پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
چه کنید تا رشد کسب وکارتان متوقف نشود
بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک، وقت و استعداد خود را صرف شرکت کوچکشان میکنند و بهتدریج آن را به شرکتی بزرگ تبدیل میکنند. اما تعجبی ندارد که برخی کسبوکارهای کوچک به محض اینکه از نوپایی درمی آیند، دچار رکود میشوند و از رشد بازمی مانند.
چگونه سعی میکنید از اینکه کسبوکار شما به یکی از بنگاههایی تبدیل شود که به سرعت رشد میکند، اما هیچ گاه به پتانسیل کامل خود نمیرسد، جلوگیری کنید؟ در اینجا سه دلیلی که باعث میشود کسبوکارتان دچار رکود شود و نحوه مقابله با هر مشکل عنوان میشود:
۱) کسبوکارتان از وضعیت موجود راضی است
برخی کسبوکارها به سادگی از رشد کردن بازمی مانند، چون صاحبان آنها از وضعیت فعلی خود راضی هستند. این موضوع به خودی خود مشکلی ایجاد نمیکند. به طور کلی، قرار نیست همه بنگاههای اقتصادی روزی به IBM یا جنرال الکتریک تبدیل شوند. اما مساله این است که وقتی کسبوکاری در یک وضعیت ثابت میماند، ریسک عقب ماندن از رقبا در کمین آن است.
برنامهریزی استراتژیک راه مقابله با مشکل رضایت از خود است. بدون داشتن هدف، یک مدیر و کارمندان او به آسانی میتوانند در یک مسیر رکودی قرار بگیرند. بنابراین زمانی را به برنامهریزیهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کسبوکارتان اختصاص دهید.
طرح اصلی کسبوکار شما مکان مناسبی برای شروع کار است. آیا به اهدافی که در ابتدای مسیر تعیین کرده بودید، دست یافته اید؟ اگر پاسخ منفی است، چرا این اتفاق افتاده است؟ کمبودها را ارزیابی کنید و از نظرات مختلف استفاده کنید تا در صورت نیاز در طرح کسبوکارتان تجدید نظر کنید.
تعیین هدف به کلیه افراد، از مدیر عامل گرفته تا افراد پایینتر، کمک میکند انرژی و تمرکز دوباره داشته باشند.
۲) دچار کمبود سرمایه شدهاید
اگر از ذخایر نقدی خوبی برخوردار نیستید یا به سرمایه در گردش دسترسی ندارید، فرصتهای رشد از شما رویگردان میشوند. به محض اینکه برنامهریزی استراتژیک شما تکمیل شد، اعداد و ارقام را بررسی کنید تا برای اهدافتان برچسب قیمتی تعیین کنید. سپس در نظر بگیرید که چگونه میتوانید به منابع نقدی برای اجرای طرحتان دست پیدا کنید. ممکن است بتوانید با سود حاصل از کسبوکارتان در پروژههای شخصی سرمایهگذاری کنید، یا به وامهای تجاری روی آورید، یا به سراغ سرمایهگذاران کمکی بروید یا حتی کسبوکارتان را برون سپاری کنید.
مهم این است که در نهایت بدانید که چقدر پول نیاز دارید و از کجا میتوانید چنین پولی را تامین کنید.
۳) کسبوکارتان دور از دسترس مشتری است
مشتری رگ حیات کسبوکار شما است و اگر از وضعیت فعلی کسبوکارتان راضی باشید، نه تنها مشتریهای بیشتری جذب نمیکنید، بلکه با ریسک از دست دادن مشتریان قبلی هم مواجه هستید. با در نظر داشتن این نکات، به این سوالات پاسخ دهید:
- چرا مشتریانتان با شما وارد معامله میشوند؟
- چگونه از کالا یا خدمات شما استفاده میکنند؟
- از چه کالاها یا محصولات دیگری استفاده میکنند؟
- آخرین پیشرفتها در صنعت حوزه کاری شما چیست؟
- آیا کالا یا خدماتی که ارائه میکنید در ۵ یا ۱۰ سال آینده نیز برای مشتری کاربرد دارد؟
تصور نکنید که بدون تفکر عمیق میتوانید به این سوالات پاسخ بدهید. با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید و مشتریان احتمالی آینده را شناسایی کنید. سپس از ایجاد نوآوری و توسعه کاری بر اساس این بازخورد، هراس نداشته باشید.
کسب و کارهای کوچک لزوما نباید به بنگاههای بزرگ تبدیل شوند، اما برای اینکه در فضای بازار پرتحول امروز بقا داشته باشند، باید پیشرفت کنند. رشد و موفقیت هیچ گاه تضمین شده نیستند، اما هر فرصتی برای به دست آوردن آنها، نیازمند رعایت موارد بالا است.
مترجم: مریم رضایی
منبع: Small Business Computing
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی قوه قضاییه تهران روز معلم پلیس اصفهان سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو سایپا کارگران تورم
نمایشگاه کتاب سریال جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین نتانیاهو ترکیه یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تماس تصویری هواپیما تبلیغات اپل تلفن همراه گوگل همراه اول آیفون ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن دیابت بیماری قلبی مسمومیت داروخانه