جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
سینما در ایران
سینمای ایران از “دختر لر” شروع شد و تا به حال با با تمام فراز و نشیب هایی كه در سر راه داشته كماكان در حال پیمودن راه های ترقی است .
پیشرفت سینمای ایران را می شود در فیلم هایی چون آژانس شیشه ای / ارتفاع پست / قارچ سمی / كما / دوئل / خانه ای روی آب مشاهده كرد . اما پیشرفت سینمای ایران بیشتر بر روی بازیگران و بعضی فیلمنامه ها دیده می شود. ولی چرا ما هیچگاه از لحاظ جلوه های ویژه / گریم / وساخت اسطوره در سینما هیچ گاه به پای گشور های دیگر نمی رسیم ؟
البته پاسخ به این سوال ساده است : برای اینكه ا صولا جلوه های ویژه /گریم های آنچنانی و اسطوره سازی در فیلم هایی با ژانر ( اكشن و ترسناك و در بعضی مواقع كمدی ) انجام می گیرد . خوب در اینجا سوال دیگری پیش می آ ید : چرا سینمای ایران توانایی ساخت فیلم اكشن و ترسناك را ندارد ؟
اكشن ترین فیلم سینمای ایران را در فیلم های دفاع مقدس می بینیم یا بالا ترین صحنه اكشن در فیلم ها و سریال های ما دعوای فیزیكی ۲ نفر ( آنتاگونیست و پروتاگونیست ) و شلیك با یك اصلحه است . و یا ترسناك ترین فیلم های ما شب ۲۹ بود یا خوابگاه دختران . عده ای این نوع ژانر را در شان سینمای ایران نمی بینند و در حال حاضر به خاطر تبدیل شدن سینما به یك بیزنس و تجاری شدن سینما استفاده از این نوع ژانر ها یك اشتباه محسوب می شود و اصولا تهیه كنندگان و كارگردانان برای فروش بیشتر به جای اینكه به فیلم نامه توجه كنند چهره بازیگر را مد نظر قرار میدهند در صورتی كه فروش فیلم های اكشن / ترسناك / و كمدی به آشتی مردم با سینما كمك می كند .
همانطور كه دیدیم مارمولك به یك فروش میلیاردی دست پیدا كرد / دیالوگ های فیم دوئل سر زبان ها افتاده مثلا ( اینجا مقام مسئول كیه ؟ موقام نداره . مسؤل مونوم ) / و یا استقبال از فیلم خوابگاه دختران در حد مطلوب بوده است .
البته تبدیل سینما ایران به یك بیزنس به علت واگذاری این هنر به بخش ( خصوصی ) است . به علت عدم حمایت دولت از سینما تهیه كننده مجبور به تبلیغ محصول یا معرفی شركتی در فیلمش است تا بتواند مقداری از مبلغ تهیه فیلم را از راه این تبلیغات به دست آورد مگر آ نكه تهیه كننده توانایی متحمل شدن حزینه ها را داشته باشد . الآن مدتی است كه چهره بازیگران سینما را بر روی بیلبورد های تبلیغاتی مشاهده می كنیم و اسطوره های سینمایی ایران متاسفانه با بیلبورد های تبلیغاتی معرفی و ساخته می شوند .
در آخر باید گفت در حال حاضر آنقدر كه سینمای ایران نیاز به فیلمهایی با ژانر های جذاب ( اكشن / ترسناك /كمدی ) به درام خانوادگی نیازی ندارد . مدیر یکی از سینماهای شیراز که فیلم های اکشن نشان می دهد معتقد است: “درآمد ما با اینكه بعضی فیلمها برای بار ۱۰ یا ۱۲ اكران شده اند فروش بیشتری نسبت به فیلم های روز سینمای ایران داشتند من جمله فیلم افعی / یاس های وحشی / گروگان و ...“
آرمان بزرگ زاده
منبع : رنگین کمان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق احمد وحیدی حسن روحانی حجاب مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی مجلس رهبر انقلاب شهید مطهری رسانه
ایران هواشناسی سیل آتش سوزی یسنا تهران روز معلم قوه قضاییه پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا دولت سیزدهم مالیات طلا بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ ساواک سینمای ایران عفاف و حجاب تبلیغات مسعود اسکویی سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه جنگ غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
ناسا هوش مصنوعی فناوری اپل گوگل اینستاگرام تلفن همراه کولر
طب سنتی خواب فشار خون کبد چرب دیابت