دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا

بررسی عوامل آمیخته بازاریابی در صنعت گردشگری استان اصفهان


بررسی عوامل آمیخته بازاریابی در صنعت گردشگری استان اصفهان

در سال های اخیر, صنعت گردشگری یکی از بخش های پر رونق اقتصادی دنیا گردیده و کشورهائی که توانسته اند با تجهیز خود به درجاتی از این صنعت بهره برند به همان میزان نیز از رشد اقتصادی و افزایش درآمد شهروندان خود برخوردار شده اند

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری یکی از بخش‌های پر رونق اقتصادی دنیا گردیده و کشورهائی که توانسته‌اند با تجهیز خود به درجاتی از این صنعت بهره برند به همان میزان نیز از رشد اقتصادی و افزایش درآمد شهروندان خود برخوردار شده‌اند. گردشگری فعالیت گسترده و فرابخشی است که به اشکال گوناگون در سطوح داخلی، ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد. گردشگری داخلی و ملی دارای آثار و پیامدهای مهمی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی است اما با توجه به نقش قابل توجه گردشگری بین‌المللی در تأمین منابع ارزی، این نوع از گردشگری در دهه‌های اخیر مورد توجه مضاعف دولت‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار گردشگری در بخش عمومی و خصوصی قرار گرفته است.

برآوردهای سازمان جهانی گردشگری براساس اطلاعات گذشته و پیش‌بینی آینده، میانگین سالیانه نرخ رشد گردشگری جهانی برای دوره ۲۰۱۰ ـ ۱۹۹۰ را در حدود ۱/۴ درصد نشان می‌دهد.

عنوان فایل
بررسی عوامل آمیخته بازاریابی در صنعت گردشگری استان اصفهان application/pdf
barasi avamele amikhte bazaryabi.pdf
235 KB
دانلود

حمیدرضا پورخلیلی

حسین استادی