماهیت مونتاژی دارد و میانگین ارزبری خودروهای تولیدی بهویژه در شرکت مدیران خودرو تا ۱۵ هزار دلار برآورد میشود. مرکز پژوهشهای مجلس تاکید میکند که جریان مالی بازار خودرو به سمت مونتاژکارها …
ایران
خودروسازان
ایران
خودروسازان
سایپا
واردات خودرو
۳ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۲ / سایت دنیای خودرو
«سایپا» و مسیر تازه خصوصیسازی؛ فرصتی برای نجات صنعت و اعتماد مشتریان
تعویق ۶ ماهه واگذاری سایپا اگر با اراده جدی و شفافیت همراه شود، میتواند نقطه عطفی در خصوصیسازی واقعی و ارتقای جایگاه این خودروساز باشد
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۱ / خبرگزاری ایلنا
خصوصیسازی درست ایران خودرو چرا موفق بوده و سایپا چرا هنوز در فشار دولتی مانده است؟
ایرانخودرو یک نمونه موفق خصوصی سازی در کشور محسوب میشود و این الگوی موفق دلیل موجهی بر این است که دیگر خودروساز مطرح کشور هم باید این مسیر را طی کند.
ایران خودرو
ایران خودرو
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۷/۰۱ / خبرگزاری مهر
راهحلها برای تحقق خصوصیسازی صحیح؛ ارزیابی دقیق و شفافیت در واگذاری
کارشناسان اقتصادی بر لزوم ارزیابی دقیق اهلیت خریداران و شفافیت فرآیند واگذاری تأکید دارند و معتقدند که رعایت این اصول در خصوصیسازی خودروسازی ها، میتواند نقطه عطفی در تحول صنعت خودرو باشد.
سایپا
گروه خودروسازی سایپا
سایپا
گروه خودروسازی سایپا
خصوصی سازی شرکتها
واگذاری خودروسازان
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / سایت صنعت ماشین
چرا دولت خصوصی سازی سایپا را عقب انداخت؟
صنعت ماشین: تصمیم وزارت اقتصاد برای تعویق ششماهه خصوصیسازی سایپا اگرچه در نگاه نخست به معنای عقبنشینی دولت تلقی شد، اما شواهد نشان میدهد این اقدام بیش از آنکه نشانه انفعال باشد، اقدامی اصلاحی و به نفع صنعت خودرو بوده است. چرا که واگذاری شتابزده سهام این خودروساز را به زیان منافع ملی تبدیل میکرد.
خصوصی سازی
خصوصی سازی سایپا
خصوصی سازی
خصوصی سازی سایپا
خصوصی سازی صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / سایت اقتصاد معاصر
تعویق واگذاری سایپا؛ فرصتی برای بازنگری در خصوصیسازی صنعت خودرو
وقفه ایجادشده در واگذاری شرکت خودروسازی سایپا، فرصتی برای ارزشگذاری دقیقتر داراییها و سهام آن فراهم میکند.
واگذاری سایپا
واگذاری سایپا
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / سایت دنیای خودرو
خصوصیسازی واقعی؛ تنها راه نجات صنعت خودرو
خصوصیسازی صنعتخودرو از سال گذشته مورد توجه و انتقادات فراوان قرار گرفته است. بهنظر میرسد واگذاری خودروسازان به بخشخصوصی بتواند زمینه بهبود را ایجاد کند.
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / سایت دنیای خودرو
خصوصیسازی صنعت خودرو؛ راه دشوار اما اجتنابناپذیر
امید محمدی در سرمقاله روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « خصوصیسازی صنعت خودرو » پرداخت
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / روزنامه شرق
مسیر متفاوت دو خودروساز؛ ایرانخودرو و سایپا در تقاطع خصوصیسازی
هر دو خودروساز امسال در شرایطی کار خود را آغاز کردند که با بحرانهای متعددی روبهرو بودند: کمبود نقدینگی، خاموشیهای پیدرپی، نوسانات ارزی و ابهام دائمی در قیمتها. هر دو مدیرعامل تازهوارد بودند و هر دو در میدانی پرخطر قدم گذاشتند.
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
سایپا
۴ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ / سایت اکونگار
چرا دولت از واگذاری سهام سایپا عقبنشینی کرد؟
تصمیم وزارت اقتصاد برای تعویق ششماهه خصوصیسازی سایپا اگرچه در نگاه نخست به معنای عقبنشینی دولت تلقی شد، اما شواهد نشان میدهد این اقدام بیش از آنکه نشانه انفعال باشد، اقدامی اصلاحی و به نفع صنعت خودرو بوده است. چرا که واگذاری شتابزده سهام این خودروساز را به زیان منافع ملی تبدیل میکرد.
خصوصیسازی سایپا
خصوصیسازی سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت دنده ۶
کلید خودرو رهایی، خصوصیسازی واقعی است!
دولت میخواهد سهامش را در سایپا بفروشد؛ حالا نمیدانم بعداً ترکیب سهامداران چه میشود و چقدر از سهامش در بورس باقی میماند
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ روزنامه صمت
بیتوجهی به صادرات، اشتباه استراتژیک
بیتوجهی به صادرات به هر بهانهای و در هرشرایطی، اشتباهی راهبردی است که صنعت خودرو و قطعهسازی ایران را از فرصتی بزرگ برای ارزآوری و توسعه پایدار محروم میکند. بررسیهای آماری نشان میدهد با وجود تحریمها و دشواریهای اقتصادی، صادرات قطعات خودرو ایران میتواند هدف ۶ میلیارد دلار فروش سالانه را بهخوبی …
قطعهسازی
شهناز صفایی
قطعهسازی
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت آخرین خبر
۶ ماه تنفس برای تعویق واگذاری خودروساز چه پیامی دارد؟
دنیای اقتصاد/ تصمیم وزارت اقتصاد برای تعویق ششماهه خصوصیسازی سایپا اگرچه در نگاه نخست به معنای عقبنشینی دولت تلقی شد، اما شواهد نشان میدهد این اقدام بیش از آنکه نشانه انفعال باشد، اقدامی اصلاحی و به نفع صنعت خودرو بوده است. چرا که واگذاری شتابزده سهام این خودروساز را به زیان منافع ملی تبدیل می
خودروساز
خودرو
خودروساز
خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت اکونیوز
خصوصیسازی واقعی، راهکار عبور از بحران خودرو - اکونیوز
اقتصاد ایران: یک عضو اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به تجربه موفق ایران خودرو در کاهش دخالت دولت، تنها راه خروج از بحران و ارتقای کیفیت صنعت خودرو را واگذار
اقتصادایران
اقتصادایران
۱۴۰۴/۰۶/۳۱
/ سایت فراز
خصوصیسازی سایپا؛ سه روایت از یک تعویق ششماهه
شرکت سایپا
تعویق
شرکت سایپا
تعویق
خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۳۰
/ سایت اسب بخار
فرصتسوزی در جاده مخصوص به سبک وزارت صمت
در حالی که آمار تولید خودرو در ماههای اخیر نشاندهنده چابکی و برتری تولید خودروسازی غیردولتی است، بازار خودرو شاهد فرصتسوزی در جاده مخصوص به سبک وزارت صمت است.
خصوصی سازی خودروسازان
وزارت صمت
خصوصی سازی خودروسازان
وزارت صمت
۱۴۰۴/۰۶/۳۰
/ خبرگزاری ایرنا
تعویق واگذاری سایپا؛ فرصتی برای جلوگیری از خصولتی سازی
تهران- ایرنا- تعویق ۶ ماهه خصوصیسازی سایپا از سوی دولت، نه عقبنشینی بلکه فرصتی برای شفافسازی و جلوگیری از تکرار خصولتی سازیهای گذشته است؛ اقدامی که میتواند مسیر خصوصیسازی واقعی در صنعت خودرو را هموار کند.
سایپا
خصوصی سازی
سایپا
خصوصی سازی
وزارت امور اقتصادی و دارایی
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت دیدبان ایران
خصوصیسازی سایپا ۶ ماه به تعویق افتاد
تعویق ۶ ماهه خصوصیسازی سایپا از سوی دولت، نه عقبنشینی بلکه فرصتی برای شفافسازی و جلوگیری از تکرار خصولتی سازیهای گذشته است؛ اقدامی که میتواند مسیر خصوصیسازی واقعی در صنعت خودرو را هموار کند.
خودرو
دولت
خودرو
دولت
سایپا
صنعت
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت جهان صنعت نیوز
زنگنه: واگذاری مدیریت به بخش خصوصی در ایرانخودرو الگو شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از کمتر از یکسال از خصوصیسازی، سایپا با افت ۳۰ درصدی و ایرانخودرو با رشد ۲ درصدی تولید روبهرو شدهاند.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
محسن زنگنه
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ خبرگزاری مهر
خصوصیسازی و دو مسیر متفاوت؛ افت تولید دولتی در برابر رشد خصوصی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از کمتر از یکسال از خصوصیسازی، سایپا با افت ۳۰ درصدی و ایرانخودرو با رشد ۲ درصدی تولید روبهرو شدهاند.
سایپا
ایرانخودرو
سایپا
ایرانخودرو
محسن زنگنه
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت اعتماد آنلاین
خصوصیسازی تنها راه نجات خودروسازی
رضا تقیپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ادامه تصدیگری دولت در صنعت خودرو گفت: تجربه جهانی نشان داده دولتها بنگاهداران موفقی نیستند. آنچه باعث رشد و رقابتپذیری صنایع شده، سپردن مدیریت به بخش خصوصی است. صنعت خودرو ایران هم از این قاعده مستثنا نیست.
خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ خبرگزاری ایلنا
تفاوت مدیریت خصوصی و دولتی در نتایج عملکرد دو خودروساز بزرگ کشور
محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی بر این باور است که تنها راه نجات صنعت خودرو، واگذاری واقعی مدیریت آن به بخش خصوصی است؛ اقدامی که میتواند هم بهرهوری را بالا ببرد و هم خودروسازان را از باتلاق زیانهای انباشته بیرون بکشد.
خودروسازی
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت مشرق
دستاورد خصوصیسازی ایرانخودرو برای مردم چه بود؟
مدیران جدید ایرانخودرو و مجموعه کروز بارها اعلام کردهاند که خصوصیسازی این شرکت به جهش تولید منجر شده است. اما بررسی گزارش رسمی وزارت صمت خلاف این ادعا را نشان میدهد.
شرکت کروز
ایران خودرو
شرکت کروز
ایران خودرو
سازمان تعزیرات
شورای رقابت
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - تعویق واگذاری سایپا، آزمون وزارت اقتصاد برای عبور از واگذاری تحت فشار
عصر خودرو- در پی انتقادات گسترده به روند خصوصیسازی در کشور و تجربههای ناموفق انتقال صنایع بزرگ به شبهدولتیها، وزارت اقتصاد در تصمیمی کمسابقه، واگذاری سهام سایپا را به تعویق انداخته است.
سایپا (۵۸۵۰)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۸)
سایپا (۵۸۵۰)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۸)
واگذاری خودروسازان (۱۴۴)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت دنیای خودرو
افزایش رقابت در صنعت خودرو در گرو چیست؟
صنعتخودرو این روزها با معضلات و مشکلات بسیاری دستوپنجه نرم میکند؛ از یک طرف خصوصیسازی شرکتهای بزرگ خودروساز ناتمام مانده و موانع قابل توجهی بر سر راه تکمیل آن قرار دارد و از سوی دیگر واردات خودرو نیز همچنان با کندی انجام میشود. در چنین شرایطی عرضه خودرو بهبازار نیز قابل توجه نیست.
۱۴۰۴/۰۶/۲۸
/ سایت اقتصاد ۲۴
از آرامکو تا نفت ایران؛ چرا در مدیریت انرژی عقب ماندهایم؟/ با خصوصی سازی، شرکت ملی نفت را هم به سرنوشت ایران خودرو دچار میکنیم | اقتصاد24
در عربستان تقریبا تمام مالکیت در دست دولت است؛ اما جالب این که با وجود مالکیت دولتی مدیریت آن به صورت خصوصی اداره میشود. دلیل موفقیت آرامکو نیز همین است که با وجود مالکیت دولتی، سیستم مدیریتی آن خصوصی است؛ یعنی هیئتمدیره مستقل است و همه موفقیت آن را مشاهده میکنیم چنان که با همین روش مدیریت خصوصی اکنون …
شرکت ملی نفت ایران
صادرات نفت
شرکت ملی نفت ایران
صادرات نفت
خصوصی سازی
وزارت نفت
۱۴۰۴/۰۶/۲۸
/ سایت خبرآنلاین
سرنوشت متضاد دو خودروساز؛ آزمونی برای مدیریت دستوری در مقابل خصوصیسازی
مقایسه عملکرد دو بنگاه بزرگ تولیدی در صنعت خودرو، تصویری گویا از نتایج دو مدل مدیریتی کاملا متفاوت ارایه میدهد: تداوم سیاستهای دستوری در یکی و اعمال مدیریت خصوصی مبتنی بر اصول اقتصادی در دیگری. کارنامه عملیاتی ایرانخودرو، به عنوان نمونه موفق خصوصیسازی، گواهی بر این مدعاست؛ افزایش محسوس تیراژ تولید، …
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
تبلیغ
۱۴۰۴/۰۶/۲۷
/ سایت بورس 24
عضو شورای رقابت: برخی نهادهای دولتی با کارشکنی، روند خصوصیسازی را تهدید میکنند
محسن بهرامی ارضاقدس عضو شورای رقابت و نماینده اتاق بازرگانی میگوید: قیمت باید بر اساس بازار و رقابت تعیین شود؛ دولت فقط باید اقلام اساسی را تنظیم کند، نه خودر...
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ روزنامه توسعه ایرانی
خصوصیسازی ایرانخودرو دستاورد ملموسی برای مردم نداشته است
سال گذشته یکی از مهم ترین تحولات صنعت خودرو در ایران رقم خورد؛ واگذاری سهام مدیریتی ایران خودرو به شرکت کروز. اقدامی که با عنوان خصوصی سازی
ایران خودرو
خدمات پس از فروش
ایران خودرو
خدمات پس از فروش
رقابت
سهام
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ سایت نبض بازار
اعتراض عجیب ایران خودرو/ چرا با تورم ۴۰ درصدی قیمت خودرو ۱۵ درصد گران شد!
ایران خودرو پس از خصوصیسازی، شروع به افزایش قیمتهای عجیب کرد. مقاومت دولت هم کارساز نبود و کار به شکایت ایران خودرو از دولت و دولت از ایران خودرو رسید. در نهایت ایران خودرو از سوی سازمان تعزیرات به گران فروشی متهم شد. حالا قائم مقام این شرکت مدعی شده که با وجود تورم ۴۰ درصد، چرا افزایش قیمت خودرو باید …
خودرو
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ سایت خبرآنلاین
برخی نهادهای دولتی با کارشکنی قصد ناکامگذاشتن روند خصوصی سازی را دارند
محسن بهرامی ارضاقدس عضو شورای رقابت و نماینده اتاق بازرگانی میگوید: قیمت باید بر اساس بازار و رقابت تعیین شود؛ دولت فقط باید اقلام اساسی را تنظیم کند، نه خودرو.
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
تبلیغ
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ خبرگزاری ایلنا
عضو شورای رقابت: خصوصیسازی در خطر است
عضو شورای رقابت و نماینده اتاق بازرگانی، با اشاره به رأی تعزیرات علیه ایرانخودرو گفت: ورود تعزیرات به پرونده این شرکت «رأیی سیاسی» است و تشریفات قانونی رعایت نشده است.
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ روزنامه صمت
نجات صنعت خودرو از کدام مسیر میگذرد؟
صنعت خودرو ایران سالهاست در پیچ و خم مشکلات ریز و درشت دستوپا میزند؛ این صنعت که بهواسطه اهمیت استراتژیک و سابقه چند ده ساله فعالیت در کشور باید موتور محرک توسعه اقتصاد باشد، به جولانگاهی برای برنامههای ناکارآمد و اشتباهات کوچک و بزرگ سیاستگذاران تبدیل شده است. اشتباهاتی که راه آن را به بیراهه …
صنعت خودرو
شهناز صفایی
صنعت خودرو
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ سایت ایران آنلاین
استارت خصوصیسازی، مهمترین اقدام دولت چهاردهم
صنعت خودرو در ایران، همیشه از مهمترین بخشهای اقتصادی و صنعتی کشور بوده و نقش کلیدی در زندگی روزمره مردم ایفا میکند. این صنعت در دهههای گذشته با مشکلات ساختاری متعددی دست به گریبان بوده است؛ از کیفیت پایین محصولات گرفته تا ضعف در مدیریت، کمبود قطعات و چالشهای مالی و بانکی. این مشکلات، سالهاست که …
صنعت خودرو
دولت چهاردهم
صنعت خودرو
دولت چهاردهم
خصوصیسازی
سازمان خصوصیسازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت اقتصاد معاصر
صنعت خودرو قربانی سیاستهای دستوری و خصوصیسازی نیمهکاره
یک عضو شورای رقابت با انتقاد از ناکامی خصوصیسازی و تداوم سیاستهای دستوری گفت: بیش از سه دهه پس از ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴، هنوز حدود ۸۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است و بسیاری از بنگاههای واگذارشده با بحرانهای جدی دستوپنجه نرم میکنند.
صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت صدای بورس
مرجع اصلی قیمتگذاری سازمان حمایت است
محسن بهرامیارضاقدس، عضو شورای رقابت، با انتقاد از برخوردهای تعزیراتی با پرونده خودروسازان گفت: این رویکرد در تضاد با مسیر خصوصیسازی قرار دارد.
