چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
ضرورت وجود سایت های تصویرسازی برای کارفرمایان حرفه ای
از آنجا که بیشتر تصویرسازان برای پیشرفت هر چه بیشتر به وبها روی آوردهاند، یافتن نمونههای متنوع و تازه راحتتر و سریعتر شده است.
پیشرفت فنآوری توانسته در همه ابعاد زندگی انسان، تغییرات بزرگی بهوجود آورد و حتی روی چگونگی برقراری ارتباط کاری و خرید مشتریان هم تأثیر بهسزائی داشته است.
سالهای سال دنیای تصویرگری به هنرمندان گوشهنشینی وابسته بود که مجبور بودند از قلم، جوهر، رنگ یا بوم استفاده کنند. اگر چه بهکارگیری چنین ابزاری بهطور کامل منسوخ نشده، اما شاهد استفاده روزافزون از ابزار دیجیتالی برای هنرآفرینی هستیم و دیگر هیچ نظم کاری خاصی وجود ندارد. تصویرسازان حرفهای هم از این فرصت برای گسترش و توسعه مهارتهای خود استفاده کردهاند. برخی از آنها پا به عرصه انیمیشن، عکاسی و ساخت وبسایت گذاشتهاند. بسیاری هم بهدنبال ابزار تازهای برای ساخت نمونههای دوبعدی هستند. شک نکنید که این قشر از هر وسیله و ابزاری که استفاده کنند بهطور روزافزون نیازمند دسترسی به دنیای اینترنت خواهند بود.
● AOL.com
Association of Illustrator برای حمایت از حقوق تصویرسازان و ترویج تصویرسازی تأسیس شده است. در زمینه نمایشگاههای آنلاین باید در نظر داشت که سرعت دسترسی به این نمایشگاههای، انتخاب زمینه مورد نظر، سادهسازی جستجو و تجهیزات فیلترینگ، همه و همه برتریهائی هستند که نباید بهدست فراموشی سپرده شوند. اگر تصویرسازان نمایشگاههای آنلاین خود را اداره کنند، میتوانند تازهترین کارهای خود را هم به گروههای علاقهمند نشان دهند. سالها پیش تصویرگران توسط نمایندهها و عوامل کشف استعدادها معرفی میشدند، اما امروزه اینترنت و معرفی آنلاین تغییرات بزرگی در این روش بهوجود آورده است. تعداد تصویرسازانی که با روشهای قدیمی روابط تجاری ایجاد میکنند، رو به کاهش است، اما نمیتوان حضور استوار و بادوام کمپانیهای بزرگ معرفی هنرمند را هم نادیده گرفت. آنها تا به امروز توانستهاند با خریداران و هنرشناسان بسیاری ارتباط ناگسستنی ایجاد کنند. برخی از نمایندگان نیز فروشگاههای خود را بسته و الگوهای تجاری خود را عوض کردهاند. این در حالی است که مؤسسات مشابه دیگر روابط کاری خود با خریداران قدرتمندی همچون نمایندگیهای تبلیغاتی و نشریههای بزرگ حفظ کرده و دیگر بهدنبال خریداران انگشتشمار یا گروههای سرویسدهنده کوچک نمیروند. سایتهای نمایشگاهی آنلاین جهانی تغییرات بزرگی در چگونگی انتخاب خریداران، تصویرسازان و کمیسیونها ایجاد کردهاند.
● وب: یک نماینده مجازی
شاید برای بسیاری از تصویرسازان جوان، فرصت همکاری با بزرگترین نمایندگان کشوری پیش نیاید. بنابراین چنین قشری هر روز به تعداد وبسایتهای خود میافزایند یا به سراغ سرویسهای وبسایت دیگری که شبیه نمایندگان مجازی هستند، میروند.
هیچچیز نمیتواند به گزارشهای شخصی و ارتباط با یک شرکت نمایندگی مورد اعتماد، یک تصویرساز و حتی یک کارگردان هنری زرنگ لطمه وارد کند که البته شاید چنین چیزی در گردشهای ساختاری پرسرعت دنیای امروز چندان هم بادوام نباشد. کارگردانان هنری میتوانند از این امکانات بیشترین استفاده را ببرند. آنها میتوانند به سرعت ارتباط برقرار کنند، از نمایشگاههای آنلاین دیدن کنند و قراردادی با تصویرساز مورد نظر خود ببندند. در بسیاری از شرایط، پیدا کردن یک تصویرساز بهصورت آنلاین سریعتر و همچنین سادهتر است.
● FolioPlanet.com
فهرست متنوعی از استعدادهای آنلاین را برای خریداران فنآوری ارائه میکند. طراحان بسیاری هستند که پس از پایان دوران آموزشی، از راه وب یا حتی سیدیهای کاریابی بهدنبال کار میگردند. این سبک کاری به سرعت محدود میشود، اما چنین سرویسی مانند پلی است که میتواند یک تصویرساز جوان را بهکارهای شخصی و تکنفره عادت دهد. سرویسهای موجود باید بهگونهای باشند که به طراح کمک کنند تا با کارگردانان هنری ارتباط برقرار کرده و در نهایت روی پروژههای با کیفیت کار کند.
برای یک کارگردان هنری که به کمک طراحان خود درباره مضمون، سبک و چگونگی اجراء کار تصمیم میگیرند، سادگی و سرعت کاری بسیار مهم است. کارفرمایان میتوانند به کمک واژگان کلیدی که سبک تصویرساز را توضیح میدهند و همچنین با بهرهگیری از یک موضوع خاص به جستجو و تحقیق بپردازند. بدین ترتیب گزینههای یادآوریکننده یا معرفیکننده تصویرسازان برای کارگردانان هنری که تا بهحال با چنین موقعیتهائی روبهرو بودند، مهیا میشود.
امروزه دیگر کارگردانان هنری پیش از ملاقات تصویرگر موردنظر، به مطالعه صفحه وب وی روی کامپیوتر خود میپردازند. چنین کارگردانهائی میتوانند به سادگی و سرعت، حرفه کاری خود را پیش ببرند. آنها تمام روز پشت کامپیوترهای شخصی خود هستند، بنابراین انتخاب یک طراح به کمک وب، طبیعیترین و کارآمدترین روش ممکن برای آنهاست.
● TheiSpot.com
این سایت، نه تنها خانه آنلاینی برای ارائه کارهای تصویرسازان ساخته است، بلکه این امکان را فراهم آورده که بتوانند از این راه با سایر هنرمندان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. این وبسایت مدعی است صفی طولانی از استعدادهای تأثیرگذار و توانمندیهای کارآمد را به خریداران ارائه میکند. فهرست گسترده واژگان کلیدی امکان تحقیق و بررسی بر مبنای معیارهای گوناگون را میسر میسازد. در صفحه مربوط به هنرمند، تنها با اشاره یک انگشت، هر آنچه که دانستنی است، پدیدار میشود. بخش Lightbox نیز امکان انتخاب یک تصویر و نگهداری آن را در یک پوشه خاص میسر کرده تا کاربر بتواند در آینده هم به آن مراجعه کند.
برای اینکه یک تصویرساز در صفحه iSpot.com قرار بگیرد، باید درست مانند خرید یک آگهی تبلیغاتی، پول پرداخت کند. در این سایت بخشهائی برای طراحان تعبیه شده تا پرسشهای خود را پست کرده و به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند. هر ساله تعداد بسیاری از علاقهمندان این سایت را پیدا میکنند و با ورود به آن، به خواستههایشان میرسند.
کارفرمایان حرفهای کار خود را میشناسند و حتی برای بهبود کار سایت پیشنهادهای ارزندهای ارائه میکنند. دریافت تبلیغات طراحان بهصورت آنلاین دنیای تجارت و بازاریابی را تحتتأثیر قرار داده است. تنها باید کاری کرد که مردم به سایت اعتماد کنند.
● کتابهای معرفی طراحان
این کتابها میتوانند طراحان و کارگردانان هنری را برای یک همکاری مناسب بهخوبی راهنمائی کنند. تصویرسازان نیز میتوانند صفحاتی از کارهای هنری خود را برای تبلیغات انتخاب کرده و بهصورت زیرنویس صفحات و سپس بهصورت آنلاین ارائه کنند. البته برقراری ارتباط به کمک وبسایت سریعتر و راحتتر صورت میگیرد. همچنین دسترسی کارگردانان هنری برای دیدن کارها بهصورت آنلاین بسیار سادهتر شده است.
● توجه کنید
سرویسهای وبسایت و کتابهای راهنمای تصویرسازان باید برای خریداران و بازدیدکنندگان بهصورت رایگان ارائه شود. اما هزینه تبلیغ برای تصویرسازان فرق میکند. البته برخی از اعضاء گروههای ویژهای که سرویس آنلاین، کتاب راهنما و نمایشگاه آنلاین دارند، باید بتوانند بهصورت رایگان از خدمات ارائه شده استفاده کنند. این در حالی است که دیگر اعضاء باید برای فهرستهای بزرگ و گرانقیمت سالیانه با مکانهای مجهز، بهای بیشتری بپردازند. قیمت پایه که یک تصویرساز باید برای کتابهای راهنمای چاپ شده با وبسایتهای مربوطه، یک صفحه تمام رنگی تبلیغات با حدود بیست تصویر وبسایت که شامل تجدید چاپ هم میشود میتواند مبنای چنین سایتی باشد. در کنار آن نباید بخشهای مختلف کتاب و بهای گوناگون سرویسهای متنوع بازاریابی را فراموش کرد. بیشتر سرویسدهندهها حاضرند برای تبلیغ خودشان و خریداران بهای هنگفتی بپردازند. اگر چه کار بهصورت آنلاین برتریهائی دارد، اما هیچگاه تضمینی برای گزینش یک تصویرساز از طرف کارگردانان هنری یا طراحان دیگر وجود ندارد. سایت یا کتاب موردنظر شما باید همه تلاش خود را برای جلب توجه دیگران بکنند.
● هنرمندان گرافیکی و شروع همکاری!
بسیاری از انجمنهای حرفهای نمایشگاههائی آنلاین از کارهای اعضاء خود دارند. اینگونه نمایشگاهها روابط اولیه و ضروری را بین کارگردانان هنری و تصویرسازان ایجاد میکنند و بقیه کارها بهعهده خودشان است. آنها میتوانند با یکدیگر صحبت کرده و برای کار روی پروژههای بعدی با یکدیگر قرارداد ببندند.
در کشورهای پیشرفته نیز با اینکه بهرهگیری از نمایشگاههای آنلاین شایع شده، اما هنوز بسیاری از تصویرسازان از وبسایتهای خودشان استفاده میکنند، با اینکه آنها روش تجارت فردی را انتخاب کردهاند، اما باز هم برای جستجوی هر چه بیشتر به سراغ چنین سایتهائی خواهند آمد. ممکن است یک کارفرما سالهای سال از کتابهای راهنمای نمایشگاه آنلاین استفاده نکند، چون فکر میکند که به آنها نیازی ندارد. اما در نهایت درمیباید که شغل او به چیز جدید و متفاوتی نیاز دارد که حتی اگر بخواهد بهدنبال سبک خاصی بگردد باید از آن استفاده کند.
تعیین یک تصویرساز خاص برای مشتریان کار دشواری است. بسیاری از کارگردانان هنری، خود را به نیازهای مشتری و ارباب رجوع، زمان و حتی بودجه محدود میکنند. بدین ترتیب دیگر قادر به ادامه کار روی یک طراح تازه نخواهند بود. کارگردانان هنری بسیاری هم هستند که فکر میکنند تصویرسازی برای یک پروژه بسیار مهم است، بنابراین باید روی هر چه بهتر کردن آن انرژی صرف کرد.
● آینده تصویرسازی
حرفه تصویرسازی در حال تغییر است. عکاسی روی این حرفه تأثیر منفی گذاشته و دستاندرکاران آن هنوز در دوران نقاهت بهسر میبرند. کسی نمیداند در آینده چه خواهد شد، اما تصویرسازی از بین نخواهد رفت. در حقیقت اینترنت از بین نخواهد رفت، پس شما میتوانید بهترین ابزار برای پیدا کردن بهترین طراح را باز هم بیابید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست