سه شنبه, ۱۴ اسفند, ۱۴۰۳ / 4 March, 2025
نگاه دروغ هالیوود به پایان دنیا

مدتها بود که دلم میخواست نقدی بر سینمای هالیوود بنویسم که آنها در فیلمهایشان با استفاده از صنعت سینما و اثرگذاری روی فکر و ذهن مردم دنیا، پایان جهان را چگونه به دروغ تعبیر میکنند... البته در این بین دانشمندان غربی هم با فرضیهها و نظریههای خود، فیلمنامههای ساختگی را در اختیار هالیوودیها میگذارند تا آنان به خواستهشان که همان خواسته سیاستمداران است، دسترسی داشته باشند. «سینمای غرب»، به عبارتی دیگر «جادوی غرب»، در پی یافتن موضوعاتی محرک برای جلب تماشاگر و ایجاد زمینههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای محقق ساختن اهداف جریان پشتپرده سلطه و حکمرانی غربنشینان است... و در این بین، «فیلمسازی» یکی از مهمترین قالبها و روشهای غرب برای زمینهسازی و جا انداختن فرهنگ و ایدئولوژی غربی و از جمله طرح موضوع «پایان دنیا» میباشد.
آنها در این زمینه از تمامی امکانات و توان، استفاده و کمپانیهای هالیوودی، مهمترین نقش را در این زمینه ایفا میکنند. در این نوع فیلمسازی، با استفاده از ژانرهای علمی تخیلی، همواره تصویری از آینده به شکل داستانی و گیرا ترسیم شده است. هالیوود همواره درباره جنگ جهانی آینده، خطر بمباران هستهای، انفجار جمعیت، فاجعه گرسنگی، آلودگی محیطزیست، بیماریهای همهگیر و مهلک و... تبلیغات فراوانی از طریق فیلم، نوار ویدئویی، سیدی و دیویدی به سراسر جهان داشته است. هدف اصلی و پشتپرده سیاستگزاران سینمایی آمریکا تنها ترساندن مردم دنیا، تحمیل راهحلهای از پیش آماده و محکم کردن بندهای بردگی و اسارت آنهاست و نه متوجه کردن آنان به خطراتی که در پیش رو دارند، آنها در سه دهه اخیر دائما به دنبال فیلمهایی هستند که پایان زمین را تشبیه کنند.
فرجام جهان از دیدگاه هالیوود اصولا براساس دو اصل پایهگذاری شده است. محقق خوب کشورمان سیدابوالحسن علوی طباطبایی در کتابش تحت عنوان «هالیوود و فرجام جهان» درباره این دیدگاهها نوشته است:
۱) بشر، به دلیل پرداختن به انرژی هستهای و در نهایت بمب اتمی باعث نابودی حیات در کرهزمین خواهد شد.
۲) یک برخورد نهایی بین نیروهای شر و کافر علیه اسرائیل در قالب یک جنگ هستهای رخ خواهد داد، که این جنگ به نابودی و تخریب اکثر شهرهای جهان میانجامد و این همان جنگ «آرمگدون» است که بخشی از اعتقادات بنیادگران انجیلی آمریکا را تشکیل میدهد که این افراد، یک پنجم جمعیت آمریکا را تشکیل میدهند.
در دهه اول قرن بیستم میلادی دو نظریه جدی پیرامون مدینه فاضله یا آرمان شهر مطرح شد. یکی «نظم نوین جهانی» که از طرف «جورج بوش» پدر مطرح و دیگری «پایان تاریخ» که توسط «فوکویاما» ژاپنی مطرح شد که این دو مسئله به نحوی نیت سیاسی غرب در جهانی شدن و ایجاد یک فرهنگ جهانی و تحمیل آن بر جهان را نشان میداد.
سینمای آمریکا با استفاده از ایدئولوژی صهیونیست مسیحی و کلیسای ایوانجلیستها در مجموع چهار الگوی روانی را در فیلمهای هالیوودی مطرح میکند:
۱) ظهور منجی و بردن امت خود به سرزمین موعود
۲) حفظ جهان از خطراتی که آینده آن را تهدید میکند، تنها توسط غرب و به ویژه آمریکا صورت میگیرد.
۳) خلیج فارس مرکز حرکتهای تروریستی جهان است
۴) جنگ بعدی، نبردی نهایی بین دنیای کفر و جهان آزاد خواهد بود.
«ایوانجلیستها» معتقدند که دولت ایالات متحده این جنگ نهایی و مقدس را(از نظر خودشان) رهبری خواهد کرد، آنها موشکهای هستهای قارهپیمای آمریکا و اسرائیل را شمشیرهای جنگ مقدس مینامند و «عملیات توفان صحرا» علیه عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی را زمینهساز مقدمهای برای جنگ نهایی مقدس میدانند، حال به چند فیلم سینمایی از این دست دقت کنید، تا به اهداف دروغینشان که در واقع ضد دین است بیشتر پی ببرید.
● مضامین فیلمهای سینمایی
از آغاز دهه اول قرن بیستم میلادی تاکنون مضامین فیلمهای سینمایی ساخته شده در غرب به ویژه هالیوود، به جز مضامین موجود در فیلمهای سالهای قبل در زمینه ژانر افسانهای علمی، براساس الگوهای روانی که به آن اشاره شد، ادامه یافته است، البته در خصوص خطرات بمب اتمی و پایان کار دنیا مضامین فیلمها تا حدی تکراری بوده و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دشمن مهاجم یا از سوی سیارهای دیگر، یا از سرزمینی ناشناس و از شرق، به ویژه خاورمیانه در فیلمها مطرح شده است.
در فیلم «با اولین نور سپیدهدم» (۱۹۹۰ م) به کارگردانی «جک شولدر» میبینیم که خدمه یک بمبافکن اتمی به اتحاد جماهیر شوروی حمله میکنند، در حالی که رئیسجمهور آمریکا سعی دارد نومیدانه کنترل ارتش خود را پس از آنکه هلیکوپتر او طی یک حادثه و در یک تبادل هستهای سقوط میکند، به دست گیرد.
فیلم «نابودگر» (روز داوری) به کارگردانی «جیمز کامرون» که در سال(۱۹۹۱ م) ساخته شد، دو روبات با ظاهری انسانی را نشان میدهد که از زمان آینده میآیند. فیلم به ما میگوید که قهرمان فیلم یک ناجی است و میخواهد بگوید که رستگاری نسل بشر از دوزخی که خود آفریده، تنها به دست ماشین مخلوق خودش میسر میشود و تکنولوژی است که پایان زمین را مشخص میکند. که اشاراتی عمیق و ریشهدار انحرافی به منجی آخرالزمان و رستگاری انسانها از این طریق دارد و یک دنیای ماشینی و رایانهای بسیار در هم پیچیده را برای آینده بشر پیشبینی میکند و فاجعه جهانی را در غفلت بشر از عدم کنترل ماشینها و کامپیوتر میداند.
● مضامین فیلمهای سینمایی
از آغاز دهه اول قرن بیستم میلادی تاکنون مضامین فیلمهای سینمایی ساخته شده در غرب به ویژه هالیوود، به جز مضامین موجود در فیلمهای سالهای قبل در زمینه ژانر افسانهای علمی، براساس الگوهای روانی که به آن اشاره شد، ادامه یافته است، البته در خصوص خطرات بمب اتمی و پایان کار دنیا مضامین فیلمها تا حدی تکراری بوده و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دشمن مهاجم یا از سوی سیارهای دیگر، یا از سرزمینی ناشناس و از شرق، به ویژه خاورمیانه در فیلمها مطرح شده است.
در فیلم «با اولین نور سپیدهدم» (۱۹۹۰ م) به کارگردانی «جک شولدر» میبینیم که خدمه یک بمبافکن اتمی به اتحاد جماهیر شوروی حمله میکنند، در حالی که رئیسجمهور آمریکا سعی دارد نومیدانه کنترل ارتش خود را پس از آنکه هلیکوپتر او طی یک حادثه و در یک تبادل هستهای سقوط میکند، به دست گیرد.
فیلم «نابودگر» (روز داوری) به کارگردانی «جیمز کامرون» که در سال(۱۹۹۱ م) ساخته شد، دو روبات با ظاهری انسانی را نشان میدهد که از زمان آینده میآیند. فیلم به ما میگوید که قهرمان فیلم یک ناجی است و میخواهد بگوید که رستگاری نسل بشر از دوزخی که خود آفریده، تنها به دست ماشین مخلوق خودش میسر میشود و تکنولوژی است که پایان زمین را مشخص میکند. که اشاراتی عمیق و ریشهدار انحرافی به منجی آخرالزمان و رستگاری انسانها از این طریق دارد و یک دنیای ماشینی و رایانهای بسیار در هم پیچیده را برای آینده بشر پیشبینی میکند و فاجعه جهانی را در غفلت بشر از عدم کنترل ماشینها و کامپیوتر میداند.
● نوستر آداموس
فیلم «نوستر آداموس» یا «مردی که آینده را میدید» در سال ۱۹۹۳ م. به کارگردانی «راجر کریستیان» براساس کتاب «پیشگوییهای نوسترآداموس» ساخته شد و توسط «اورسن ولز» حکایت میشود. در این فیلم ما ابتدا کشور فرانسه در قرن شانزدهم را میبینیم.