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری
ایران خودرو
قیمت گذاری دستوری
شورای رقابت
قیمتگذاری دستوری خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت دنیای خودرو
قیمتگذاری دستوری، سم مهلک برای اقتصاد رقابتی خودروسازی
معتقدم اساسا شیوه ورود تعزیرات حکومتی به پرونده ایرانخودرو عمدتا سیاسی و تحت تاثیر فشارهای دولتی مخالف با خصوصیسازی بهطور اعم و خصوصیسازی ایرانخودرو بهطور اخص است
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت سنا
برخورد تعزیراتی با پرونده خودروسازان در تضاد با مسیر خصوصیسازی قرار دارد/ مرجع اصلی قیمتگذاری سازمان حمایت است
محسن بهرامیارضاقدس، عضو شورای رقابت، با انتقاد از برخوردهای تعزیراتی با پرونده خودروسازان گفت: این رویکرد در تضاد با مسیر خصوصیسازی قرار دارد.
محسن بهرامی ارض اقدس
ایران خودرو (خودرو)
محسن بهرامی ارض اقدس
ایران خودرو (خودرو)
قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۵
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - برخورد تعزیراتی با پرونده خودروسازان در تضاد با مسیر خصوصیسازی قرار دارد
عصر خودرو- محسن بهرامیارضاقدس، عضو شورای رقابت، با انتقاد از برخوردهای تعزیراتی با پرونده خودروسازان گفت: این رویکرد در تضاد با مسیر خصوصیسازی قرار دارد.
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۷)
قیمت گذاری خودرو (۳۷۶)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۷)
قیمت گذاری خودرو (۳۷۶)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۶/۲۴
/ سایت نبض بازار
خصوصیسازی سایپا و نقش کلیدی کرمان موتور در توسعه صنعت خودرو کشور
کرمان موتور با مالکیت حدود ۱۰ درصد سهام سایپا و پیگیری جدی برای خرید سهام مدیریتی، نقش مهمی در شکلدهی آینده این گروه خودروسازی ایفا میکند.
کرمان موتور
سایپا
کرمان موتور
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۴
/ سایت صنعت ماشین
دولت باید بخشی از سهام خودروسازان را حفظ کند
صنعت ماشین: مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای صنعت خودرو نبوده است، گفت: آنچه مسلم است قیمتگذاری، تعرفهگذاری برای واردات، میزان تولید و تخصیص ارز در زنجیره تامین خودرو فاقد یک مدیریت منسجم رو به جلو است و در آن یک پراکندگی مشاهده میشود.
دولت
خودروسازان
دولت
خودروسازان
تعرفه واردات خودرو
خصوصی سازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۴
/ سایت دنیای خودرو
دو انتقاد به خصوصیسازی و کیفیت خودرو
خصوصیسازی صنعتخودرو این روزها جزو دغدغههای اصلی فعالان این صنعت و سیاستگزاران است و همزمان با این مساله، کیفیت و قیمت خودرو انتقاد جدی مشتریان است. باتوجه به عدم ثبت سفارش خودروهای وارداتی تاکنون وضعیت بازار خودرو شرایط مساعدی ندارد
۱۴۰۴/۰۶/۲۴
/ سایت دنیای خودرو
خصوصیسازی «سایپا» تنها با ارزشگذاری واقعی سهام
مدیریت گروه خودروسازی سایپا تاکید دارد که مسیر خصوصیسازی این شرکت باید بر پایه ارزشگذاری واقعی سهام انجام شود.
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ خبرگزاری ایلنا
افزایش ۳۰ درصدی تولید خودرو در ایرانخودرو با شکستن تعصبات گذشته
ایرانخودرو با همکاری نزدیک با زنجیره تامین و کنار گذاشتن تعصبات گذشته، موفق شد تولید خودروهای سواری در مردادماه امسال را نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش دهد. به گفته آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان، تصمیمگیری در بخش خصوصی کمتر از یک ساعت زمان میبرد.
ایران خودرو
تولید خودرو
ایران خودرو
تولید خودرو
قطعه سازی خودرو
تولید سواری
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ سایت اقتصاد ۲۴
چرخش ناگهانی دولت پس از خصوصیسازی ایرانخودرو | اقتصاد24
دولت واگذاری سایپا را نیز ۶ ماه به تاخیر انداخته و مقابل مدیریت خصوصی جدید ایرانخودرو قد علم کرده است. سوال اصلی اینجاست؛ علت این تغییر رفتار دولت پس از بهمن ۱۴۰۳ چیست؟
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
شرکت سایپا
خصوصی سازی
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ سایت روزنو
مسایلی که در شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار حل نشد و متضرر آن ایران خودرو شد!
پس از خصوصیسازی ایرانخودرو در بهمنماه 1403، رفتار دولت نیز با مقوله واگذاری خودروسازان تغییر کرد به صورتی که تا قبل از برگزاری مجمع این خودروساز، دولت دائما بر خصوصیسازی خودروسازان تاکید داشت، اما پس از انجام این امر، تمام نهادهای حاکمیتی ناگهان به سدی مقابل واگذاری تبدیل شدند.
۱۴۰۴/۰۶/۲۳
/ سایت دنیای خودرو
زیاندهی دنبالهدار خودروسازی زیر سایه سیاستگزاری دولتی
با وجود خصوصیسازی یکی از خودروسازان بزرگ، تناقض در سیاستهای دولتی، همچنان زیان انباشته و بحران نقدینگی را تداوم بخشیده و بدهی آنها را به ۶۲۰ همت رسانده است
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ روزنامه توسعه ایرانی
سنگر گرفتن دولتِ در سایه مقابل خصوصیسازی خودروسازان
رامتین موثق پس از خصوصی سازی ایران خودرو در بهمن ماه 1403، رفتار دولت نیز با مقوله واگذاری خودروسازان تغییر کرد به صورتی که تا قبل از برگزاری
ایران خودرو
تعزیرات
ایران خودرو
تعزیرات
خصوصی سازی
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت صنعت ماشین
عرضه خودرو در بورس راهکاری شفاف برای مقابله با رانت است
صنعت ماشین: علیرضا نثاری، نائب رئیس اول کمیسیون لایحه مشترک بخش دولتی و خصوصی مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با مدیران صنعت خودرو، بر لزوم شفافسازی در فرآیند عرضه خودرو و افزایش کیفیت تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: عرضه در بورس کالا راهی موثر برای مقابله با رانت و حفظ حقوق مصرفکنندگان است.
عرضه خودرو در بورس کالا
عرضه خودرو در بورس
عرضه خودرو در بورس کالا
عرضه خودرو در بورس
خودروسازان
قرعه کشی خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت صنعت ماشین
سهم مصرفکننده از مناقشه ایران خودرو و دولت
صنعت ماشین: هنوز جوهر قلم شورای رقابت در صدور دستورالعمل تازه قیمتگذاری خودرو خشک نشده که رای سازمان تعزیرات حکومتی علیه ایرانخودرو، سرآغاز مناقشهای جدید میان بزرگترین خودروساز کشور و دولت شده است.
شورای رقابت
ایران خودرو
شورای رقابت
ایران خودرو
دولت
وزارت صمت
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت صنعت ماشین
واگذاری سایپا به تعویق افتاد
صنعت ماشین: از ابتدای امسال در شرایطی وعده واگذاری سهام سایپا تا ششماهه نخست سال به کرات شنیده میشد که حالا هیات واگذاری، خصوصیسازی این شرکت را تا اسفندماه ۱۴۰۴ به تعویق انداخت.
سایپا
وزارت صمت
سایپا
وزارت صمت
خصوصی سازی
خصوصی سازی سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - عرضه خودرو در بورس کالا راهکاری شفاف برای مقابله با رانت و احترام به حقوق مردم است
عصر خودرو- علیرضا نثاری،نائب رئیس اول کمیسیون لایحه مشترک بخش دولتی و خصوصی مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با مدیران صنعت خودرو، بر لزوم شفافسازی در فرآیند عرضه خودرو و افزایش کیفیت تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: عرضه در بورس کالا راهی موثر برای مقابله با رانت و حفظ حقوق مصرفکنندگان است.
بورس کالا (۶۰۳)
فروش خودرو (۶۰۳)
بورس کالا (۶۰۳)
فروش خودرو (۶۰۳)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصاد ۲۴
تصمیم جدید دولت درباره واگذاری سایپا | اقتصاد24
زهره عالیپور رئیس سازمان خصوصیسازی چندی پیش عنوان کرد که گام نهایی واگذاری سهام سایپا تا نیمه اول شهریورماه برداشته خواهد شد.
بازار خودرو
خودرو سازی
بازار خودرو
خودرو سازی
شرکت سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اسب بخار
قدرتنمایی حکمرانی اقتصادی در بازار خودرو
قدرتنمایی حکمرانی اقتصادی در بازار خودرو | اسب بخار | آیا حکمرانی اقتصادی با دخالتهای مکرر باعث بهبود شرایط شده است؟
بازار خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
بازار خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
صنعت خودرو
واردات خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۰
/ سایت اقتصادآنلاین
خصوصیسازی در خطر/ جریمه ۱۶۲۴ میلیارد تومانی تعزیزات برای ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی ایران خودرو را به اتهام گرانفروشی به پرداخت ۱۶۲۴ میلیارد تومان جریمه محکوم کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که ایران خودرو خصوصی شده و زیان انباشته آن به دلیل قیمتگذاری دستوری به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی
ایران خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی
قیمت گذاری دستوری
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۲۰
/ سایت اسب بخار
صفآرایی صمت در برابر خصوصی سازی خودروسازی
صفآرایی وزارت صنعت در برابر خصوصی سازی خودروسازی بر ابهام این ماجرا افزوده و زمینهساز طرح پرسشهای متعدد شده است.
بورس کالا
خصوصی سازی خودروسازی
بورس کالا
خصوصی سازی خودروسازی
شورای رقابت
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۹
/ سایت پرشین خودرو
توقف خصوصی سازی سایپا + اعلام زمان جدید واگذاری
واگذاری شرکت سایپا متوقف شد.
خصوصی سازی سایپا
خصوصی سازی سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۱۹
/ سایت نورنیوز
سایپا از واگذاری عقب نشینی کرد
در تصمیمی غیرمنتظره، هیأت واگذاری با تعویق 6 ماهه واگذاری سهام سایپا موافقت کرد؛ موضوعی که میتواند آینده خصوصیسازی در صنعت خودروسازی کشور را وارد فاز تازهای کند و دوباره نگاهها را به سمت اصلاحات ساختاری این خودروساز معطوف کند.
سایپا
وزارت اقتصاد
سایپا
وزارت اقتصاد
خصوصی سازی
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۹
/ روزنامه هفت صبح
خصوصیسازی سایپا
ر حالیکه به نظر میرسید تمام شرایط برای واگذاری سهام سایپا در حال فراهم شدن باشد، به درخواست وزارت صمت، واگذاری سهام این شرکت با ۶ ماه تعویق به هفته اول اسفند موکول شد.
خصوصی سازی
سایپا
خصوصی سازی
سایپا
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۸
/ سایت تابناک
واگذاری سایپا به کرمانموتور؛ انحصار تازه در صنعت خودرو
در حالیکه بحث واگذاری سهام مدیریتی سایپا دوباره داغ شده، نام کرمانموتور بهعنوان جدیترین خریدار مطرح است؛ اما کارشناسان نسبت به این معامله هشدار میدهند و آن را «انتقال یک بحران به بحران دیگر» میدانند.
سایپا
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
تولید خودرو
کرمان خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۸
/ خبرگزاری جام جم
ایرانخودرو باز هم درخواست افزایش قیمت داد
در شرایطی که مردم هنوز در شوک افزایش قبلی قیمت محصولات ایرانخودرو قرار دارند، شرکت ایرانخودرو کمتر از سه ماه پس از آخرین افزایش قیمت، بار دیگر در مسیر بالا بردن نرخ محصولات خود قرار گرفته است.
