جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آنهایی که فردا می بازند!


آنهایی که فردا می بازند!
فردا، ۲۴ اسفند روز سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس هشتم است و در این روز ملت ایران نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد. یقینا درچند روز آینده با معرفی منتخبان ملت نتیجه ماه‌ها رقابت سیاسی میان احزاب، ائتلا‌ف‌ها و نامزدهای مستقل مشخص می‌شود. اما به راستی فردا چه کسانی پیروز خواهند شد و کدام نامزدها، ائتلا‌ف‌ها و گروه‌های سیاسی شکست خواهند خورد و بازندگان اصلی میدان چه کسانی خواهند بود؟!
شاید خیلی‌ها تصور کنند، با مشخص شدن نتیجه شمارش آراء، آنهایی که به مجلس راه خواهند یافت پیروز میدان‌اند و سایر نامزدها و ائتلا‌ف‌هایی که به خانه ملت راه نیافته‌اند، بازندگان این عرصه‌اند.
اما یقینا در مکتب اسلا‌م، هرگز پیروزی و شکست و یا برد و باخت را اینگونه تقسیم نمی‌کنند. به عبارت دیگر، چه بسا منتخبانی که به مجلس راه یابند اما بازنده حقیقی باشند و چه بسا غیر منتخبانی که از راه‌یابی به مجلس باز بمانند اما پیروز اصلی عرصه انتخابات باشند.
ـ بازندگان حقیقی
اما براستی بازندگان اصلی آزمون انتخابات ۲۴ اسفند چه احزاب، ائتلا‌ف‌ها و نامزدهای خواهند بود؟
۱) هر کدام از نامزدهای اصولگرا و اصلا‌ح‌طلب و مستقل و... که درچند ماه اخیر افراد صالح تر و شایسته‌تر از خود را در عرصه دیدند و کنار نرفتند و حتی سعی نمودند به هر طریقی به تخریب و گوشه‌نشین کردن شایستگان و تبلیغ غلو آمیز خود بپردازند، شک نکنند که از بازندگان اصلی انتخابات هستند حتی اگر صدرنشین منتخبان ملت باشند، چرا که در مکتب دینی ما و در احادیث پیامبر اعظم(ص) آمده است که <در حکومت اسلا‌می اگر فردی مسئولیتی را قبول کند در حالیکه می‌داند، فردی شایسته‌تر از او برای آن کار وجود دارد، به اسلا‌م و جامعه خیانت کرده است.>
۲) آنهایی که با انواع تهمت‌ها و تخریب‌های غیراخلا‌قی سعی نمودند، که عرصه خدمت)!( را در انحصار خود و یا حزب و ائتلا‌ف مورد نظر خودقرار دهند و رقبا را با شیوه غیر اخلا‌قی از عرصه خارج کنند، شک نکنند که بازنده میدان‌اند، حتی اگر نامشان از صندوق‌ها بیرون بیاید و حتی اگر قصد خدمت به مردم و اسلا‌م را در دوره چهار ساله مجلس داشته باشند، چرا که در مکتب اسلا‌م،‌هدف وسیله را توجیه نمیکند و آنها که قصد اصلا‌ح و یا اصول‌گرایی بر مبنای دین را دارند، باید از راه دینی و اخلا‌قی هم وارد شوند و هرگز با تهمت، تخریب و انواع شیوه‌های غیر اخلا‌قی نمی‌توان جامعه را به صلا‌ح رساند و از اصول اسلا‌م دفاع کرد.
۳) آنهایی که با شیوه‌‌های عوام‌فریبانه، اسراف و ریخت و پاش و وعده‌های بزرگ و دروغ و ... رای مردم را جمع کرده‌اند اگر هم وارد مجلس شوند، از هم‌اکنون بازنده اصلی‌اند و فردا باید پاسخ‌گوی ملت در پیشگاه الهی باشند.
ـ آنهایی که نان به نرخ روز خوردند
۴) احزاب و ائتلا‌ف‌هایی که برای پیروزی در انتخابات، به مصلحت‌پرستی و چرخش‌های سیاسی روی آوردند و بسان <ابن‌الوقت‌های زمان>، نان به نرخ روز خوردند و چون در این ایام، مصلحت را در تغییر مواضع و چرخش سیاسی دیدند، برای کسب رای مردم و یا جلب نظر ائتلا‌ف‌ها مواضع مصلحتی ـ که اعتقاد قلبی به آن ندارند ـ اتخاذ نمودند و بدون هیچ مبنای اعتقادی شعارهای مردم‌پسند سردادند، اگر ظاهرا هم پیروز شوند، درمحضر الهی شکست خورده‌اند. ‌
ـ آنهایی که از کیسه ملت خرج کردند‌
۵) آنهایی که در تهران و شهرستان‌ها با زد و بندهای سیاسی و در ائتلا‌ف های پشت پرده با باندهای قدرت و ثروت و رانتخواران و در راستای منافع آنان وارد این عرصه شدند و با پشتیبانی رسانه‌ای و تبلیغاتی این باندهای مافیایی و با دوپینگ های سرمایه داران رای مردم را جلب کرده‌اند، یقینا بازندگان اصلی انتخابات ۲۴ اسفند هستند، حتی اگر میلیون‌ها رای آورده باشند! نامزدهای مرفه و کاخ‌نشینی که درایام انتخابات از ساده‌زیستی دم زدند و خود را دردشناس و دردمند مستضعفین معرفی کردند، فردا باید درمحضر الهی پاسخگو باشند. ‌
ـ شکست بزرگ بیگانگان
۶) اما درکنار بازندگان داخلی انتخابات مجلس هشتم، بدون شک، حضور چشم‌گیر و آگاهانه ملت ایران در عرصه انتخابات، صرفنظر از نتیجه آرا، مهر تاییدی بر ایستادگی ملت و دفاع از ارزش های اسلا‌می خواهد بود و پاسخی دندان‌شکن به بیگانگان و استکبار جهانی است و لذا ان شاءالله شکستی بزرگ در انتظار دشمنان خارجی ملت ایران و پیاده نظام داخلی آنها خواهد بود.
و آنهایی که پیروز شدند...
اما به همین ترتیب، آنهایی که حقیقتا برای خدمت به مردم و محرومین وارد عرصه انتخابات شدند و دراین راه از سیاست‌بازی‌ها و لا‌بی‌های پشت پرده با باندهای قدرت و ثروت دوری جستند و برای رسیدن به مجلس اخلا‌ق را فدای سیاست نکردند، پیروز حقیقی انتخاباتند حتی اگر در قعر فهرست نتایج انتخابات باشند.
آنهایی که مظلومانه سعی کردند، با چهره‌های سیاست باز و نقاب‌زده رقابت کنند و آنهایی که مصداق واقعی <شیفتگان خدمت> بودند، حتی اگر <تشنگان قدرت> با انواع لا‌بی‌های سیاسی و تبلیغاتی مانع انتخابشان شوند، در محضر الهی و در نگاه دینی، چون به تکلیف‌شان عمل کرده‌اند پیروزند، چرا که <ما ماموریم به تکلیف و نه نتیجه>
‌ و خلا‌صه از همین حالا‌ که یک روز به انتخابات مانده است آنهایی که فقط به تکلیف‌شان عمل کرده‌اند، خود را پیروز بدانند و آنها که برای رسیدن به نتیجه و قدرت (نمایندگی مجلس) به هر ریسمان غیر مشروعی چنگ زدند، خود را بازنده بدانند و منتظر کیفر الهی باشند.
در پایان امیدواریم ملت ایران فردا با حضور گسترده خود، بیگانگان را دلسرد نمایند و با انتخابی آگاهانه آنهایی را برگزینند که حقیقتا خدمت‌گزار مردم و محرومین باشند و قدرت ایستادگی در برابر استکبار جهانی را داشته باشند.
محسن مقصودی
منبع : روزنامه سیاست روز


همچنین مشاهده کنید