پنجشنبه, ۱۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 6 June, 2024
مجله ویستا

فولکس واگن آخرین بوگاتی ویرون را به فروش رساند


شرکت فولکس واگن اعلام کرده آخرین موتور طراحی شده برای بوگاتی ویرون بین 1020 تا 1040 اسب بخار قدرت دارد. بنابراین این خودرو به عنوان ماشینی با 1001 اسب بخار قدرت در بازار تبلیغ شد. این امر ویرون را به عنوان قدرتمندترین خودرو جاده رو در تاریخ معرفی کرد. 

نام این خودرو از پیر ویرون، اولین راننده ی مسابقاتی  که آن را رانده است گرفته شده است. او در سال 1939 برنده جایزه ی24 ساعته رانندگی برای شرکت اصلی بوگاتی شده است. موتور ویرون w16 و دارای 16 سیلندر است.


فولکس واگن آخرین بوگاتی ویرون را به فروش رساند

کمپانی بوگاتی باری دیگر تولید و فروش آخرین دستگاه ویرون را تایید کرد؛ خودرویی که هفته آینده در نمایشگاه اتومبیل ژنو به نمایش در خواهد آمد. این سوپرماشین زیبا با نام La Finale، چهارصد و پنجاهمین و آخرین دستگاه، یک Grand Sport Vitesse است که به یک مشتری اهل خاورمیانه فروخته شده است.

شرکت بوگاتی در بیانیه ای اعلام کرد 450 ویرون هر یک به طور متوسط به قیمت حدود 2.3 میلیون یورو (2.6 میلیون دلار) فروخته شده اند.

فولکس واگن پس از اینکه برند بوگاتی را در سال 1998 خریداری کرد، به احیای این خودروساز اقدام کرد که توسط اتور بوگاتی طراح تاسیس شده بود. هدف این شرکت ساخت خودرویی بود که هم به اندازه کافی قوی باشد تا با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت حرکت کند و هم شیک و راحت باشد. ویرون نخستین بار در سال 2005 معرفی شد و بخشی از تلاش فولکس واگن برای نمایش قدرتش در همه سطوح صنعت خودرو بود.


فولکس واگن آخرین بوگاتی ویرون را به فروش رساند

بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین بوگاتی توسط یک مشتری ناشناس از خاورمیانه خریداری شده است. حدود نیمی از این خودروها در اروپا فروخته شده اند و حدود یک چهارم از آنها به آمریکا تحویل داده شده اند.

فولکس واگن که دومین خودروساز بزرگ جهان است، سرگرم کار ساخت یک سوپرکار بوگاتی جدید است و حداقل سه مفهوم مختلف را برای عرضه جانشینی برای ویرون امتحان می کند. به گفته منابع آگاه، یکی از این مفاهیم موتوری 25 درصد قوی تر از موتور 1200 اسب بخار گراند اسپورت ویتس است. والتر دو سیلوا، مدیر طراحی فولکس واگن اظهار کرده است بوگاتی جدید ممکن است تا پایان سال یا اوایل سال 2016 رونمایی شود.

ویرون علاوه بر ثبت رکورد سرعت در صنعت خودرو، در ضرردهی هم رکورددار بوده است. به گفته تحلیلگر شرکت سانفورد برن اشتاین، با در نظر گرفتن هزینه های تولید فولکس واگن ممکن است 4.6 میلیون یورو به ازای هر خودروی ویرون ضرر کند. مسلماً فولکس واگن به خوبی از این مسئله آگاه است ولی از سال 2005 تا کنون این ضرر را متحمل شده است تا از هر دستگاه ویرون به عنوان ویترینی از تکنیک و تکنولوژی استفاده نماید.

با اینهمه فولکس واگن که سال گذشته 10.14 میلیون خودرو فروخت، می تواند هزینه های بوگاتی را به کمک پولی که از برندهایی مانند آئودی، پورشه و اسکودا کسب کرده است تامین کند. اگرچه فولکس واگن جزییات مالی مربوط به بوگاتی را منتشر نمی کند اما اعلام کرده هزینه های این خودرو در مقایسه با پولی که رقیبان در فعالیت هایی مانند مسابقه فورمول یک صرف می کنند، اندک است. 

فولکس واگن آخرین بوگاتی ویرون را به فروش رساند