خصوصی سازی ایرانخودرو
افزایش قیمت
خصوصی سازی ایرانخودرو
افزایش قیمت
کیفیت
متضرر
۱۴۰۴/۰۶/۱۷
/ روزنامه توسعه ایرانی
قیمتگذاری خودرو پس از خصوصیسازی هم ادامه دارد
با خصوصی سازی ایران خودرو، بحث دخالت دولت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو دوباره داغ شده است. تداوم قیمت گذاری دستوری، زیان انباشته ۱۳۰ هزار
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودرو
رقابت
۱۴۰۴/۰۶/۱۷
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - خصوصی سازی سایپا به تعویق افتاد؟
عصر خودرو- رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در نامهای رسمی به رئیس جمهور، دکتر پزشکیان، اعلام کرده که واگذاری 80 درصد از سهام شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا غیرقانونی است. این نامه در واکنش به تصمیم دولت برای واگذاری این شرکتها در تاریخ 17 شهریور 1404 نوشته شده است.
سایپا (۵۸۴۲)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۶)
سایپا (۵۸۴۲)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۶)
واگذاری خودروسازان (۱۴۲)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۷
/ سایت اقتصادآنلاین
رالی ایران خودرو و شورای رقابت/ تداوم قیمتگذاری پس از خصوصیسازی
با خصوصیسازی ایرانخودرو، بحث دخالت دولت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو دوباره داغ شده است. این در حالی است که تداوم قیمتگذاری دستوری، زیان انباشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت را تشدید میکند. بنابراین تنها راه اصلاح، توقف سیاستهای کنترلی و آزادسازی واردات است.
ایران خودرو
شورای رقابت
ایران خودرو
شورای رقابت
قیمت گذاری دستوری
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۱۷
/ روزنامه هفت صبح
خودروسازان روی ریل خصوصیسازی؛ دولت پا پس میکشد؟
دولت همچنان ۲۰ درصد سهام ایرانخودرو و سایپا را حفظ میکند.
خصوصی سازی
بازار خودرو
خصوصی سازی
بازار خودرو
واگذاری ایرانخودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۶
/ سایت آخرین خبر
خودروسازی روی خط پایان خصوصیسازی ؛ دولت دست از کنترل بر می دارد؟
آخرین خودرو/با وجود مصوبه هیئت وزیران برای واگذاری سهام، دولت همچنان ۲۰٪ سهم ایرانخودرو و سایپا را حفظ کرده و نقش نظارتی خود را ادامه میدهد. تهران – مجلس شورای اسلامی ایران – ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ واگذاری سهام خودروسازان بزرگ ایران بار دیگر به مرکز توجه مجلس و دولت تبدیل شده است. حجتالاسلام نصرالله پژما
خودروسازان
خودروسازی
خودروسازان
خودروسازی
خودروسازان خصوصی
۱۴۰۴/۰۶/۱۶
/ سایت نود اقتصادی
بازشدن آخرین گره واگذاری سهام دولت در صنعت خودرو
براساس تصمیم هیئت وزیران، سازمان برنامه و بودجه موظف شد موضوع وثایق خودروسازان را تعیین تکلیف کند.
سازمان برنامه و بودجه
سازمان خصوصی سازی
سازمان برنامه و بودجه
سازمان خصوصی سازی
واگذاری خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۱۶
/ سایت اسب بخار
قیمت گذاری خودرو همچنان دستوری و پرچالش
همانطور که قابل پیشبینی بود، حکمرانی اقتصادی توان و اراده واگذاری کار به بخش خصوصی و خروج از بنگاهداری را ندارد.
خصوصی سازی خودروسازی
شورای رقابت
خصوصی سازی خودروسازی
شورای رقابت
قیمت گذاری خودرو
قیمت گذاری دستوری خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۵
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
تلاش دولت برای واگذاری سهام خودروسازان | مانع آخر هم حل شد
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ مصوبهای را تصویب کرد که به موجب آن آخرین مانع واگذاری سهام دولت در خودروسازان بزرگ کشور مرتفع میشود.
بخش خصوصی
خصوصی سازی
بخش خصوصی
خصوصی سازی
سازمان خصوصی سازی
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۵
/ خبرگزاری ایلنا
تولید چهارماهه خودروسازان و نقش مثبتِ مدیریت خصوصی - چه مکانیزمهایی این تأثیر را توضیح میدهد؟
تا پایان تیر ۱۴۰۴، بازار تولید خودرو در ایران تصویر کلی منفیای را نشان میدهد: بیشتر بازیگران بزرگ افت تیراژ داشتهاند. با اینحال دو نکته برجسته هست: (۱) گروه بهمن و آرینپارس موتور رشد چشمگیر داشتند و (۲) ایرانخودرو، گرچه کاهش تولید داشته، اما در مقایسه با رقبای بزرگتر (مثلاً سایپا و مدیرانخودرو) …
خودروسازان
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۱۵
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - سازمان برنامه و بودجه مأمور حلوفصل سهام در وثیقه خودروسازان شد
عصر خودرو- براساس تصمیم هیات وزیران، سازمان برنامه و بودجه موظف شد موضوع وثایق خودروسازان را تعیین تکلیف کند.
سازمان برنامه و بودجه (۳۲)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۵)
سازمان برنامه و بودجه (۳۲)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۵)
سهام خودروسازان (۲۵)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۵
/ سایت سنا
بازشدن آخرین گره واگذاری سهام دولت در صنعت خودرو/ سازمان برنامه و بودجه مأمور حلوفصل سهام در وثیقه خودروسازان شد + متن کامل مصوبه
در تازهترین تصمیم هیات وزیران، سازمان برنامه و بودجه موظف شد موضوع وثایق خودروسازان را تعیین تکلیف کند. پیش از این گفته میشد در وثیقه بودن سهام نزد بانکها یکی از مهمترین موانع موجود بر سر راه واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی است.
گروه خودروسازی سایپا
ایران خودرو (خودرو)
گروه خودروسازی سایپا
ایران خودرو (خودرو)
سازمان خصوصى سازى
سهام تودلی
۱۴۰۴/۰۶/۱۳
/ خبرگزاری ایلنا
کرمان موتور در لیست خریداران سایپا باقی ماند
خصوصیسازی سایپا، دومین خودروساز بزرگ ایران، به یکی از مهمترین و چالشبرانگیزترین پروژههای اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۴ تبدیل شده است.
