چهارشنبه, ۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 29 May, 2024
بكارگیری نكته هایی برای یك مدیر موفق
۱) در انجام كارها روی شیوهای خاص تأكید نكنید. شاید كسی بتواند از مسیر كوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند.
۲) توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ كدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اكسیژن و هیدروژن كه از تركیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین میشود، میتوان با آمیختن دانش و تجربه، راهكارهای حیاتی و استثنایی خلق كرد.
۳) از هر فرصتی برای استخدام و به كارگیری افراد برجسته استفاده كنید.
۴) به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط كار در كارایی كارمندان مؤثر است.
۵) با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه كاری آنها را از بین نبرید.
۶) از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۷) با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نكنید.
۸) در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، كوشا باشید.
۹) برای ارتقای سطح دانش كارمندان و افزایش بهرهوری آنان، كلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم كمك آموزشی بهره گیرید.
۱۰) دقت كنید كه توبیخ كارمند خطاكار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.
۱۱) مطمئن شوید مأمور خریدی كه برای سازمان در نظر گرفتهاید، علاوه بر كاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوشسلیقه نیز هست و همانگونه كه بر قیمت كالاها توجه دارد، بر زیبایی و كیفیت آنها نیز اهمیت میدهد.
۱۲) در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
۱۳) سعی كنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
۱۴) طوری رفتار كنید كه دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب كنند و آینده كاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم كنند.
۱۵) هرگز در حضور كارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نكنید.
۱۶) رعایت سلسله مراتب كاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد كنید.
۱۷) برای آزمودن كارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بیاساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.
۱۸) با شروع به موقع جلسات، وقتشناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
۱۹) برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت كلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به كار ببرید.
۲۰) در انجام كارها به سه نكته بیش از بقیه نكات توجه كنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
۲۱) انتقاد پذیر باشید.
۲۲) با بیتوجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بیارزش نكنید.
۲۳) با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمیشود.
۲۴) برای حل مشكلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهكار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.
۲۵) نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.
۲۶) خواستههای خود را واضح و روشن بیان كنید و اطمینان حاصل كنید كه كارمندان به خوبی از جزئیات وظیفهای كه به عهده آنان است، مطلع هستند.
۲۷) از هر كس، مطابق دانش و تجربهاش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
۲۸) وظایف كارمندان را متناسب با تواناییهای فیزیكی و حرفهای آنان تعیین كنید.
۲۹) اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال كنید.
۳۰) در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ كنید و چند استراتژی بحرانزدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیشبینی و طراحی كنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنید.
۳۱) از رفتارهایی كه شما را در سازمان عصبی معرفی میكند، پرهیز كنید.
۳۲) انتقامجو نباشید.
۳۳) زمان پیادهسازی تصمیمگیریها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممكن است اجرای یك نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شكست روبهرو شود.
۳۴) در مورد چیزی كه نمیدانید، به كسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمیدانم، هراسی نداشته باشید.
۳۵) با محول كردن مسئولیت به كارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم كنید.
۳۶) بدون تفكر و درنگ پاسخ ندهید.
۳۷) نحوه چیدمان میز كارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب كنید كه افراد فراموش نكنند در محل كارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفتوگو بپردازند.
۳۸) حرفهایترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام كنید.
۳۹) به مشكلات مالی افراد توجه كنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.
۴۰) همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شكوه شما میافزاید.
۴۱) اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفتانگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیتپذیری میدهد.
۴۲) سامانهای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به كارمندان اطمینان دهید كه در كمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی میكنید.
۴۳) مطمئن شوید كه حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرستان سازمان رعایت میشود.
۴۴) چند ساعت از یك روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتوگوی رودررو با كارمندان اختصاص دهید.
۴۵) در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شركت كنید.
۴۶) در كمك رسانیهای مراسم خیریه پیشقدم باشید.
۴۷) با درایت و زیركی همیشه در كمین شكار فرصتهای طلایی باشید.
۴۸) صبر و حوصله را از مهمترین اركان موفقیت تلقی كنید.
۴۹) مسئولیتپذیر باشید.
۵۰) به منظور اطلاع حاصل كردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
۵۱) چند تكه كلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب كنید.
۵۲) تفكر و تعمق قبل از پاسخگویی راحتتر از پیدا كردن چارهای برای تغییر آنچه عنوان شده میباشد.
۵۳) وقتی میخواهید كاری را به كسی محول كنید، روشی را برای عنوان كردنش انتخاب كنید تا حس مسئولیت افراد برانگیخته شود.
۵۴) علت شكستهای سازمانی را تجزیه و تحلیل كنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تكرار آن جلوگیری كنید.
۵۵) با بیاهمیت جلوه دادن كارهای كارمندان، زحمات آنان را بیارزش نكنید.
۵۶) با انجام ورزشهای فكری، قابلیتهای ذهنی خود را تقویت كنید.
۵۷) به هر كس فراخور فعالیت و بازده كاریاش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حركت افراد شایسته گروه را كند نكنید.
۵۸) با به كارگیری مشاورین كارآزموده و متعهد، موقعیت بازار كار را تحلیل كنید و استراتژی به كار بگیرید كه همیشه یك گام از رقبا جلوتر باشید.
۵۹) اجازه ندهید بار مسئولیت كارمندان بیكفایت و كند بر دوش كارمندان خبره و ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درك این بیعدالتی انگیزه خود را از دست میدهند.
۶۰) دانش حرفهای خود را تا حدی بالا ببرید كه در موارد لزوم در مقابل كلیه سؤالات حرفهای حاضر جواب باشید.
۶۱) زمان استخدام، افراد علاوه بر تستهای مقرر شده، تستهایی انجام دهید كه مطمئن شوید كسی را كه به كار میگمارید، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار كاری دیگران را بیشتر می كنند.
۶۲) هنگام دست دادن، دست افراد را محكم و صمیمانه بفشارید.
۶۳) وقتی عصبانی هستید، درباره دیگران تصمیمگیری نكنید.
۶۴) همیشه وقتشناس باشید. برای حضور به موقع، میتوانید از ترفند قدیمی ۵ دقیقه جلو كشیدن ساعت استفاده كنید.
۶۵) هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین میرود.
۶۶) سعی كنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایدههای درخشانی روبهرو شوید.
۶۷) به كارمندان ساعی و متعهد بگویید كه چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.
۶۸) هیچگاه اجازه ندهید كسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
۶۹) به شایعات بیاساس بیتوجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهنبینی قضاوت نكنید.
۷۰) خشكی جلسات طولانی را با شوخطبعی قابل تحمل كنید.
۷۱) از سرزنش كردن دیگران در جمع خودداری كنید.
۷۲) برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامهرسانها احترام قائل شوید.
۷۳) از منشی خود بخواهید روز تولد كارمندان، كارت تبریكی را كه توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال كند.
۷۴) در موقع امضا كردن نامهها و مكتوبات آنها را به دقت مطالعه كنید و از امضا كردن آنها، زمانی كه حوصله و تمركز ندارید پرهیز كنید.
۷۵) خوشژست و خوشبیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
۷۶) با قدردانی به موقع از كارمندان، انرژی كاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت كنید.
۷۷) موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنید و همیشه متبسم باشید.
۷۸) هرگز برای پیشبرد اهداف كاری خود، دیگران را با وعدههای بیاساس فریب ندهید.
۷۹) سعی كنید اسامی كارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت كردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
۸۰) همواره به خاطر داشته باشید به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمیكاهد.
مرجع: www.modirha.com
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403 ریاست جمهوری دولت
تهران قوه قضاییه قتل هواشناسی شهرداری تهران شورای شهر تهران پلیس سرقت سازمان هواشناسی فضای مجازی وزارت بهداشت افزایش حقوق بازنشستگان
بانک مرکزی خودرو بازار سرمایه قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو دولت سیزدهم حقوق بازنشستگان قیمت طلا بورس مسکن ایران خودرو
تلویزیون ازدواج سینما سینمای ایران سریال هنرمندان بازیگر رسانه ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران موسیقی تئاتر کتاب
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم دانش بنیان
فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه رفح جنگ غزه روسیه حماس نوار غزه ترکیه طوفان الاقصی اتحادیه اروپا
پرسپولیس استقلال فوتبال لیگ برتر شمس آذر قزوین لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس جواد نکونام باشگاه استقلال تیم ملی والیبال ایران بازی
هوش مصنوعی اپل تبلیغات خودروهای وارداتی هواپیما سامسونگ ایلان ماسک ماهواره بنیاد ملی نخبگان گوگل تسلا
رژیم غذایی طب سنتی بیماری قلبی استرس نمک سازمان غذا و دارو کاهش وزن آلزایمر