چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

گروه‌ بندی مکاتبات در هات‌میل


گروه‌ بندی مکاتبات در هات‌میل

بسیاری از کاربرانی که به‌طور مداوم با پست الکترونیک (ایمیل) سر و کار دارند، صندوق پستی شلوغی را نیز به خود اختصاص می‌دهند.
این کاربران در بسیاری از موارد فراموش می‌کنند هر ایمیل …

بسیاری از کاربرانی که به‌طور مداوم با پست الکترونیک (ایمیل) سر و کار دارند، صندوق پستی شلوغی را نیز به خود اختصاص می‌دهند.

این کاربران در بسیاری از موارد فراموش می‌کنند هر ایمیل دریافت شده در پاسخ به کدام ایمیل ارسالی بوده است و گاهی اوقات نیز برای فهمیدن پاسخ این سوال، کل آرشیو ایمیل خود را زیر و رو می‌کنند.

یکی از امکاناتی که در سرویس جیمیل مشاهده شد، گروه‌بندی ایمیل‌های دارای موضوع مشابه بود که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌داد ایمیل‌ها را به‌صورت مکاتباتی پشت سر هم مشاهده و مدیریت کنند. این قابلیت باتوجه به مزایای بسیار زیادش، مورد توجه سرویس‌دهندگان دیگر نیز قرار گرفت و هم‌اکنون کاربران هات‌میل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که گفتیم، این قابلیت برای بسیاری از کاربران سودمند بود و مشکلات آنها را رفع کرد اما کاربرانی نیز وجود دارند که از فعال بودن این قابلیت ناراضی‌اند و آن را موجب سردرگمی و مانعی بر سر راه تشخیص صحیح ایمیل‌های ارسال و دریافت شده خود می‌دانند. چنانچه بخواهید این قابلیت را در هات‌میل مدیریت کنید (آن را فعال یا غیرفعال کنید) می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

۱ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس هات‌میل وارد شوید.

۲ـ از بخش بالا ـ سمت راست روی گزینه Options کلیک کنید سپس از منوی به‌نمایش‌ درآمده More options را برگزینید.

۳ـ در پنجره جدید به‌دنبال بخش Reading email بگردید و روی گزینه Conversations and faster reading در این بخش کلیک کنید.

۴ـ در این مرحله می‌توانید فعال یا غیرفعال بودن این قابلیت را مدیریت کنید. چنانچه می‌خواهید این قابلیت غیرفعال شود گزینه Show messages individually و در صورت نیاز به فعال‌سازی آن Group messages by conversation را انتخاب کنید.

۵ـ در نهایت با کلیک روی گزینه Save تغییرات را ذخیره کنید و به استفاده از ایمیل خود بپردازید.