سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

شیرینی خشک دو رنگ


شیرینی خشک دو رنگ
● مواد لازم:
▪ شکر ۱۵۰ گرم
▪ کره ۳۰۰ گرم
▪ تخم مرغ ۱ عدد
▪ وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
▪ آرد ۴۵۰ گرم
● طرز تهیه:
شکر- کره- تخم مرغ و وانیل را در حد مخلوط شدن با همزن بزنید. بعد آرد را کم کم اضافه کنید. و با دست خوب ورز بدید. بعد خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.
برای اینکه دو رنگ خمیر داشته باشید ۳ قاشق غذا خوری از آرد را کم کرده و ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. (برای دورنگ خمیر یکی ساده و یکی کاکائویی مواد را نصف میکنید)
خمیر را کمی ورز می دهید بعد گلوله ای از خمیر بر میدارید و با وردنه به قطر ۳ میلی متر باز میکنید . همینطور خمیر کاکائویی را هم باز میکنید و روی خمیر ساده میگذارید ( خمیر ها را با کارد بصورت مربع مبرید که مرتب باشه و خمیر کاکائویی یک سانت کوچکتر از خمیر ساده باشه) بعد خمیر را با دقت رول میکنید و یک ساعت در یخچال میگذارید تا خودش رو بگیره سپس با چاقوی تیز برش میزنید.
خمیر های اضافی را هم میتوانید بصورت رول های باریک درست کنید و دورنگ متضاد را کنار هم بگذارید و دو رول هم روی آانها قرار بدهید و بعد برش بزنید ( باید قبل از برش زدن در یخچال بگذارید)
بعد از برش خمیر, آن را در سینی فر قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد بپزید. ( فر را قبلن باید گرم کنید)
منبع : ترانه ها


همچنین مشاهده کنید