چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
آموزش سئو؛ آنالیز سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو
در دو مطلب قبل به توضیح روشهای ارائه یک محتوی ایده آل پرداختیم. حال برای بررسی تغییرات و زیر نظر گرفتن پیشرفت چه باید کرد؟ روشهای آنالیز سایت چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید. پیشنهاد میکنیم در صورتی که مطالب گذشته را مطالعه نکردهاید، از طریق لینکهای زیر آن مطالب را دنبال کنید:
قسمت اول
آموزش سئو؛ آشنایی با اصطلاحات و ثبت سایت در گوگل
قسمت دوم
آموزش سئو؛ بهیه سازی محتوای سایت، عکس و نسخه موبایل
10. وبسایت خود را ارتقا دهید
در حالی که لینکهای ورودی به سایت شما به مرور زمان افزایش پیدا میکند، هر چه کاربران از طریف جستجوی محتوا یا سایر روشها یا لینک کردن به محتوای شما، ببشتر به صفحات شما کشیده شوند، گوگل به این مسئله پی میبرد که شما دوست دارید مردم را از کار و تلاش سخت خود آگاه کنید؛ چنین محتوایی ارزشمند است. هر چه محتوای جدید خود را در زمینههای مختلف ارتقا دهید، کاربران علاقهمند و مشتاق به جستجوی آنلاین، صفحات شما در زمینه موضوعات جزییتر را بهتر پیدا میکنند. البته، اگر توصیههای این مقاله را بیش از حد لازم و در حد افراط انجام دهید، این کار میتواند به اعتبار و شهرت سایت شما لطمه وارد کند.
اضافه کردن یک خبر یا مقاله جدید به وبسایتتان، کابران دائمی سایت شما را از این مسئله آگاه میکند و آنها به این مسئله پی میبرند که شما در حال تلاش برای تولید محتوای با کیفیت و مد نظر آن ها هستید. از طرف دیگر، سایر وبسایتهایی که شما را دنبال میکنند میتوانند با دیدن محتوای جدید به آن لینک بزنند.
تلاش برای بهبود وضعیت آفلاین سایت نیز میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. برای مثال، اگر یک سایت را برای کسب و کار خود مدیریت میکنید، این اطمینان را حاصل کنید که نشانی وب شما بر روی پوستر ها، تصاویر و ... درج شده است. همچنین، با ارسال ایمیل به کاربران جدید سایت میتوانید آنها را از وجود محتوای جدید بر روی سایت حود آگاه کنید.
اگر دارای یک کسب و کار وابسته به موقعیت مکانی هستید، اضافه کردن اطلاعات به Google My Business به شما کمک میکند تا موقعیت فیزیکی خود را بر روی Google Maps در اختیار مشریان قرار دهید.
بهترین تکنیک ها
درباره سایتهای رسانه اجتماعی آگاهی بدست آورید: سایتهایی که حول علاقه و اشتیاق کاربران به تولید محتوا میپردازند و آنها را به اشتراک می گذارند، جستجوی گروههای اجتماعی مختلف را برای پیدا کردن محتوای مرتبط راحت تر میکنند.
از موارد زیر اجتناب کنید:
- ارتقا دادن هر محتوای جدید سایت خود در این سایتها
- شرکت دادن سایت خود در برنامه های متعدد تبلیغاتی، جایی که محتوای شما به صورت مصنوعی در اولویت رسانههای اجتماعی قرار گیرد
ساخت کمپین بین سایتهای مشابه حوزه فعالیت خود: قطعا، سایتهایی وجود دارند که موضوعات موجود در سایت شما را پوشش میدهند، این مسئله میتواند عکس نیز باشد. ایجاد ارتباط لینکی بین محتوای این سایتها با محتوی سایت خود معمولا دارای مزیت است. موضوعات داغ میتواند ایدههای درخشان دیگری برای تولید محتوا و ایجاد یک کمپین بین سایتها برقرار کند.
از موارد زیر اجتناب کنید:
- درخواست ایجاد لینک خارجی به همه سایتهای مرتبط حوزه موضوعات شما (اسپم)
- خرید لینک از سایتهای دیگر به منظور ارتقاء PageRank
11. عملکرد جستجوها و رفتار کاربران را آنالیز کنید
آنالیز عملکرد جستجوها
موتورهای اصلی جستجو مانند گوگل، برای آنالیز عملکرد وبسایت ها در نتایج جستجو ابزارهای مختلفی ارائه میدهند. ابزار آنالیز گوگل Search Console است. کنسول جستجوی گوگل دو دسته بندی مهم برای اطلاعات خود دارد: آیا گوگل میتواند محتوی من را پیدا کند؟ عملکرد من در نتایج جستجوی گوگل چگونه است؟ استفاده از کنسول جستجوی گوگل به ترمیم فوری و دارای امتیاز سایت شما کمک نمیکند؛ البته، در تشخیص ایرادات کارکرد خوبی دارد و اگر به اشکالات اشاره شود، برای بهینه سازی عملکرد شما در نتایج جستجو مفید خواهد بود.
با این سرویس، مدیران وبسایت میتوانند:
- قسمتهای مختلف سایت که ربات گوگل در عمل خزیدن آنها با مشکل مواجه میشود را ببیند.
- تست و اجرای نقشه سایت را انجام دهند.
- فایل های robots.txt را تولید و آنالیز کنند.
- اشکالات URL های ایندکس شده توسط رفع کنند.
- دامین غالب و مورد ترجیه را مشخص میکنند.
- اشکلات موجود در عنوان و متا تگ توصیف (خلاصه توصیفی) را تشخیص دهند.
- عبارتهای پرجستجو و برتر در رسیدن به یک سایت را تشخیص دهند.
- نگاهی به روش دیدن ربات گوگل به صفحات سایت شما داشته باشند.
- اطلاعات و هشدارهای لازم برای سایت شما مشاهده کنند.
مایکروسافت نیز دارای ابزار رایگان بررسی سایت برای مدیران وبسایت است - Bing Webmaster Tools
رفتار کاربران را بر روی سایت خود آنالیز کنید
اگر با استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا سایر سرویسها عمل ایندکس کردن و خزیدن سایت خود را بهبود دادید، احتمالا درباره تغییرات ترافیک سایت خود کنجکاو هستید. برنامه Google Analytics یک منبع ارزشمند برای آنالیز و ارزیابی اطلاعات مختلف سایت است. از این برنامه می توانید برای موارد زیر استفاده کنید:
- آگاهی از چگونگی دسترسی کاربران به وبسایت شما و رفتار آن ها
- پیدا کردن مشهورترین و پربازدیدترین محتوی سایت
- تاثیر بهینه سازی را بر روی سایت خود اندازه گیری میکنید، برای مثال، آیا تغییرات عنوان و خلاصه توصیفی ترافیک موتورهای جستجو را بهبود داده است یا خیر؟!
منبع: Google Webmasters
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست