چهارشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۳ / 26 June, 2024
راه نوشتن یک برنامه بازاریابی ساده
![راه نوشتن یک برنامه بازاریابی ساده](/web/imgs/16/136/yqgnb1.jpeg)
بسیاری از افرادی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند عملاً نمی دانند چگونه کسب و کار خود را رشد داده و از زمین بلند شوند! آنها همه مقدمات کسب و کار را فراهم می کنند، هزینه می کنند، کار را شروع می کنند، در روزنامه تبلیغ می دهند و منتظر می مانند تا مشتریان پاشنه در شرکت را از جا درآورند! اما متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتد و آنها حیران می مانند که کجای کار اشتباه بوده است!
اجازه ندهید برای شما چنین اتفاقی بیفتد. شما می توانید شانس موفقیت خود را با برنامه بازاریابی ساده قبل از راه اندازی کسب و کارتان افزایش دهید.از کابرگ زیر استفاده کنید تا ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید به آنها دست پیدا کنید..
عنوان کسب و کار
خدماتی که می خواهید ارائه دهید:
.................................................. .................................................. ..............
.................................................. .................................................. ..............
افراد یا کسب و کارهایی که انتظار دارید از خدمات شما استفاده کنند را شرح دهید:
.................................................. .................................................. ............
.................................................. .................................................. ............
مشخص کنید چه زمانی و چگونه آنها به خدمات شما نیار پیدا می کنند. اگر مطمئن نیستید از تعدادی از مشتریان بالقوه خود بپرسید که معمولاً چگونه و در چه صورتی از خدمات مشابه شما استفاده می کنند:
.................................................. .................................................. ...........
.................................................. .................................................. ...........
خدمات شما چه مزایای خاصی را برای مشتریان در بر دارد؟
.................................................. .................................................. ..........
.................................................. .................................................. ..........
چه تعداد خدمات مشابه خدمات شما در منطقه مورد نظر وجود دارد؟
.................................................. .................................................. ..........
.................................................. .................................................. ..........
خدمات شما چه تفاوتهایی با خدمات مشابه رقبایتان دارد؟
.................................................. .................................................. ..........
.................................................. .................................................. ..........
آیا تجربه کاری خاص یا معلومات یا چنین چیزی دارید که در صورت بکار بستن آن در کسب و کار، شما را از رقبایتان پیش بیندازد؟ (به عنوان مثال کار در یک دفتر حقوقی، دانستن آمار خاص یا ارتباطات ویژه و ...)
.................................................. .................................................. ..........
.................................................. .................................................. ..........
از چه راههایی برای پیدا کردن مشتری می توانید استفاده کنید؟ (علامت بزنید)
___ ارسال نامه
___ تماسهای تلفنی شخصی
___ تلفن
___ تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات
___ تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
___ تبلیغات در اینترنت
___ تبلیغ در کتابهای زرد
___ تبلیغات کلامی
___ نشست های مرتبط با کسب و کار
___ برچسب های تبلیغاتی
___ راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ
___ بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
___ سایر روشها (شرح دهید)
در حال حاضر مشتریان اینگونه خدمات چگونه از وجود آن با خبر می شوند؟ (حدس نزنید! بیرون بروید و تحقیق کنید.)
___ از طریق نامه
___ از طریق بازاریابی تلفنی
___ از طریق روزنامه ها
___ مجلات
___ مشاهده تبلیغات در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
___ مشاهده تبلیغات در اینترنت
___ مشاهده تبلیغات در کتابهای زرد
___ از طریق تبلیغات کلامی
___ از طریق نشست های مرتبط با کسب و کار، شبکه های بازاریابی یا سمینارها
___ برچسب های تبلیغاتی
___ از طریق جستجو در اینترنت و سایت اینترنتی
___ مشاهده بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
___ سایر روشها (شرح دهید)
کسی تصمیم خرید را می گیرد؟ استفاده کننده واقعی، یک دپارتمان از یک شرکت یا مدیر اصلی یا غیره؟ (شرح دهید)
.................................................. .................................................. ................
.................................................. .................................................. ................
چه هزینه ای برای بازاریابی در نظر گرفته اید؟
.................................................. .................................................. .................
.................................................. .................................................. ..................
هزینه استفاده از هر یک ابزارهای بازاریابی زیر چقدر است؟
ارسال نامه (همه چیز را در نظر بگیرید حتی هزینه جوهر، کاغذ، پرینتر و ...)
___ تماسهای تلفنی شخصی
___ بازاریابی تلفنی
___ تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات
___ تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
___ تبلیغات در اینترنت
___ تبلیغ در کتابهای زرد
___ تبلیغات کلامی
___ نشست های مرتبط با کسب و کار
___ برچسب های تبلیغاتی
___ راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ
___ بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
___ سایر روشها (شرح دهید)
در نهایت روشهای مورد نظر بازاریابی را با هم مقایسه کنید. از لحاظ هزینه و میزان تأثیر، فعالیت و زمان مورد نیاز و هر چه که به نظرتان میرسد! چرا که باید از بین آنها بهترین ها را برگزینید. آنها را در زیر لیست کنید و زمان انجام هر یک از آنها را مشخص کنید:
روش (ابزار) بازاریابی
تاریخ شروع برنامه
تاریخ پیگیری نتایج
هزینه تخمینی
هزینه واقعی
خدایار عبداللهی
دانشجوی رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد تهران مرکز
انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی مناظره انتخاباتی قالیباف مناظره علیرضا زاکانی ایران پزشکیان
سیل هواشناسی سوادکوه تهران قتل فضای مجازی قوه قضاییه سازمان هواشناسی وزارت بهداشت آتش سوزی شهرداری تهران آلودگی هوا
حقوق بازنشستگان قیمت دلار بازنشستگان قیمت طلا خودرو قیمت خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی ایران خودرو قیمت سکه مسکن طلا
رسانه ملی سید حسن نصرالله تلویزیون فیلم سینما تئاتر سریال پایتخت سریال موسیقی سینمای ایران کتاب حج
موبایل وزارت علوم ماهواره
رژیم صهیونیستی روسیه آمریکا غزه جنگ غزه اوکراین فلسطین اتحادیه اروپا ترکیه لبنان حزب الله لبنان حماس
پرسپولیس فوتبال استقلال یورو 2024 خوان کارلوس گاریدو باشگاه پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال جام ملت های اروپا علیرضا بیرانوند لیگ برتر ایران
هوش مصنوعی پوست وزیر ارتباطات ماه ویکی لیکس دانش بنیان فناوری گوگل عیسی زارع پور اپل ناسا
ویتامین دیابت زوال عقل قهوه مغز آتش سوزی جنگل