کرمان خودرو
کرمان خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت بورس نیوز
سایپا در آستانه تغییر مالکیت؛ چشمها به ایدرو دوخته شد
چندین متقاضی از جمله کرمان موتور، هلدینگ دات وان (منتسب به بابک زنجانی) و ... برای خرید بلوک سهام سایپا اعلام آمادگی کردند. در نظر داشته باشید که باتوجه به سهام در نظر گرفته شده برای واگذاری، حجم سرمایه مورد نیاز برای شرکت در این پروسه بسیار بالاست و یکی از دلایلی که تنها تعداد اندکی از شرکتها توانستند …
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
سایپا
بازار سرمایه
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ روزنامه شرق
ایرانخودرو میان آرمان آزادسازی و ترافیک مقررات جا مانده است/از جاده تولید تا پیچ خصوصیسازی
«چرا باید خودرو تولید کنیم؟» سؤال قدیمی است. اما امروز، وسط گردوخاک اقتصادی، پرسش تازهای سر ما داد میزند: «و اگر تولید کردیم، چه کسی باید پشت فرمانش باشد؟»
ایران خودرو
تولید خودرو
ایران خودرو
تولید خودرو
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت صنعت ماشین
عملکرد منفی و سراشیبی در زیان برای آبی پوشان جاده مخصوص!
صنعت ماشین: مدتها بود که مساله واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی مطرح شده بود. اگرچه این مساله بیش از شش ماه قبل با واگذاری به بخش خصوصی برای همیشه خاتمه یافت، اما از خردادماه سال جاری این خودروساز با رویارویی با وزارت صمت که مهمترین بخش سیاستگزار صنعت خودرو به شمار میآید.....
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
زیان انباشته
زیان انباشته صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - سازمان برنامه و بودجه موظف به خارج کردن سهام دولت در سایپا از وثیقه شد
عصر خودرو- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هرچند اکنون نمیتوان نام خریداران احتمالی را اعلام کرد، اما پیشتر چند مجموعه از جمله کرمانموتور برای حضور در فرآیند خرید سهام ابراز تمایل کرده بودند.
سایپا (۵۸۳۸)
سازمان خصوصی سازی (۵۷)
سایپا (۵۸۳۸)
سازمان خصوصی سازی (۵۷)
سازمان برنامه و بودجه (۳۱)
واگذاری خودروسازان (۱۴۱)
۱۴۰۴/۰۶/۱۱
/ سایت دنیای خودرو
خصوصیسازی، اصلاح قوانین و تقویت قطعهسازی؛ سه راهکار اساسی برای نجات صنعت خودرو
صنعت خودروسازی ایران بهعنوان یکی از صنایع مادر و اشتغالزا، در سالهای اخیر با بحرانی کمسابقه مواجه بوده است.
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
/ سایت اکونیوز
هر دو سهام سایپا در مرحله واگذاری است - اکونیوز
اقتصاد ایران: روند خصوصی سازی صنعت خودرو بعد از سال ها بالاخره در دولت چهاردهم به بار نشست. پیگیری ها برای انجام خصوصی سازی سایپا یکی از غول های خودروسازی
سایپا
سهام
سایپا
سهام
بورس
سیاست صنعتی
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
/ روزنامه صمت
واگذاری سایپا؛ آزمون تاریخی انتخاب میان «پول» یا «تخصص»
پرونده خصوصی سازی سایپا به عنوان یکی از پیچیدهترین پروندههای خصوصیسازی در تاریخ صنعت ایران، به مرحله حساس ارزیابی متقاضیان وارد شده است،در میان نامزدهای حاضر از صنایع مختلف به چشم می خورد،اما آیا می توان یکی از بزرگترین مجموعه های خودرو سازی کشور را به شرکت های نامرتبط به این صنعت واگذار کرد؟
واگذاری سایپا
سهام سایپا
واگذاری سایپا
سهام سایپا
اهلیت در واگذاری سایپا
تخصص در واگذاری سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - هر دو سهام سایپا ( سهام تودلی و سهام دولت) در مرحله واگذاری است
عصر خودرو- روند خصوصیسازی صنعت خودرو بعد از سالها بالاخره در دولت چهاردهم به بار نشست. پیگیریها برای انجام خصوصیسازی سایپا یکی از غولهای خودروسازی دولتی جاده مخصوص مدتهاست آغاز شده است. طبق اصل 44قانون اساسی باید این مهم انجام شود.
سایپا (۵۸۳۵)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۴)
سایپا (۵۸۳۵)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۴)
واگذاری خودروسازان (۱۴۰)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
/ سایت تجارت نیوز
صف طولانی پشت درِ سایپا؛ از بانکها تا قطعهسازان
با وجود تجربه پرچالش و دخالتهای دولتی در روند خصوصیسازی ایرانخودرو، شمار متقاضیان خرید سایپا نهتنها کاهش نیافته، بلکه رو به افزایش است. جذابیت داراییهای گسترده، امید به آزادسازی قیمتگذاری و البته امتیازات جانبی احتمالی سبب شده است که بانکها، گروههای صنعتی و قطعهسازان در صف تصاحب دومین خودروساز …
خودروسازی سایپا
سایپا
خودروسازی سایپا
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
/ سایت دنیای خودرو
خصوصیسازی، تنها مسیر نجات صنعت خودرو در میانه بحران انرژی و ارز
صنعت خودروسازی در سالهای اخیر با مجموعهای از چالشهای پیچیده مواجه بوده است؛ نوسانات ارزی، کمبود قطعات، بحران انرژی و مشکلات مدیریتی، تنها بخشی از این موانع هستند که تولید خودرو در کشور را تحتفشار قرار دادهاند.
۱۴۰۴/۰۶/۰۸
/ سایت بورس 24
زهره عالیپور، رئیس سازمان خصوصیسازی کشور : سهام تودلی سایپا زودتر واگذار شود
روند خصوصیسازی صنعت خودرو بعد از سالها بالاخره در دولت چهاردهم به بار نشست. پیگیریها برای انجام خصوصیسازی سایپا یکی از غولهای خودروسازی دولتی جاده مخصوص مد...
