سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

آلونسو سلطان جدید پیست


آلونسو سلطان جدید پیست

فرمول یك كه به صورت مختصر F۱ نامیده می شود و نیز به عنوان رقابتهای گرندپری جایزه بزرگ مشهور است, بالاترین سطح رانندگی در رقابتهای اتومبیل رانی جهان به شمار می رود این رقابتها شامل تعدادی مشخص مسابقه در طول یك فصل است كه بجز رانندگان, سازندگان ماشین نیز در این مسابقات به رقابت با یكدیگر بر سر مقامهای برتر جدال می كنند

فرمول یك كه به صورت مختصر F۱ نامیده می شود و نیز به عنوان رقابتهای گرندپری (جایزه بزرگ) مشهور است، بالاترین سطح رانندگی در رقابتهای اتومبیل رانی جهان به شمار می رود. این رقابتها شامل تعدادی مشخص مسابقه در طول یك فصل است كه بجز رانندگان، سازندگان ماشین نیز در این مسابقات به رقابت با یكدیگر بر سر مقامهای برتر جدال می كنند. اتومبیلها اغلب با سرعتی معادل ۳۲۰ كیلومتر در این رقابتها به پیش می روند. مسئولان برگزار كننده رقابتهای جایزه بزرگ قصد دارند .در رقابتهای امسال سرعت اتومبیلها را كاهش دهند و از لحاظ فنی موتور اتومبیلها باید مانند v۸ با حجم حداكثر ۴/۲ لیتر و قدرت تقریبی ۷۵۰ اسب بخار باشد. علاوه بر این قوانین جدیدی برای مسائل الكترونیكی، آیرودینامیكی، كمك فنرها و لاستیك ها در نظر گرفته اند. اروپا به طور سنتی مركز فرمول یك جهان است و بازار اصلی تولید تكنولوژی جدید این رشته نیز خواهد بود.این رقابتها در سطح بین المللی برگزار می شود و در كشورهایی مثل بحرین، چین، مالزی و تركیه نیز به تازگی پیست های جدید برای فرمول یك احداث شده است،همچنین فرمول یك به عنوان پرهزینه ترین ورزش جهان، تأثیرات فراوانی بر سیاست و اقتصاد دارد. محبوبیت و كیفیت بالای این رقابتها اسپانسرهای مختلفی را به سوی خود جلب كرده به این امید كه با سرمایه گذاری در این رشته و با بهره گیری از پتانسیل بالای آن سود سرشاری را از آن خود كنند. فرمول یك زیر نظر فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی برگزار می شود و دفتر مركزی آن در كونكورد پاریس است و ریاست آن بر عهده مكس موسلی است.

فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی تیم رنو، ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در «اویدو» اسپانیا متولد شد. او در حال حاضر جوانترین و اولین راننده اسپانیایی است كه توانسته قهرمان مسابقات اتومبیل رانی فرمول ۱ شود. آلونسو در اسپانیا تاكنون هیچ رقیبی نداشته است. راننده تیم رنو اولین قهرمانی اش در مسابقات فرمول۱ را در سال ۲۰۰۵ جشن گرفت.

آلونسو در سال ۲۰۰۱ و با تیم «میناردی» در مسابقات فرمول ۱ حضور یافت و پس از موفقیت های چشمگیر در این تیم مورد توجه دیگر تیم ها قرار گرفت. بسیاری از كارشناسان اتومبیل رانی او را یكی از بااستعدادترین رانندگان مسابقات اتومبیل رانی می دانستند. در این سال «فلاویو بریاتوره» مدیر تیم رنو او را به عنوان راننده آزمایشی در اختیار گرفت. بریاتوره در سال ۲۰۰۳ آلونسو را به طور رسمی به عنوان راننده رنو، به كار گرفت. در این سال فرناندو در یك دوره مسابقه جایزه بزرگ در مجارستان حضور یافت و ركورد جوانترین راننده را كه «بروس مك لارن» در سال ۱۹۵۹ به خود اختصاص داده بود شكست . او سال ۲۰۰۳ را با كسب ۵۵ امتیاز به عنوان ششمین راننده جهان سپری كرد.

