جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آمریکای ناامن


آمریکای ناامن
ایالات متحده آمریکا در طول سالهای اخیر همواره ادعا داشته است که با ملت خود و دیگر ملتهای جهان روابط و مناسبات مطلوبی داشته است.این در حالی است که ملت آمریکا از وجود افرادی مانند بوش در راس معادلات سیاسی خود رنج می برند.آنها این نارضایتی را در جریان انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان و سنا بروز دادند.بوش هم اکنون فشار خود را بر روی شهروندان آمریکایی افزایش داده است.سنای آمریکا نیز در این راستا از سیاستهای رئیس جمهور آمریکا به بهانه واهی مبارزه با تروریسم حمایت می کند.
یک کمیته سنای آمریکا اخیرا با پیش‌نویس طرحی در زمینه تشدید مقررات و ضوابط مربوط به شنود مکالمات مظنونان به دست داشتن در برنامه‌ها و فعالیت‌های تروریستی توسط دولت موافقت کرده است.
کمیته اطلاعات سنا با ??? ?رای موافق در برابر ?? ?رای مخالف، پیش‌نویس یاد شده را که توسط دموکرات‌ها و جمهوریخواهان تهیه شده است و”جان راکفلر” رئیس کمیته مزبور آن را موجب تقویت امنیت ملی و حفاظت از آزادی‌های مدنی خواند، تائید کرد.
این اقدام کمیته‌ سنا یک روز پس از آن انجام شد که تلاش دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان برای تصویب طرحی در ارتباط با استراق سمع دولت که “کاخ سفید” با آن مخالفت کرده بود، به شکست انجامید.
رهبران کمیته سنا گفته اند که طرح یاد شده شنود و ضبط مکالمات خارجی‌های احتمالا تروریست را حتی اگر با آمریکایی‌ها تماس برقرار کرده باشند، بدون حکم دادگاه امکان‌پذیر می‌ساخت.
این طرح آن گونه که کاخ سفید خواسته بود، شرکت‌های مخابرات شرکت‌کننده در برنامه استراق سمع محرمانه و بدون اخطار اولیه را که “جرج بوش” رئیس جمهوری آمریکا پس از حملات ۱۱سپتامبر به راه انداخته است، از مصونیت قضائی برخوردار می‌کرد.
اما طرح سنا در راستای تامین آزادی‌های مدنی، موافقت یک دادگاه سری با روش‌هایی مورد نظر برای هدف قرار دادن مظنونان، همچنین استراق سمع و افزایش نظارت کنگره را ضروری می‌داند.
به موجب اصلاحیه و متممی که در جریان مذاکرات کمیته‌ سنا به طرح افزوده شد، اخذ مجوز دادگاه برای استراق سمع ارتباطات و تماس‌های آمریکایی‌های خارج از کشور الزامی است. این طرح شش سال اعتبار دارد. راکفلر نسبت به موافقت کاخ سفید با طرح کمیته ابراز خوش‌بینی کرد!این در حالی‌است که راکفلر یکی از اصلی ترین عوامل توطئه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.
آنچه مسلم است اینکه سنای آمریکا تاکنون اقدامی در جهت تامین آزادی و رضایت شهروندان آمریکایی انجام نداده است.از این رو اغلب شهروندان آمریکایی عملکرد مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را مورد انتقاد قرار داده اند.آنها انتظار داشتند که با حضور دموکراتهای مخالف بوش در کنگره می توان نسبت به تغییر زیر ساختهای سیاسی آمریکا امید داشت ،اما آنها در عمل مشاهده کردند که دموکراتها نیز بعضا در راستای همراهی های با سیاستهای بوش پسر و تامین منافع صهیونیسم بین الملل گام بر داشتند.اقدام اخیر سنای آمریکا در تصویب طرح شنود مکالمات تلفنی توهینی آشکار به ملت آمریکا محسوب می شود.این مسئله نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا به کانونی جهت دفع مردم و جذب منافع سیاستمداران تبدیل شده است.هم اکنون ملت آمریکا نسبت به سیاستمداران خود بیزار شده اند.علاوه بر بوش پسر که کمترین محبوبیت را در آمریکا داراست،نارضایتی شهروندان آمریکایی از مجلس نمایندگان،سنا و دموکراتهای مدعی صلح در جهان نیز افزایش یافته است.
آمریکا امروزه بیش از هر زمان دیگری ناامن است.تا آنجا که سیاستمداران آمریکایی قدرت انکار این مسئله را از طریق رسانه های صهیونیستی وابسته به خود ندارند.
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید