یکشنبه, ۳۱ تیر, ۱۴۰۳ / 21 July, 2024
بازاریابی پارتیزانی (Guerilla Marketing)
![بازاریابی پارتیزانی (Guerilla Marketing)](/web/imgs/16/87/4bef51.jpeg)
از مفاهیم جالب توجه در مبحث بازاریابی، بازاریابی پارتیزانی یا Guerilla Marketing است. Jay Conrad Levinson در سال ۱۹۸۲ در کتاب خود Guerrilla Marketing بازاریابی پارتیزانی (guerilla Marketing) را اینچنین تعریف می کند:
بازاریابی پارتیزانی در واقع یک روش خلاف عرف برای انجام فعالیتهای تبلیغاتی و (promotional) بازاریابی توسط بودجه اندک است. چنین فعالیتهای تبلیغی اغلب به شکلی طراحی می شوند که گروه هدف آنها (target audience) بی خبر از این نکته هستند که آنها هدف بازاریابی هستند و شاید بتوان گفت که از انواع بازاریابی مخفی (undercover marketing یا stealth marketing یا buzz marketing) است.
روش بازاریابی به روش پارتیزانی روشی کاملاً خلاقانه است و به شخص بازاریاب وابسته است که روش غیر متعارفی را پیدا نماید. حتی ممکن است که بعضی از تاکتیک های پارتیزانی روشهای تبلیغاتی بسیار ساده تری از روشهای مورد استفاده توسط کمپانی های بزرگ بوده و حتی نزدیکتر به مشتری بوده و چابک تر (agile) باشد.
در این کتاب اصول زیر به عنوان مبانی بازاریابی پارتیزانی (foundation) معرفی شده اند:
بازاریابی پارتیزانی بطور خاص مناسب برای تجارت های کوچک (small business) می باشند.
روشی است که باید بر مبنای روانشناسی انسانها بنا شود و نه اینکه بر مبنای تجربه و یا قضاوت و کار حدسی (guesswork) باشد.
مهمترین سرمایه گذاری بازاریابی در عوض پول, باید زمان, انرژی و ابتکار باشد.
آمار اولیه برای اندازه گیری تجارت شما مقدار سود است و نه مقدار فروش.
تمرکز بازاریاب باید بر این نکته تمرکز داشته باشد که چه تعداد روابط جدید در هر ماه ایجاد می شود.
لازم است که استانداردی از رجحان و برتری با یک تمرکز حساس ایجاد شود و این بجای سعی در تنوع سازی توسط ارائه اتحاد میان محصولات و خدمات است.
بجای تمرکز در جذب مشتریان جدید, هدف باید رجوع بیشتر, معامله و تراکنش بیشتر با مشتریان موجود, و کسب بزرگترین معاملات باشد.
رقبا را باید فراموش کرد و تمرکز را بیشتر روی همکاری و مشارکت با دیگر تجارتها متمرکز نمود.
بازاریاب پارتیزانی همواره باید از ترکیبی از روشهای بازاریابی برای یک رشته عملیات تبلیغاتی (campaign) استفاده نماید.
از تکنولوژی جاری به عنوان وسیله ای برای قدرتمند کردن بازاریابی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال برنامه تبلیغاتی (بازاریابی به روش پارتیزانی) برای سایت فروش الکترونیکی ebay در بلژیک که توسط شرکت مورتیر بریگید اجرا شده است؛ برچسبهای تبلیغاتی تحت عنوان : « به ebay منتقل شد » بر روی شیشه چندین فروشگاه خالی در بروکسل چسبانده شده است. اینکار شاید تأثیرگذارترین حس را در گسترش تجارت الکترونیک در وجود بازدیدکنندگان این تبلیغات ایجاد کند. حس اینکه دیگر برای خرید نیازی به خروج از خانه نیست و همه مبادلات در دنیای دیگری به نام اینترنت در حال انجام است که از پنجره کوچکی به نام مونیتور به راحتی قابل دستیابی برای همگان است.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان دولت سیزدهم ایران مجلس شورای اسلامی دولت چهاردهم رهبر انقلاب پزشکیان دولت محمدجواد ظریف رئیس جمهور مجلس انتخابات
تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران تب دنگی هواشناسی سازمان هواشناسی پشه آئدس اربعین وزارت بهداشت قتل پلیس گرمای هوا
خودرو واردات خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان مالیات برق قیمت طلا بازنشستگان سایپا
سعید راد رضا کیانیان تلویزیون سینمای ایران عاشورا سینما کربلا دفاع مقدس موسیقی رسانه ملی امام حسین (ع) تئاتر
هوش مصنوعی دانش بنیان فناوری حوزه علمیه دانشگاه آزاد اسلامی اختلال جهانی باتری
رژیم صهیونیستی یمن جو بایدن اسرائیل دونالد ترامپ آمریکا فلسطین غزه روسیه ترامپ تل آویو جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر نقل و انتقالات سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه استقلال المپیک 2024 پاریس المپیک
تبلیغات همستر کامبت موبایل مایکروسافت فیلترینگ تلگرام گوگل ویندوز سامسونگ ناسا امنیت سایبری تلفن همراه
دیابت خواب فشار خون مغز ویتامین افسردگی بیماری تب دنگی چای قند اضطراب