جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Friday, 27 April, 2018

اینگرید برگمن


اینگرید برگمن
بازیگر سوئدی الاصل و فوق ستاره دهه چهل هالیوود در ۲۹ آگوست ۱۹۱۸ از پدری سوئدی و مادری آلمانی به دنیا آمد. در کودکی مادرش را از دست داد و پس از تحصیل در آکادمی هنرهای دراماتیک استکهلم بازی در فیلم های سوئدی را آغاز کرد و در عرض یکسال به ستاره اول سینمای سوئد تبدیل شد. آخرین فیلم او اینترمتسو Intermezzo (میان پرده) مورد توجه دیوید سلزنیک فیلم ساز معروف هالیوود (سازنده فیلم بر باد رفته) قرار گرفت و از او برای بازسازی دوباره این فیلم در آمریکا دعوت کرد.
موفقیت دوباره این فیلم در آمریکا زمینه آغاز حضور برگمن در آمریکا بود. پس از ورود به هالیوود تیپ منحصر به فرد او که با تمام بازیگران زن آن زمان متفاوت بود به خصوص ویژگی طبیعی بودن ( به دلیل عدم نیاز به گریم صورت) در کنار زیبایی مسحور کننده و بازی های هنرمندانه او مورد توجه و استقبال بسیار قرار گرفت به طوری که روزنامه ها در وصف او نوشتند خانم برگمن نه تنها بازیگری واقعا هنرمند است بلکه این قدر زیباست که خود نیز یک شاهکار هنری به شمار می آید .
استعدادی که او در فیلم هایش به نمایش گذاشت باعث شد که در عرض سه سال به ستاره زن اول سینمای آمریکا مبدل شود. . پس از بازی درخشان در فیلم دکتر جکیل و آقای هاید برای ایفاینقش مقابل همفری بوگارت در فیلم معروف کازابلانکا انتخاب شد که امروزه از آن به عنوان محبوب ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا نام می برند .
سپس در فیلم معروف زنگها برای که به صدا در می آید در مقابل گری کوپر بازی کرد تا اینکه بازی عالی او در فیلم چراغ گاز به کارگردانی کیوکر اولین جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد یکسال بعد فیلم طلسم شده Spellbound را با کارگردان معروف آلفرد هیچکاک و بازی گریگوری پک ساخت که موفقیت زیاد فیلم باعث شد که سلزنیک بلافاصله فیلم معروف بدنام ( Notorious) را پیشنهاد بدهد . اینبار هم بازی درخشان او در برابر کری گرانت و کارگردانی عالی هیچکاک شاهکاری جدید آفرید .
محبوبیت روز افزون او با بازی در فیلم ناقوس های سنت ماری به نقش یک راهبه پر جنب و جوش و فروش عالی فیلم افزایش یافت و عموم مردم آمریکا نه تنها او را بازیگر محبوب خود بلکه الگویی از یک زن نجیب و نیمه مقدس می دانستند.
این الگوی مقدس با بازی او در فیلم ژاندارک به کارگردانی ویکتور فلمینگ (کارگردان بر باد رفته) به اوج رسید. طی سه سال پیاپی او قهرمان مسابقات محبوبیت در آمریکاشده بود چیزی که قبل از آن سابقه نداشت. شور و شوقی که او در اواسط دهه چهل در میان تماشاگران بوجود آورد تا به امروز نظیر نداشته است. اما روزگار هم بازی های خطرناکی برای او در نظر گرفته بود تا شمایل بت گونه اش را بشکند.
پس از بازی در فیلم در برج جدی هیچکاک و طاق نصرت او تصمیم گرفت تا شروع به بازی در فیلم های هنری از نوعی متفاوت کند. چیزیکه از آن به عنوان طغیان او علیه نظام استودیویی آن زمان هالیوود و سیستم ستاره سازی مرسوم آن تعبیر می شد . بدین ترتیب برگمن پس از مشاهده فیلم رم شهر بی دفاع (روبرتو روسلینی ایتالیایی) طی نامه ای پیشنهاد همکاری با روسلینی را داد و برای بازی در فیلم استرومبولی به ایتالیا رفت.
در جریان فیلم برداری با اینکه شوهر و دخترش در آمریکا بودند عشق کارگردان و بازیگر به یکدیگر رسوایی عجیبی در آمریکا به پا کرد و مطبوعات آمریکا بر سر این جریان جنجال عجیبی به راه انداختند چرا که او را فقط به عنوان یک بازیگر مقدس و الگویی نمونه برای مردم آمریکا می خواستند حتی در مجلس سنای ایالات متحده او را تهدید کردند که حق ندارد دیگر به آمریکا باز گردد علاوه بر این فیلم استرومبولی روسلینی هم بایکوت شد و از نظر تجاری شکست خورد. بدین ترتیب اینگرید برگمن هفت سال به دور از هالیوود به همراه روبرتو روسلینی ( بنیانگذار سبک نئورآلیسم در سینما) شروع به ساخت یک سری فیلم های هنری کرد فیلمهایی همچون اروپا ۵۱ – سفر به ایتالیا که امروزه در نوع خود فیلمهایی با ارزش و هنری به حساب می آیند.
اما در سال ۱۹۵۶ بالاخره ابرها کنار رفت و بازی درخشان برگمن در فیلم آناستازیا در برابر یول براینر باعث شد که هالیوود اسکار بهترین بازیگر زن را به او بدهد و دوباره فرزند خاطی را بپذیرد. پس از ورود مجدد به آمریکا او بیشتر در فیلمهای خاصی که خود انتخاب می کرد و اکثرا هنری بودند بازی می کرد.
بازی های درخشان او در فیلمهایی مانند مهمانخانه ششمین خوشبختی – و سونات پاییزی ( به کارگردانی هموطن و هم نامش اینگمار برگمان ) بارها نامزدی اسکار (هفت بار ) را برایش رقم زد تا اینکه برای بازی در فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق سومین اسکارش را بدست آورد. اینگرید برگمن بالاخره در سن ۶۷ سالگی بر اثر بیماری سرطان که هشت سال با آن در ستیز بود در همان سالروز تولدلش در لندن در گذشت.
در تاریخ سینما شاید کمتر بازیگر زنی را بتوان یافت که در طی حیات خود با چنین طیف وسیعی از معروفترین شخصیت های تاریخ سینما همکاری کرده باشد .
▪ کارگردانانی همچون:
ویکتور فلمینگ – آلفرد هیچکاک – جرج کیوکر - مایکل کورتیز – ژان رنوار – آناتول لیتواک – سیدنی لومت – اینگمار برگمان – روبرتو روسلینی – دیوید سلزنیک.
▪ بازیگرانی همچون :
لسلی هاوارد – همفری بوگارت – کری گرانت – گری کوپر – جوزف کاتن - گریگوری پک – یول براینر – آنتونی پرکینر – آنتونی کویین – لیو اولمان – عمر شریف – لورن باکال - ایو مونتان - شارل بوایه .
چهره ای که اغلب برگمن در فیلم هایش بازی می کرد نشان دهنده زنی بود که انگار برای زجر کشیدن آفریده شده بود زنی که تحمل بالایی داشت و به جای اینکه گلایه ای داشته باشد فقط با نگاه هایش حرف می زد. اغلب در جدال عشق در برابر مرد مورد علاقه ای شکست می خورد و قربانی می شد. او اوج این بازی ها را در فیلم های کازابلانکا و بدنام به نمایش گذاشت که هر دو فیلم جزء با ارزش ترین دارایی های عاشقانه تاریخ سینما به حساب می آیند.


منبع : ایران کلاسیک

مطالب مرتبط

نردبان‌ بازیگری‌ را پله‌ پله‌ پیمودم‌

نردبان‌ بازیگری‌ را پله‌ پله‌ پیمودم‌
بیژن‌ امكانیان‌ با بازی‌ در فیلم‌های‌ متعدد طی‌ دهه‌ ۶۰ و ۷۰ توانست‌ نام‌ خود را در اذهان‌ ثبت‌ كند. اما اتفاقی‌ كه‌ چندی‌ است‌ در مورد این‌ بازیگر رخ‌ داده‌، تغییر رویه‌ او در زمینه‌ بازیگری‌ است‌. او كه‌ سال‌ها جزو پركارترین‌ بازیگران‌ سینمای‌ ایران‌ بود، اواسط‌ دهه‌ هفتاد از سینما فاصله‌ گرفت‌ تا اینكه‌ در سال‌ ۸۱ برای‌ بازی‌ در «سربازهای‌ جمعه‌» مقابل‌ دوربین‌ مسعود كیمیایی‌ رفت‌ و تصویری‌ متفاوت‌ از خودش‌ ارایه‌ داد. او پس‌ از سه‌ سال‌ در فیلم‌ دیگری‌ حاضر شد كه‌ البته‌ این‌ هم‌ كاری‌ متفاوت‌ از او محسوب‌ می‌شود. بازی‌ امكانیان‌ در «تقاطع‌» در نقش‌ مردی‌ كه‌ با مشكلات‌ كار و خانواده‌ خود دست‌ و پنجه‌ نرم‌ می‌كند از سوی‌ داوران‌ جشن‌ خانه‌ سینما تحسین‌ شد و نظرات‌ مثبت‌ بسیاری‌ به‌ همراه‌ داشت‌. امكانیان‌ از حضور در «تقاطع‌» می‌گوید.
● «تقاطع‌» را یك‌ اتفاق‌ یا یك‌ نقطه‌ عطف‌ در زندگی‌ حرفه‌یی‌تان‌ می‌دانید؟
قطعا. «تقاطع‌» در كارنامه‌ كاری‌ من‌ چنین‌ جایگاهی‌ داشته‌ است‌. چه‌ به‌ این‌ مساله‌ اذعان‌ كنم‌ یا نه‌ حضور در این‌ فیلم‌ نقطه‌ عطفی‌ در زندگی‌ حرفه‌یی‌ام‌ بوده‌. اتفاقی‌ كه‌ پس‌ از ۲۷ سال‌ بازیگری‌ رخ‌ داده‌ است‌. برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ جایگاه‌ البته‌ مسیر سخت‌ و پرفراز و نشیبی‌ را پشت‌ سر گذاشته‌ بودم‌.
سعی‌ كردم‌ با بضاعت‌ و امكانات‌ موجود در این‌ رشته‌ تحصیل‌ كنم‌، سال‌ها تئاتر كار كردم‌ و در دوران‌ اوج‌ بازیگری‌ام‌ در كارهای‌ كوتاهی‌ حاضر شدم‌ كه‌ بازی‌ در آنها فقط‌ برای‌ كسب‌ تجربه‌ بود. اینها نشان‌ از اهمیتی‌ دارد كه‌ من‌ برای‌ حرفه‌ام‌ قایل‌ بودم‌. و اما بالاخره‌ «تقاطع‌» به‌ عنوان‌ یك‌ كار شاخص از نگاه‌ منتقدان‌ و نویسندگان‌ سینمایی‌ مواجه‌ شد.
تغییر مسیر شما در زمینه‌ بازیگری‌ كاملا واضح‌ است‌. به‌ نظر می‌رسد «تقاطع‌» با نتایجی‌ كه‌ در جشن‌ خانه‌ سینما برای‌ شما به‌ همراه‌ داشت‌، شما را در این‌ مسیر ماندگارتر كرده‌ باشد...
اینكه‌ من‌ تصمیم‌ به‌ این‌ تغییر مسیر گرفته‌ باشم‌ یك‌ مساله‌ است‌ و از سوی‌ دیگر اینكه‌ «تقاطع‌» در مورد زندگی‌ حرفه‌یی‌ من‌ چنین‌ نقشی‌ را ایفا كند، مساله‌یی‌ دیگر. الان‌ فیلمنامه‌ و كارگردان‌ خوب‌ كم‌ نداریم‌. سینمای‌ ما با دهه‌ ۶۰ تفاوت‌های‌ عمده‌یی‌ كرده‌ است‌.
در صورتی‌ كه‌ فضای‌ سینما بخوبی‌ باز باشد و انتخاب‌ عوامل‌ فیلم‌ها تنها از میان‌ گروه‌ها و افراد خاصی‌ صورت‌ نگیرد آن‌ گاه‌ این‌ امكان‌ به‌ وجود می‌آید كه‌ بتوانم‌ بازی‌های‌ متفاوت‌ را در سینما تجربه‌ كنم‌، در نقش‌ها و فیلم‌های‌ مهمتر و درست‌تری‌ حضور داشته‌ باشم‌. مطمئنا در صورتی‌ كه‌ شرایط‌ مساعدی‌ فراهم‌ شود، همان‌ طور كه‌ برای‌ بازی‌ در «تقاطع‌» تلاش‌ كردم‌، این‌ انرژی‌ را صرف‌ كارهای‌ دیگر هم‌ خواهم‌ كرد.
صحبت‌ از نقطه‌ عطف‌ در كارنامه‌ كاری‌تان‌ مطرح‌ شده‌ و این‌ در حالی‌ است‌ كه‌ شما سال‌های‌ زیادی‌ از عمرتان‌ را در دهه‌ ۶۰ و ۷۰ با بازی‌ در فیلم‌های‌ متعدد گذرانده‌اید.
هر دوره‌یی‌ جایگاه‌ خاص‌ خودش‌ را دارد. همان‌ سال‌ها زمینه‌سازی‌ برای‌ بازیگری‌ام‌ در این‌ سال‌ها بودند. نردبان‌ بازیگری‌ را پله‌ پله‌ پیمودم‌ و همین‌ نوع‌ حركت‌ اطمینان‌ را در پله‌های‌ بالاتر برایم‌ ایجاد كرد.
پیش‌ از اینكه‌ بازیگری‌ را در دهه‌ ۶۰ آغاز كنم‌، كار تئاتر كرده‌ بودم‌ و بعد در رشته‌ بازیگری‌ تحصیل‌ كردم‌. همه‌ اینها نشان‌ از اهمیتی‌ دارد كه‌ همواره‌ برای‌ بازیگری‌ قایل‌ بودم‌ و تلاش‌ كردم‌ تا آن‌ را به‌ شكل‌ درستی‌ اجرا كنم‌ اما فراهم‌ نبودن‌ شرایط‌ و جو غالب‌ حاكم‌ بر سینما اجازه‌ نداد تا بسیاری‌ از اتفاقاتی‌ كه‌ دوست‌ داشتم‌ رخ‌ دهد، اتفاق‌ بیفتد و به‌ این‌ شكل‌ سال‌های‌ دهه‌ ۶۰ و ۷۰ با كمی‌ و كاستی‌های‌ خودش‌ سپری‌ شد اما معتقدم‌ در همان‌ سال‌ها هم‌ تلاش‌ عمده‌ من‌ بر حضور متفاوت‌ در فیلم‌ها متمركز بوده‌ است‌.
● پس‌ نگاهتان‌ به‌ آن‌ دوران‌ چندان‌ هم‌ تیره‌ نیست‌!
مطمئنا این‌ طور است‌. در آن‌ سال‌ها هم‌ توانستم‌ بالاخره‌ بازی‌ در كارهای‌ متفاوتی‌ را تجربه‌ كنم‌. شاید تمامی‌ آن‌ فیلم‌ها را دوست‌ نداشته‌ باشم‌ اما هستند كارهایی‌ كه‌ بازی‌هایم‌ در آن‌ برایم‌ بسیار دوست‌داشتنی‌ است‌ می‌دانم‌ كه‌ برای‌ ایفای‌ آن‌ نقش‌ها زحمت‌ زیادی‌ كشیده‌ام‌، اما چه‌ كنم‌ وقتی‌ صدای‌ سر صحنه‌ در آن‌ سال‌ها غایب‌ بود.
در صورتی‌ كه‌ صدای‌ فیلم‌ها در آن‌ سال‌ها به‌ صورت‌ سر صحنه‌ برداشت‌ می‌شد، آنچه‌ در حاصل‌ فیلم‌ها دیده‌ می‌شد، تفاوت‌ عمده‌یی‌ با نسخه‌های‌ فعلی‌ می‌یافت‌. اما در آن‌ سال‌ها راه‌ دیگری‌ غیر از حضور در فیلم‌ها به‌ این‌ شكل‌ نبود. شما هم‌ اصرار داشتید كه‌ با همان‌ شرایط‌ كنار بیایید و بازیگری‌ را ادامه‌ دهید، راه‌ دیگری‌ نبود. حرفه‌یی‌ جز بازیگری‌ نداشتم‌ و غیر از آن‌ نمی‌توانستم‌ كاری‌ انجام‌ دهم‌. علاوه‌ بر اینها برای‌ این‌ حرفه‌ زحمت‌ كشیده‌ بودم‌ و نمی‌توانستم‌ به‌ این‌ راحتی‌ از آن‌ كناره‌گیری‌ كنم‌..
● و اما در مورد «تقاطع‌»، برخورد اولیه‌تان‌ با فیلمنامه‌ متفاوت‌ تقاطع‌ چطور بود؟
از همان‌ ابتدا با فیلمنامه‌ خوبی‌ در این‌ كار روبرو بودم‌. تفاوت‌ فیلمنامه‌ با سایر كارها برایم‌ جالب‌ بود و نشان‌ از آن‌ داشت‌ كه‌ برای‌ نگارش‌ آن‌ زحمتی‌ زیاد كشیده‌ شده‌ است‌. كاراكترپردازی‌ها و برش‌هایی‌ كه‌ از زندگی‌ افراد در این‌ فیلم‌ كنار یكدیگر چیده‌ شده‌ بودند فضای‌ كار را كاملا تصویری‌ كرده‌ بود، نگاهی‌ كه‌ به‌ نظر می‌رسد از دید كارگردان‌ هم‌ می‌آمد. فیلمنامه‌ خوب‌ نوشته‌ شده‌ بود و همین‌ مساله‌، امید را برای‌ رسیدن‌ به‌ فیلمی‌ خوب‌ و قابل‌ قبول‌ زنده‌ می‌كرد. بنابراین‌ از آغاز، حضور در تقاطع‌ را دوست‌ داشتم‌.
● شخصیت‌ حمید اسدی‌ را چطور دیدید؟
حمید اسدی‌ را بخوبی‌ درك‌ می‌كردم‌ و می‌فهمیدم‌، آدمی‌ كه‌ هنوز به‌ بن‌بست‌ نرسیده‌ اما در مسیر رسیدن‌ به‌ آن‌ است‌. تراژدی‌ زندگی‌ اسدی‌ از جایی‌ شكل‌ می‌گیرد كه‌ او خود را آدمی‌ فاصله‌ گرفته‌ از آرمان‌هایش‌ دیده‌ و در زندگی‌ شخصی‌اش‌ با مشكلات‌ بسیاری‌ همراه‌ است‌. اینها در كنار هم‌ شخصیت‌ اسدی‌ را شكل‌ می‌دادند. من‌ هم‌ بخوبی‌ می‌توانستم‌ روحیات‌ و واكنش‌های‌ او را به‌ اتفاقات‌ اطرافش‌ بخوبی‌ درك‌ كنم‌.
● «تقاطع‌» شخصیت‌هایی‌ متعدد دارد. تعدد شخصیت‌ها شما را نگران‌ در حاشیه‌ قرار گرفتن‌ شخصیت‌ اسدی‌ نكرد؟
طبیعی‌ است‌ كه‌ نه‌، كوتاه‌ بودن‌ نقش‌ به‌ معنی‌ به‌ حاشیه‌ رانده‌ شدن‌ آن‌ نیست‌. در «تقاطع‌» تمامی‌ شخصیت‌ها، حتی‌ كسانی‌ كه‌ به‌ مدتی‌ كوتاه‌ مقابل‌ دوربین‌ هستند، تاثیری‌ مهم‌ در روند پیشروی‌ داستان‌ دارند. علاوه‌ بر اینها، واقعیت‌ این‌ است‌ كه‌ هیچگاه‌ كوتاهی‌ یا بلندی‌ نقش‌ اهمیتی‌ چندان‌ برایم‌ نداشته‌ است‌، بیش‌ از این‌ مساله‌، تاثیرگذاری‌ نقش‌ بوده‌ كه‌ تاثیر زیادی‌ بر انتخاب‌هایم‌ داشته‌ است‌.
● «تقاطع‌» را می‌پسندید؟
«تقاطع‌» فیلمنامه‌ خوبی‌ داشت‌. زمانی‌ كه‌ این‌ فیلم‌ روی‌ پرده‌ رفت‌ برگرفته‌ از همان‌ فیلمنامه‌ و با ساختاری‌ درست‌، بسیار قابل‌ قبول‌ و خوش‌ساخت‌ به‌ نظر رسید. «تقاطع‌» را هم‌ روی‌ كاغذ پسندیدم‌ و هم‌ روی‌ پرده‌. نتیجه‌ فیلم‌ نشان‌ از آن‌ داشت‌ كه‌ برای‌ ساخت‌ آن‌ زحمت‌ زیادی‌ كشیده‌ شده‌ است‌. استقبالی‌ كه‌ تا این‌ مرحله‌ مخاطب‌ از فیلم‌ به‌ عمل‌ آورده‌، نشان‌ از آن‌ دارد كه‌ تلاش‌های‌ صرف‌ شده‌ برای‌ این‌ كار و ارزش‌های‌ آن‌ دیده‌ شده‌ است‌.
● شكل‌ متفاوت‌ كارهایتان‌ كه‌ به‌ نظر می‌رسد پس‌ از «سربازهای‌ جمعه‌» و چند سالی‌ كه‌ از سینما فاصله‌ داشتید آغاز شده‌، قرار است‌ از این‌ پس‌ هم‌ ادامه‌ پیدا كند؟
همان‌ طور كه‌ گفتم‌ در حال‌ حاضر سینمای‌ ایران‌ شرایط‌ بهتری‌ نسبت‌ به‌ دهه‌ ۶۰ و ۷۰ دارد. الان‌ بطور كلی‌ سطح‌ كارگردانی‌ و فیلمنامه‌نویسی‌ و بطور كلی‌ فیلم‌ها ارتقا یافته‌ است‌، در شرایط‌ اینچنینی‌ تلاش‌ من‌ حضور در كارهای‌ بهتر است‌ اما از سوی‌ دیگر پیشنهادها هم‌ باید به‌ گونه‌یی‌ باشد كه‌ بتوان‌ كار خوبی‌ از میان‌ آن‌ انتخاب‌ كرد.

وبگردی
تلگرام جایگزین داخلی ندارد / در پیام رسان داخلی در حال تکمیل پرونده احتمالی خود هستید !
تلگرام جایگزین داخلی ندارد / در پیام رسان داخلی در حال تکمیل پرونده احتمالی خود هستید ! - به فرض محال که اطلاعات مردم مورد سوءاستفاده کشورهای دیگر قرار بگیرد، برای‌شان پیامد امنیتی مستقیمی ندارد. بسیاری از کاربران ایرانی در تلگرام به دریافتن و فرستادن اخبار و طیفی از جوک‌ها (از سیاسی گرفته تا خانوادگی) می‌پردازند. این مسائل هم برای کشورهای دیگر اهمیتی ندارد (البته اگر از تحلیل محتوا و کاربردهای بعدی‌شان بگذریم) و نمی‌تواند پیامد مستقیمی برای کاربر ایرانی داشته باشد. اما همین اطلاعات چنانچه…
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم !
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم ! - روغن های نباتی را خوب بشناسید. سخنان یک تولید کننده سابق روغن نباتی.
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند - رییس سازمان ملی استاندارد ایران مجددا با خودروسازان در ارتباط با رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی از ابتدای دی‌ماه سال جاری اتمام حجت کرد.
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ...
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ... - مرتضوی هیچ گاه قاضی و حقوق دان نبود و نباید کار قضایی انجام می‌داد. اما این ضعف ماست که چنین فردی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد. شگفتی من از قاضی مرتضوی و رفتار او نیست که چرا خودش را برای اجرای حکم خود به زندان معرفی نکرد. من رفتار او با زهرا کاظمی را دیده بودم.
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟ - بعد از انقلاب، به واسطه تنیده شدن حکومت و دین بسیاری از پست‌ها و سمت‌های سیاسی با هاله‌ای رو به رو شد که اجازه نمی‌داد صاحب آن منصب مورد نقد قرار بگیرد....
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!