پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا

آموزش فلسفه به کودکان و افزایش مهارتهاي فکري


 واحد مرکزي خبر: روزنامه ديلي تلگراف نوشت پژوهشگران موسسه آموزش در لندن معتقدند روش هاي بحث و مذاکره گروهي ، بايد از کلاس هاي ابتدايي و بر سر موضوعاتي همچون عامل ريختن رنگ بر کف کلاس آغاز شود تا کودکان دبستاني بتوانند با تفکر منصفانه ، وظيفه شناسي، مسئوليت پذيري و تنبيه آشنا شوند.

در دوره دبيرستاني ، موضوعاتي همچون سقط جنين و جنگ افغانستان مي توانند مورد تبادل نظر قرار گيرند و دانش آموزان تشويق شوند در اين گونه مسائل ، اظهار نظر کنند تا استدلال اخلاقي را بياموزند.
به نوشته ديلي تلگراف، پژوهشگران معتقدند شماري از سنت ها و مذاهب، گهگاه قادر به پاسخ گويي به تعدادي از موضوعات جهاني، پيچيده و روزافزون جامعه کنوني نيستند و مدارس بايد به کمک دانش آموزان بيايند.
دکتر مايکل هند ، استاد موسسه آموزش در لندن معتقد است کودکان هشت و نه ساله به خوبي مي توانند درباره موضوعات ابتدايي فلسفه ، بحث کنند.
وي که کتابش با نام فلسفه در مدرسه امروز در انگليس منتشر شد نوشته است معلمان مي توانند افکار فلسفي را از طريق تشويق مذاکره گروهي، درباره همه اتفاقات روزمره، به دانش آموزان بياموزند.