خصوصی سازی
سهام تودلی
خصوصی سازی
سهام تودلی
۱۴۰۴/۰۶/۰۸
/ سایت صنعت ماشین
راز عطش خریداران سایپا
صنعت ماشین: با وجود تجربه پرچالش و دخالتهای دولتی در روند خصوصیسازی ایرانخودرو، شمار متقاضیان خرید سایپا نهتنها کاهش نیافته، بلکه رو به افزایش است. جذابیت داراییهای گسترده، امید به آزادسازی قیمتگذاری و البته امتیازات جانبی احتمالی سبب شده است بانکها، گروههای صنعتی و قطعهسازان در صف تصاحب دومین …
سایپا
خصوصی سازی
سایپا
خصوصی سازی
واگذاری سهام
واگذاری سهام دولتی
۱۴۰۴/۰۶/۰۸
/ سایت فرارو
خریداران سایپا صف بستند!
تاکنون ۶ شخصیت حقوقی و سه کنسرسیوم برای خرید سهام شرکت سایپا در صف هستند
۱۴۰۴/۰۶/۰۶
/ سایت رجانیوز
بررسی عملکرد ایرانخودرو پس از خصوصیسازی/ همه چیز بدتر از قبل!
تازهترین آمارهای مالی و تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو نشان میدهد روند خصوصیسازی این شرکت، که با وعده «تحول بنیادین» آغاز شد، اکنون با چالشهای جدی مواجه شده است.
ایران خودرو
رکود
ایران خودرو
رکود
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
واگذاری سهام تودلی خودروسازان؛ مطالبه جدی برنامه هفتم
خصوصیسازی کامل خودروسازان یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز به صورت جدی هم از سوی مجلس و هم از سوی دولت دنبال میشود.
۱۴۰۴/۰۶/۰۴
/ سایت فرارو
شرط موفقیت خصوصیسازی ایرانخودرو و سایپا
کارشناس بازار خودرو با هشدار درباره شتابزدگی در خصوصیسازی گفت: اگر رفتار دولت تغییر نکند، عجله در واگذاری میتواند کل صنعت را به سمت سقوط ببرد
بازار خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۴
/ سایت اکونگار
مثبت و منفی خصوصیسازی خودروسازان/تغییر مدیریت الزامی است
یک کارشناس خودرو ضمن تاکید بر ضرورت خصوصیسازی اصولی شرکتهای خودروساز، هشدار داد که اگر دولت تنها مالکیت را واگذار کند؛ اما رفتار خود را در مدیریت صنعت خودرو تغییر ندهد، این واگذاری کمکی به کل صنعت نخواهد کرد.
صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
صنعت خودرو
صنعت خودروسازی
سازمان خصوصیسازی
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۴/۰۶/۰۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - خصوصیسازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟ سیاستهای مدیریتی باید تغییر کند
عصر خودرو- یک کارشناس خودرو ضمن تاکید بر ضرورت خصوصیسازی اصولی شرکتهای خودروساز، هشدار داد که اگر دولت تنها مالکیت را واگذار کند؛ اما رفتار خود را در مدیریت صنعت خودرو تغییر ندهد، این واگذاری کمکی به کل صنعت نخواهد کرد.
صنعت خودرو ایران (۵۶۰۰)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۳)
صنعت خودرو ایران (۵۶۰۰)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۳)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۶/۰۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - مجلس بر واگذاری سهام تودلی خودروسازان به عنوان مطالبه جدی برنامه هفتم تاکید دارد
عصر خودرو- سید نجیب حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین نباید کوتاهمدت و ناپایدار باشند؛ بلکه باید برای ایجاد اطمینان برای سرمایهگذاران و تقویت مشارکت مردم در اقتصاد طراحی و اجرا شوند.
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۲)
عصر خودرو
خصوصی سازی خودروسازان (۲۴۲)
عصر خودرو
قیمت
مجله های خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۲
/ سایت نبض بازار
وزارت صمت به تنهایی دشمن خودروسازی کشور است/ در ایران همه چیز علیه تولید است
مسأله خودرو در ایران تبدیل به یک چالش برای دولت و مردم شده است. دولت از یک طرف نتوانسته بازار واردات را به سامان برساند، از سوی دیگر خودروسازهای داخلی نیز دیگر قابل کنترل نیستند. کنترل ناپذیری خودروسازداخلی صرفاً در کیفیت تولید و قیمت هم خلاصه نمیشود. خصوصیسازی ایران خودرو نشان داد که بخش خصوصی میتواند …
خودرو
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
شرکت کروز
۱۴۰۴/۰۶/۰۲
/ سایت پدال
واگذاری سایپا به بخش خصوصی تصویب شد؛ آیا دولت کنار میکشد؟ - پدال
دولت چهاردهم، پس واگذاری سهام خود در ایران خودرو، حالا برای خصوصی سازی سایپا و پارس خودرو آماده میشود. این اقدام تاریخی، تغییر مهم در صنایع ایران است
۱۴۰۴/۰۶/۰۲
/ سایت الف
گام نهایی برای خصوصیسازی سایپا؛ تعیین قیمت پایه بهزودی آغاز میشود
رئیس سازمان خصوصیسازی گفت: دولت تصمیم گرفته سهام شرکت سایپا را واگذار کند و امیدواریم با رفع موانع حقوقی بتوانیم ظرف دو هفته آینده قیمت پایه را تعیین و اقدامات لازم برای واگذاری را انجام دهیم.
خصوصی سازی ایران خودرو
خصوصی سازی صنعت خودرو
خصوصی سازی ایران خودرو
خصوصی سازی صنعت خودرو
شرکت سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۱
/ سایت سرانه
واگذاری سهام خودروسازی سایپا حسابی نزدیک است!
روند واگذاری سهام مدیریتی سایپا به بخش خصوصی در حالی این روزها کند پیش میرود که به گفته رئیس سازمان خصوصیسازی، احتمال تعیین قیمت پایه سهام و تعیین شرایط واگذاری تا دو هفته آینده، وجود دارد.
خودرو
سایپا
خودرو
سایپا
بازار خودرو
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۶/۰۱ - ۲۰:۰۰:۰۰
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
دریافت اخبار بیشتر
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی