شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


روان‌شناسی رفتار مصرف‌کننده


روان‌شناسی رفتار مصرف‌کننده
نویسنده : آتش‌پور - حمیدجنتیان - سمیرامیس
ویراستار : صابری‌مقدم - وحید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۳/۲۸
رده دیویی : ۶۵۸.۸۳۴۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HF۵۴۱۵/۳۲/آ۲ر۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۶۷۲-۰-۳

این کتاب با هدف افزایش آگاهی مخاطب با 'رفتار مصرف کننده 'به رشته تحریر درآمده و با عناوینی از این دست سامان یافته است :ماهیت رفتار مصرف کننده, قوانین طلایی مصرف, جلب رضایت مشتری, عوامل شخصی و اجتماعی موثر بر مصرف, عوامل اجتماعی موثر بر خرید, رایج‌ترین نارسایی‌های روان شناختی, و تبلیغات و اهمیت آن .در بخشی از کتاب آمده است' :روان شناختی رفتار مصرف کننده, یکی از گرایش‌های پر طرفدار روان شناسی در سالیان اخیر به شمار می‌آید که بیش از هر چیز, در جست و جوی شناخت و تحلیل رفتارهای مرتبط با مصرف است .از مهم‌ترین زمینه‌های مطالعاتی این علم, بررسی موضوع‌هایی چون :توقعات, سلیقه‌ها و خواست‌های مصرف کننده (مشتریان) است .در عین حال, به کمک این علم می‌توان از طریق بازنگری رفتار مصرف کننده, عوامل زیربنایی موثر بر نگرش‌ها و باورهای آنها را در برگزیدن نشان کالا مورد بررسی قرار داد و همچنین به عوامل فرهنگی ـ اجتماعی اثربخش بر فرآیند تصمیم‌گیری مصرف کننده پرداخت .'