جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پاپ، آتش جنگ صلیبی را می افروزد


پاپ، آتش جنگ صلیبی را می افروزد
پاپ بندیكت شانزدهم نسخه برابر اصل پاپ اوربان دوم، عامل جنگ های صلیبی است. این پاپ جدید نیز مانند پیشوای پیشین خود از دروغ و فریب استفاده و مسیحیان را علیه اسلام بسیج می كند و كینه و نفرت نسبت به مسلمانان را در وجود آنان بر می انگیزد.
این اولین بار نیست كه پاپ بندیكت شانزدهم زبان به اهانت اسلام می گشاید، چیزی كه در این مرتبه تازه می نماید، اهانت هایش به رسول مكرم اسلام است ؛ شخصیتی كه پاپ می داند اهانت به آن، اهانت به یك میلیارد و نیم مسلمان و آغاز یك مرحله بسیار خطرناك در تاریخ روابط میان اسلام و غرب است و ممكن است درگیری شدیدی با خود به همراه داشته باشد كه چند دهه به طول بیانجامد.
●عبارت های خشونت بار
جنگ ابتدا در تفكر افراد شكل می گیرد و این عبارت ها و كلمات هستند كه آتش جنگ را می افروزند. شدت خشونت كلمات گهگاه ممكن است از شدت خشونت بمب های اتمی نیز بیشتر باشد. هنگامی كه چنین عبارات اهانت آمیز و خشونت طلبانه ای بر زبان پاپ، رهبر معنوی مسیحیان جاری می شود، این بدان معناست كه وی در صدد به راه انداختن جنگ و درگیری است. نكته مبرهن آنكه پاپ مسئول تمامی فجایعی است كه جهان در نتیجه جنگ صلیبی به خود خواهد دید ؛ جنگی كه با عبارات پاپ به راه خواهد افتاد.
آیا واقعا پاپ نمی داند عبارت هایی كه به زبان می آورد، اهانت به احساسات مسلمانان است و رسول خدایی كه به او توهین می كند، در نگاه امت اسلام عزیزتر از پدر، فرزند، مال، میهن و جان است؟
آیا رهبر كاتولیك های جهان نمی داند كه با این اهانت ها، آتشفشان خشم و غضب جهان اسلام بر افروخته خواهد شد و تلاش علمای مسلمان نیز برای آرام كردن پیروان خشمگین دین اسلام بی فایده خواهد بود؟
آیا هیچ كدام از مشاورانش این مسئله را به او تذكر ندادند؟ آیا پاپ به تنهایی و بدون اینكه از كارشناسان امر كمك بگیرد، تصمیم گیری می كند ؛ كارشناسانی كه خطر این اقدام را به او گوشزد كنند؟
نمی توانم هرگز این مسئله را بپذیرم كه اظهارات پاپ از عدم آشنایی وی با دین مبین اسلام نشات می گیرد و فكر نمی كنم هیچ مسلمانی بپذیرد پاپ كه بطن كتب قدیم را مورد موشكافی قرار داده است تا بتواند متنی را بیاورد كه از آن طریق پیام خود را به مسیحیان ابلاغ كند، از حقیقت اسلام بی خبر باشد. اظهارات پاپ جنایتی علیه مسلمانان است و با هدف برافروختن آتش جنگ صلیبی صورت می گیرد. اظهارات رهبر كاتولیك های جهان یك جنایت جنگی است و پاپ بندیكت شانزدهم كه به سان پاپ اوربان دوم جرقه جنگ را می زند، نیز یك مجرم شناخته می شود.
●ولی او نمی داند!!
مسئله دومی كه نشان می دهد جناب پاپ ما را احمق پنداشته است، بر زبان راندن این عبارت است كه "نمی دانستم عبارت ها و جملات بنده خشم مسلمانان را بر می انگیزد و یا اهانت به آنان شمرده می شود."
امیدوارم خوانندگان مرا ببخشند. بنده تلاش می كنم تا از حد آن ادبی كه اسلام به من آموزانده است و اصول اخلاقی كه مربوط به گفتگو است و آن را از سیره پیامبر اكرم فرا گرفته ام، پا فراتر نگذارم ؛ ولی اظهارات پاپ اهانت دیگری به مسلمانان است. آیا جناب پاپ، رهبر كاتولیك های جهان نمی دانند كه اهانت به رسول اكرم (ص) بدترین نوع اهانت به یك انسان مسلمان است و احساساتش را جریحه دار می سازد و خشمش را بر می انگیزد؟ آیا می توان پذیرفت كه پاپ تا این حد نادان و كودن است؟ آیا در تمام واتیكان یك فرد عاقل وجود ندارد كه به پاپ بگوید اهانت به رسول خدا، جنگ علیه اسلام و اقدامی تروریستی علیه پیروان آن به شمار می رود و تاثیر آن بیشتر از پرتاب یك بمب اتمی بر سر پایتخت یكی از كشورهای اسلامی است؟ آیا پاپ معتقد است كه ما تا این حد كودن و نادان هستیم كه باور كنیم ایشان از تاثیر حرف هایش بی خبر است؟
●فریبكاری
دلیلی كه مدافعان پاپ برای توجیه حرف های سرور خود عنوان می كنند، آن است كه متن این عبارات برگرفته از كتاب یك امپراتور بیزانسی است. آیا هیچ متن دیگری نبود كه جناب پاپ بدان استناد كند؟ چرا از میان تمامی متون، این متن را انتخاب كرده است؟ چرا دقیقا حرف های امپراتور بیزانس را ذكر كرده است؟
هر پژوهشگری در جهان می داند وقتی كه فردی متنی را اقتباس می كند، با ذكر آن در اندیشه اثبات درستی آرای خود و یا نتایجی است كه در مطالعاتش به آن دست یافته است و یا شاید از آن به عنوان برهان و دلیلی برای اقناع دیگران استفاده می كند به این اعتبار كه صاحب متن قابل اعتماد است و یا از ارزش علمی خاصی برخوردار است.
هیچ پژوهشگری در دنیا وجود ندارد كه قولی را نقل كند، بدون آنكه به درستی آن ایمان داشته باشد ؛ مگر آنكه ذكر آن، برای رد و یا اثبات بطلان آن باشد و در غیر این دو صورت، ذكرش بی معنا است. اگر این گفته ما حقیقتی باشد كه تمامی پژوهشگران از آن آگاه هستند ؛ آیا جناب پاپ كه برای ایراد سخنرانی در مورد دانش و ایمان به دانشگاه رفته، از این قاعده بی خبر بوده است؟
در یك جمع بندی می توان گفت كه بیانات واتیكان در مورد اظهارات پاپ و همچنین تلاش برخی ها برای تاكید بر نسبت دادن اظهارات به امپراتور بیزانسی و سلب مسئولیت از پاپ، با هدف فریبكاری است. انتخاب و اقتباس از متن كتاب مذكور، باعث می شود كه مسئولیت وجود هر گونه اهانت در متن نیز بر عهده وی بیافتد.
یكی دیگر از خدعه ها و نیرنگ ها، آن است كه پاپ پس از آن اظهارات اهانت آمیز، گفت: "متاسفم از اینكه مسلمانان اظهارات بنده را بد فهمیدند." این نیز خود نیرنگ دیگری است. این عبارت به معنای عذرخواهی نیست، بلكه به معنای محكوم كردن مسلمانان به كژفهمی است.
منظور از اینكه مسلمانان عبارت ها را بد فهمیده اند، چیست؟ منظور از برداشت صحیح از اظهارات پاپ چه می باشد؟ این خود یك اهانت دیگر به مسلمانان است. جناب پاپ گفته اند كه محمد تنها چیزهای بد و غیر انسانی را با خود به همراه آورده است. آیا امكان دارد كه انسان در فهم این عبارت دچار مشكل شود؟
ضمنا بهانه اقتباس از كتاب امپراتور بیزانسی، شایسته رهبر مسیحیان جهان نیست، بلكه او خود تماما مسئول این متن وقیحانه و زشت است.
پاپ در بیانات خود می گوید: متاسف است كه اظهاراتش به شیوه ای تفسیر شده كه مقصود وی را نمی رساند. واقعا منظور و مقصود جناب پاپ از بیان عباراتی كه در واقع اهانت به یك میلیارد و نیم انسان به شمار می رود، چیست؟ آیا نمی داند كه كنترل آتشفشان خشم و غضب مسلمانان غیر ممكن است و عبارت هایی كه بر زبان جاری ساخته، امكان همزیستی مسالمت آمیز و گفتگو میان اسلام و مسیحیت را از بین می برد.
●این همان تروریسم است!
انتظار می رود كه مسلمانان در بخش های مختلف جهان در واكنش به اهانت های پاپ به دین مبین اسلام و حضرت ختمی مرتبت، دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند كه به تبع آن، رسانه های غربی بار دیگر مسلمانان را به تروریست بودن متهم می كنند. سوال اینجاست: آیا مسلمانان باید بدون هیچ واكنشی، تمامی تحقیرها را بپذیرند؟
بنده امیدوارم كه مسلمانان خویشتندار باشند و واكنش های شان محدود به اعتراضات مسالمت آمیز همچون راهپیمایی و قطع ارتباط با واتیكان باشد و مسلمانان نیز از كلیساها و شهروندان مسیحی مقیم كشورهایشان حمایت كنند، چرا كه این اقدام یك تعهد دینی به شمار می رود. در همین حال آن كسانی كه در توصیف واكنش های مسلمانان از عبارت "تروریستی" استفاده می كنند، دست از كارهای خود بردارند ؛ زیرا عبارت های پاپ بزرگ ترین اقدام تروریستی در تاریخ به شمار می رود.
پاپ با اظهارات تروریستی خود آتش فتنه، جنگ و اقدامات تروریستی را برافروخت ؛ اظهاراتی كه تنها از زبان فردی با مقاصد پلید بیان می شود.
عبارت های پاپ باعث افزایش كینه و نفرت مسلمانان نسبت به غرب می شود، كینه ای كه به دنبال حملات اشغالگران آمریكایی به عراق و افغانستان و حمایت های غربی از حملات صهیونیستی به فلسطین و لبنان روند فزاینده ای به خود گرفته است ؛ ولی قدر مسلم آن است كه اظهارات پاپ به حدی بر شدت این تنفر می افزاید كه كنترل آن به امری محال بدل می شود و دیگر مسلمانی بر روی كره خاكی باقی نخواهد ماند كه احساس درد، اندوه و میل به انتقام گرفتن در وجودش نباشد. پس می توان گفت كه اولین قربانی عبارت های اهانت آمیز پاپ به اسلام و پیامبر اكرم، آرامش و ثبات جهانی است.
●عذرخواهی آشكار و روشن
پاپ به اسلام و مسلمانان توهین كرده است، پس چرا به وضوح پوزش نمی خواهد و به بطلان این متن اعتراف نمی كند و خود را از آن مبرا نمی سازد.
عذرخواهی برای خاموش كردن آتشی كه پاپ با اظهارات خود روشن ساخته است، كافی نیست ؛ ولی از تاثیر آن می كاهد و ممكن است این فرصت را به آنانی كه در صدد تحكیم همزیستی مسالمت آمیز میان غرب و اسلام هستند، بدهد تا مسلمانان را به گذار از این بحران فراخوانند.
عذرخواهی باید به صورتی كاملا آشكار و روشن باشد، پاپ باید به اشتباه خود اعتراف كند و حرف های خود را پس بگیرد كه این حداقل چیزی است كه امكان دارد مسلمانان آن را بپذیرند.
اگر پاپ آن قدر مغرور است كه از عذرخواهی خودداری می كند و به كاری كه كرده است، می بالد ؛ پس باید مسئولیت تمامی رخدادها و اتفاقات احتمالی را بپذیرد. بی گمان آینده آبستن فجایع بسیاری است و غرب و مخصوصا پاپ مسئول كامل آن هستند.
●قطع روابط
تمامی دولت های اسلامی باید رابطه خود را با واتیكان قطع كنند، تمامی سفرای خود در واتیكان را فراخوانده و سفرای واتیكان در كشورهایشان را اخراج كنند. این واكنش صریح و روشن است كه می تواند مقداری از خشم و غضب مسلمانان و احتمال خروج واكنش های آنان از دایره كنترل بكاهد.
نظام های حاكم در كشورهای اسلامی در صورت عدم واكنش صریح به اظهارات پاپ، مورد خشم و غضب مسلمانان قرار خواهند گرفت و شاید دولت های اسلامی یكی دیگر از قربانیان آتشی باشند كه پاپ با اظهارات احمقانه خود افروخت.
واكنش ضعیف نظام های حاكم بر كشورهای اسلامی كه تنها خواستار ارائه سند شده و از پاپ در مورد اظهاراتش توضیح خواسته اند، هر چه بیشتر بر خشم و غضب مسلمانان می افزاید.
در اینجا از مسئولان ترك می خواهم كه با سفر پاپ به كشورشان مخالفت كنند. از تمامی علمای و رهبران جهان اسلام نیز می خواهم كه مسلمانان را به پایبندی به اصول اخلاقی اسلام و حمایت از كلیساها و مسیحیان فرا بخوانند، چرا كه ما بر اساس اخلاق و عدالت اسلامی با آنان برخورد خواهیم كرد. به پاپ نیز می گوییم كه پاپ اوربان دوم جنگ صلیبی را به پا كرد كه به مدت هشتاد سال ادامه یافت ؛ ولی پس از این مدت اروپایی ها شكست خورده و مهزوم به اروپا بازگشتند. شكست كامل آمریكا در عراق و افغانستان و شكست صهیونیست ها در فلسطین بهترین پاسخ به اظهارات اهانت آمیز پاپ بندیكت شانزدهم به دین مبین اسلام و حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) خواهد بود.
نویسنده: سلیمان صالح
منبع: مركز اطلاع رسانی فلسطین
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید