سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
مجله ویستا

هالیوود جایگاه امن یهودیت صهیونی


هالیوود جایگاه امن یهودیت صهیونی

یهودیان ابتدا سالن های سینما را در اختیار گرفتند آنها به سرعت سالن های سینما را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پراختند آنها در فیلم« ملكه الیزابت» از بازیگر مشهور تئاتر سارا برنار كه یهودی بود استفاده كردند تا آمریكائیان سنتی را جذب كنند بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود, لغو شد و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا« هالیوود» را بنیان گذارند

یهودیان ابتدا سالن‌های سینما را در اختیار گرفتند. آنها به سرعت سالن‌های سینما را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پراختند. آنها در فیلم« ملكه الیزابت» از بازیگر مشهور تئاتر سارا برنار (كه یهودی بود) استفاده كردند تا آمریكائیان سنتی را جذب كنند. بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، لغو شد و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا« هالیوود» را بنیان گذارند.

هنگامی كه اروپاییان استعمار گر و جاه طلب به وجود منابع سرشارسرزمینی و آب و هوایی و ثروت زیاد قاره آمریكا (مخصوصاً طلا) پی بردند، مهاجرت غاصبانه و برتری طلبانه آنها به سوی این قارهٔ ثروتمند آغاز شد. استخراج منابع سرشار و بكر این سرزمین نیاز به نیروی انسانی زیادی داشت ؛ لذا تجارت سوداگرانه مردمان مظلوم و ستمدیده آفریقا( برده داری در عصر مدرنیسم ) به آمریكا توسط پول پرستان سفید پوست رونق خاصی گرفت و چندین ده میلیون سیاه پوست از خانه وكاشانه خود دزدیده شده و به آمریكا برده شدند وبرای همیشه به دوراز وطن خویش با زور اسلحه اربابان خود برتربین درآمریكا ماندگار شدند.

چند میلیون نفر از آنها از شدت بد رفتاری و گرسنگی در بین راه مظلومانه جان باختند و بقیه به عنوان انسانهای درجه دو كه به اندازه حیوانات اربابان خویش هم ارزش نداشتند به زندگی نكبت بار در آمریكا تن دادند . اروپاییان طماع زیادی هم به این قاره غصب شده جدید سرازیر شدند . در این میان سرمایه‌داران یهودی مستقر در آمریكا مانند: «یاكوب شیف» و «آگوست بلمونت» و غیره كه نبض سیاست و اقتصاد در دستشان بود، دریافتند كه تعداد اندك یهودیان، متناسب با قدرت عظیم مالی و سیاسی آنها نیست.

اما در دیگر گوشهٔ جهان، یعنی روسیه و اروپای شرقی، جمعیت انبوهی از یهودیان زندگی می‌كردند كه تعدادشان در پایان سده نوزدهم حدود پنج میلیون نفر بود. از سوی دیگر، دولت روسیه مباشری املاك كشاورزی و فروش مشروبات الكلی ـ كه از حرفه‌های سنتی یهودیان بود ـ را برای یهودیان ممنوع كرده بود و یهودیان برای رسیدن به ثروت‌های كلان و پیشرفت به بن‌بست رسیده بودند. زر سالاران یهودی آمریكا نیاز داشتند تا از این نیروی بالقوهٔ یهودی، برای نفوذ در همهٔ شئون آمریكا استفاده نمایند. حملاتی كه از سال ۱۸۸۱ تا ۱۹۲۱ به یهودیان روسیه شد و به پوگروم‌ها شهرت یافت و عاملین آن هم تا كنون شناخته نشده‌اند( برخی از اندیشمندان و تاریخ نویسان این حملات و قضایایی مشابه آن را درسرزمینهای دیگر از جانب خود زرسالاران یهودی می دانند كه حتی حاضرند هم كیشان مستضعف خویش را هم برای رسیدن به مال و منال دنیا به سلاخی بكشند ) ، باعث مظلومیت نمایی یهودیان شد و زمینهٔ حضوربیشتر آنها را در سرزمین آمریكا فراهم ساخت.

مهاجرت یهودیان به آمریكا با حمایت سرمایه‌داران یهود آغاز شد و مهمترین حرفه‌های سنتی یهودیان نیز به آمریكا منتقل شد كه شامل ایجاد شبكه گسترده تجارت مشروبات الكلیوعتیقه جات و مواد مخدر ، فحشا، قمار ، بانك داری ربوی وتبهكاری سازمان یافته بود. در میان نخستین نسل مهاجرین یهودی كه توسط لرد روچیلد و بارون هریش ( سرمایه داران یهودی) به آمریكا اعزام شدند، بنیانگذاران صنعت سینمای آمریكا و هالیوود قرار داشتند. مانند لویی مایر، برادران شنك، شموئل گلب فیش (كه بعداً نام خود را به ساموئل گلدوین تغییر داد) لویی زلنیك، برادران وارنر، سام اشپیگل، ال‌جانسون اسرائیل بالین (ایروینگ برلین) و غیره.

یهودیان ابتدا سالن‌های سینما را در اختیار گرفتند. آنها به سرعت سالن‌های سینما را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پراختند. آنها در فیلم« ملكه الیزابت» از بازیگر مشهور تئاتر سارا برنار (كه یهودی بود) استفاده كردند تا آمریكائیان سنتی را جذب كنند. بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، لغو شد و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا« هالیوود» را بنیان گذارند.

استودیوهای ۶ گانه آمریكایی در دهه ۱۹۲۰، هالیوود را در حومه شهر لس‌آنجلس تشكیل دادند و تا حدود ۳۰ سال حاكم مطلق بودند. صاحبان این كمپانی‌ها، یهودی و از مهاجرین اروپای شرقی بودند. این عده شامل برادران وارنر (به ویژه جك وارنر)، ساموئل گلدن، لویی مایر، كارل لمله، ادولف زوكر، ویلیام فاكس می‌شدند كه استودیوهای برادران وارنر، متروگلدن مایر، یونیورسال، پارامونت، كلمبیا و فوكس قرن بیستم را تأسیس كردند. اولین استودیو توسط كارل لمله تأسیس شد كه نامش یونیورسال بود. آنها از هر چیزی برای موفقیت فیلم‌هایشان استفاده كردند همانند استفاده ابزاری از زنان، سیستم ستاره‌سازی، موضوعات غیراخلاقی، خشونت، اسطوره سازی، ترویج خرافات و جادو و…

تهیه كنندگان یهودی، حاكم مطلق بودند و كارگردانان و هنرمندان، تحت فرمان آنها. اما با نیاز به یك فرهنگ و جریان فراگیر برای رسوخ در قلب مردم عادی، اسطوره‌های رویایی را برای مردم ساختند و آنها را در تخیلات شیرین فرو بردند. یهودیان ضمن توجه به اختلافات طبقاتی، با بیان ارزشهای طبقه مرفه و متوسط برای كارگران و توجه به زنان، جوانان و خانواده و در مجموع ارائه دیدگاه‌های لیبرالی، توانستند در میان عوام مردم ، نفوذ كنند. (هرچند آنچه كه در آن فیلم‌ها مطرح می‌شد تصویری واقعی از آمریكا نبود و بیشتر تخیلاتی بود كه آرزوهای مردم عادی را شكل می‌داد)

۷۵ درصد آمریكائیان دست كم هفته‌ای یك بار به سینما می‌رفتند و سینماها مانند كلیساها اهمیت یافت. مردم احساس كردند مذهب جدیدی وارد زندگیشان شده است كه هنرپیشگان آن نقش الهه‌ها و بتها را داشتند و مراسم «اسكار» توسط «لویی مایر» مرد اول هالیوود و برای ایجاد شوری همگانی برپا شد…

یهودیان برای ادغام شدن با مردم و تحت پوشش قرار دادن آنان از هیچ تلاشی دریغ نكردند و استودیوها یهودیان را در فیلم‌هایشان طوری نشان دادند كه دلسوزی مردم برانگیخته شود. از سوی دیگر، رؤیای زندگی شیرین آمریكایی با فیلم‌های موزیكال كه اختراع استودیوها بود، به اوج خود رسید كه خود مروج ارزشهای لیبرالی بود. «آیروینگ برلین» یهودی با ساخت موسیقی فیلم و سرودهای ملی و میهنی امریكایی، از رییس جمهور آیزنهاور جایزه مخصوص گرفت.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.