دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا

بررسی کمی و کیفی موتور های جستجو


بررسی کمی و کیفی موتور های جستجو

گوگل با ادعای ایندکس کردن ۸ میلیارد صفحه سهم خود را در مبارزه بین اندازه موتور های جستجو گر افزایش داده است

گوگل با ادعای ایندکس کردن ۸ میلیارد صفحه سهم خود را در مبارزه بین اندازه موتور های جستجو گر افزایش داده است.

مایکروسافت هم که قصد دارد عنوان بزرگترین موتور جستجوگر جهان را کسب کند امروز ۵ میلیارد صفحه را ایندکس کرده است. این مسئله موجب می شود تا از ۴.۲ میلیارد صفحه ای به گزارش خود گوگل در سال گذشته ایندکس شده است پیشی بگیرد. ما پیشتر از این نیز در جریان جنگ اندازه قرار داشتیم.

این نزاع وقتی بوجود می آید که یکی از موتور های جستجو در تلاش برای بدست آوردن مشخصه مثبتی باشد که آنرا نسبت به سایرین در جایگاه بالاتری قرار می دهد. البته باید توجه داشت که بزرگی اندازه دلیلی برای اثبات برتری نیست.

یک موتور جستجو به همراه شمار زیادی از صفحات, اگر به موقع بروز رسانی نشود و یا ارتباطات صحیح وجود نداشته باشد ممکن است حقیقتا ضعیف تر از موتور جستجویی باشد که صفحات کمتری را در بردارد. بطور خلاصه در مورد میزان کمیت و کیفیت موتور های جستجو دو معیار میزان صفحات ایندکس شده و میزان عمق صفحات بسیار مهم می باشند. در ادامه این دو معیار را به تفصیل بررسی می کنیم.

▪ Search Engine Reported Size Page Depth

Google ۸.۱ billion ۱۰۱K

MSN ۵.۰ billion ۱۵۰K

Yahoo ۴.۲ billion ۵۰۰K

Ask Jeeves ۲.۵ billion ۱۰۱K+