آلونسو در سال ۲۰۰۴ نیز موفقیت هایش را ادامه داد و در مسابقات فرانسه مقام دومی را به خود اختصاص داد و در پایان مسابقات در این سال در مكان چهارم لیست برترین های جهان قرار گرفت. آلونسو در سال ۲۰۰۵ فصل جدید مسابقات اتومبیل رانی فرمول ۱ را در كنار «جیان كارلو فیزیچلا» آغاز كرد. در این سال فرناندو در ۳ مسابقه بحرین، مالزی و سن مارینو پیروز شد. در ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۰۵ آلونسو، اولین مقام قهرمانی جهان در مسابقات اتومبیل رانی فرمول ۱ را در برزیل جشن گرفت. او با ۱۳۳ امتیاز و ۷ برد، جوانترین قهرمان فرمول ۱ جهان است. آلونسو تنها قهرمان مسابقات اتومبیل رانی در اسپانیاست و از محبوبیت خاصی در بین اسپانیایی ها برخوردار است. سال۲۰۰۶ آخرین فصل حضور آلونسو در تیم رنو است.او قصد دارد در سال ۲۰۰۷ قراردادی با تیم مك لارن - مرسدس امضاء بكند.

در اولین مسابقات اتومبیل رانی فرمول ۱ سال ۲۰۰۶ در بحرین آلونسو توانست مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد و قبل از میشائیل شوماخر و كیمی ریكنن ایستاد. او در دومین مسابقه در مالزی در جایگاه دوم ایستاد و قبل از او، هم تیمی اش جیان كارلوفیزیچلا قرار گرفت.

آلونسو اخیراً نیز در مسابقات فرمول ۱ جایزه بزرگ استرالیا هم قهرمان شد و دومین قهرمانی اش در مسابقات اتومبیل رانی امسال را جشن گرفت. راننده اسپانیایی تیم رنو، در این مسابقات همچنین از جیان كارلوفیزیچلا، میشائیل شوماخر، نیتون باتون جو آن پابلو مونتویا نیز پیش افتاد.

پیروزی آلونسو در مسابقات ملبورن یك موفقیت شگفت انگیز برای تیم رنو خلق كرد. بریا توره، مدیر تیم رنو، در گفت وگو با نشریه Autosport پس از این پیروزی، تیمش را بهترین تیم عنوان كرد و گفت: «بیش از این نمی توانم چیزی بگویم؛ ما بهترین هستیم چون در حال حاضر در سه مسابقه سه قهرمانی داریم. دیگر هیچ نگرانی ندارم و تمام نگرانی هایم برطرف شده است.»

«مایك گاسكوین» مدیر فنی سابق تیم رنو نیز می گوید: واقعاً از این جهش و صعود تیم رنو شگفت انگیز شده ام.این جهش خیلی بیشتر از آن چیزی است كه من فكر می كردم. اما این پیروزی ها نباید باعث غرور شود. رنو راه سختی در پیش دارد و راننده های آن باید به تمرین های خود ادامه دهند فرناندو آلونسو در مسابقه جایزه بزرگ ملبورن توانست برتری خود و برتری تیمش را نمایان كند. میشائیل شوماخر، راننده مطرح تیم فراری كه تاكنون در مسابقات متعددی مقام قهرمانی را به خود اختصاص داده در این مسابقات تنها توانست مقام چهارمی را به خود اختصاص دهد. شوماخر، برنده ۷ دوره مسابقات فرمول ۱ اتومبیل رانی جهانی معتقد است باید به زودی از شرایط فعلی خارج شود و خود را برای مسابقات بعدی آماده كند. در مسابقه ملبورن، آلونسو با كسب ۲۸ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممكن در مكان اول با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به هم تیمی اش جیان كارلو فیزیچلا كه در مكان دوم بود، جای گرفت.

فرناندو آلونسو پس از كسب دومین عنوان قهرمانی اش در سال ۲۰۰۶ در گفت وگو با پایگاه اینترنتی Sportpresse اظهار امیدواری كرده كه زنجیره موفقیت هایش پاره نشود و این موفقیت ها در اروپا ادامه پیدا كند.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.


همچنین مشاهده کنید