مضمون اصلی فیلم این است که: «در آینده، زندگی بشر روی کره خاکی در فضا منجر خواهد شد.» و «افزایش مسلمانان معتقد باعث بحران خواهد بود.»
زیرا بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارند که اکثرشان در خاورمیانه ساکناند و اخیرا به ارزشهای اسلامی خود که قرنها به وسیله ابرقدرتها سرکوب شده است، پی بردهاند. این مردم با در دست داشتن ثروت فراوان میتوانند برای غرب خطر بزرگی به حساب آیند. او تاکید میکند که: «خاورمیانه مرکز اصلی جنگ بزرگ آینده است.»
در فیلم میبینیم که سال ۱۹۹۹ م. فرا میرسد. مصلح ظهور میکند. جهان وارد سال ۲۰۰۰ م. میشود مردی در کسوت مصلح جهانی با لباس عربی وارد سالنی مجهز در یک پایگاه فضایی میشود. بر صندلی سلطنتی تکیه زده و سپس دستور حمله را به نیروهای تحت امر خود صادر میکند. علل و انگیزه شروع این جنگ مشخص نیست و در فیلم به آن اشاره نمیشود. بر عمامه فرمانده علامتی از ستاره، ماه و داس وجود دارد. نیروهای تحت امر او برخی دارای لباس و کلاه نظامی و نیمی دارای عمامه و دستار عربی هستند. علامت ستاره، ماه و داس بر روی موشکهای دوربرد نیز وجود دارد. بالاخره جنگ موشکی آغاز میشود. رئیسجمهور آمریکا در مقر پنتاگون دستور تدافعی حمله را صادر میکند و تعدادی از موشکهای شلیک شده در هوا منفجر میشوند. اما در نهایت چند موشک شلیک شده از پایگاه نظامی اعراب به وسط شهرهای بزرگ اصابت میکنند. نمایی از شهرهای پرجعیت به تصویر کشیده میشود. زنان، مردان و کودکان در حال انجام کارهای روزمره یا تفریح، بیخبر مورد تهاجم قرار میگیرند. اولین موشک به مجسمه آزادی اصابت کرده و آن را منهدم میسازد و این کنایه از آن است که با ظهور این شخص، آزادی از میان میرود. برج ایفل و چند نقطه دیگر از جهان مورد تهاجم موشکی قرار گرفته و ویران میشوند و جهان در موجی از جنگ و خون غوطه میخورد.
فیلم پیشگوییهای «نوستر آداموس» ظهور مصلح را به عنوان دشمن بشریت و آزادی مطرح میکند و تاییدکننده دیدگاههای غرب و به ویژه گروههای مذهبی ایوانجلیست و صهیونیستی است که اسلامگرایی را یک عامل خطرناک برای جهان غرب و دنیای سرمایهداری میداند و در واقع قصد نهایی فیلم ترساندن مردم جهان از رشد و نفوذ اسلام و گسترش آن در جهان است.
● هالیوود و پیشگوییهای آینده
سیاستگذاری مسیحیت صهیونیستی بالاترین نقش خود را در قضیه پیشگوییها درباره آینده جهان و بشریت دارد. هدف آنها تاثیرگذاری بر مردم آمریکا از نظر جدی و حتمی بودن آن و ایجاد انعفال در میان سایر ملل و مسلمانان است.
در سال ۲۰۰۱ فیلم «آرمگدون» اشارهای است به اینکه در این منطقه یک جنگ بزرگ اتمی اتفاق میافتد و بعد از این جنگ که منجر به کشته شدن تعداد بیشماری از مردم میشود (حدود سه میلیارد نفر)، در این زمان اسرائیل بسیار قدرتمند است و درگیری بزرگ اتمی در منطقه «هرمجدون» (درهای بین اسرائیل و سوریه) فراهم خواهد شد.
صهیونیستهای آمریکا از دهه هشتاد میلادی در رسانههای تحت اختیار خود موارد زیادی را مطرح میکردند که به نوعی جنبه پیشگویی آینده داشت و قصدشان جوسازی سیاسی و فرهنگی و ایجاد حال و هوای مطابق امیال و آرزوهایشان بود و در واقع آنچه در دل داشتند یا با طرح در مجامع رسانهای یا با ساختن فیلمهای سینمایی ارائه میدادند. ابطالهایی که به نام «نوستر آداموس» در فیلم مطرح میشود در واقع نوعی جوسازی برای آینده و آرزوی قلبی آنها است.
واکنش هراسآمیز غرب از شروع پیشلرزههای نخستین زلزله آخرالزمان که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر پا شد، شکل گرفت و فیلم میخواهد بگوید که حتی اگر انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه داده و به ظهور منجی موعود وصل شود، باز هم برای غرب مشکلی نخواهد بود، زیرا طبق این پیشگوییها، غرب برنده نهایی این نبرد است. به عبارت دیگر فیلم، دروغی دیگر برای تجدید روحیه شیفتگان قدرت است.
● ترس هالیوود از شیعه
فیلم «تهدید» در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته میشود، اما سال ۱۹۹۸ را نشان میدهد، رئیسجمهور آمریکا در حال مبارزات انتخاباتی است، او در بیشتر ایالات اکثریت آرا را به دست آورده است و با مشاوران خود این خبر را میشنود که «عدی حسین» پسر «صدام حسین» به کویت حمله کرده و تعدادی از سربازان حافظ صلح آمریکا را قتلعام کرده است. رئیسجمهور با عصبانیت اعلام میکند که اگر «عدی حسین» نیروهای خود را از کویت بیرون نبرد، او بغداد را با سلاحهای اتمی مورد حمله قرار میدهد. عراق پاسخ میدهد که در صورت حمله به عراق ۲۳ شهر آمریکا و کشورهای متحدش را با خاک یکسان خواهد کرد. بقیه ماجراهای فیلم در خصوص بررسی عواقب احتمالی این جنگ میگذرد و مردم برای مقابله با یک جنگ جهانی اتمی آماده میشوند، اما در نهایت مسایل به خوشی و با موفقیت آمریکا!! به پایان میرسد!!
سوژه فیلم، ترس از تروریسم است که آمریکا مرکز آن را خاورمیانه و خلیجفارس میداند، که در ۲۰ سال اخیر جایگزین وحشت از دنیای کمونیسم و تهدید از سوی آنها بود که دیگر در بازار نمایش و سینما هم بازاری ندارد. در دهههای ۵۰، ۶۰ و ۷۰ فیلمهای سیاسی هالیوود به «شوروی» باز میگشت آنچه مسلم است، اینکه برای غرب شناخت محورهای اسلام و به ویژه شیعه بسیار مطرح است، آنها در طول تاریخ متوجه شدند که «شیعه» قدرت بسیار عظیمی دارد، در گفتار روی فیلم نوسترآداموس هم گفته میشود که: «۶۰۰ میلیون مسلمان در خاورمیانه جمع شدهاند و ثروت عظیمی دارند و برای صلح جهانی خطرناکند.»
هدف در اینجا صرفا تخریب امواج انقلاب اسلامی و ارائه تصویر و تفسیر بدی از آن است، حضرت امام(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، منبع تصمیمهای نهایی و بزرگ را از جای دیگری میدانستند و در جنگ، نقش محوری امام زمان(عج) مطرح شد. غربیان دیدند اگر بیانیه امام زمان(عج) شیعیان را نفی کنند، حتما یک ارزش داشته است که به نحو دیگری اثباتش کردهاند. بنابراین تصمیم گرفتند به جای آنکه این طرف را تخریب کنند، طرف مقابل اثبات کنند و بهترین روش هم در سالهای اخیر، فیلمسازی با هدفهای خاص و تبلیغات غیرمستقیم رسانههای مطرح گروهی بوده که در اختیار آنان است.
به عبارت دیگر روش غرب در حال حاضر آموزش و تربیت است نه تهاجم، مهدویت مورد نظر شیعه کوبیده میشود. ولی «منجی تخیلی» خودشان ترویج پیدا میکند و این در قسمتهای دوم و سوم فیلم ماتریکس، کاملا با استفاده از استعارههای صهیونیستی آشکار است. در شمارههای آینده باز هم در مورد طرز فکر ضداسلام هالیوودی برایتان خواهیم نوشت.
آنها پنج سال قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر فیلم آن را ساخته بودند و مردم دنیا آن فیلم را به خوبی به یاد دارند، زمانی که برجهای دوقلو بر اثر برخورد هواپیما منفجر شد تا سیاسیون آن را به گردن مسلمانان بیندازند، آن فیلم برای مردم آمریکا تداعی شد آنها با ساختن فیلمهایی که به بشقابپرندهها میپردازند به دنبال تغییر افکار عمومی مردم دنیا میباشند تا اگر جایی بشقاب پرنده دیدند، با خود بگویند که این شیها از فضا و سیارههای دیگر آمده است و به سوی آن حمله نکنند تا این ابزار جاسوسی به راحتی به کار خود ادامه دهند.
پژمان کردمحله
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست