یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا


انقلاب تجاری راهی برای توسعه


انقلاب تجاری راهی برای توسعه
باتوجه به حضور در فضای توسعه و شناخت و مطالعه بستر هایی که این اندیشه ها را درکشورها و بازارهای مشترک،شرکت های چند ملیتی وبازارهای غریب وفرعی و یاحتی مجازی توسعه می دهندضروری به نظر می رسد ولی به لحاظ تفکر استراتژیکی بسیارپیش پا افتاده است چرا که شناخت این بازار ها باحرکتی ناگهانی روبرو بوده و سپس حضوری هرچند مطالعه شده دارد اما با تفکر بومی و ملیتی همراه نبوده و موجب تجربه دیگران می شود و پس از بازگشت با تغییرنگرش ها،حرکتی را آغازمی کند که منفعلانه بوده و تدایی گر اندیشه های خواهد بودکه بطورناگهانی ضررهای جبران ناپذیری را وارد میکند و ناخواسته با تسخیر آن بازار ها روبرو می شویم .
هجومی متاخر و تفکری شفاف و دوراندیشی درست و دریافت اطلاعاتی منوط به سرمایه گذاری تئوریک می تواند انقلابی در شناخت تجارت منطقه ای و بازارهای کشف نشده ایجاد کند .
اما زمانی که پس از بازگشت به مرحله اول می گذرد و راه رفته را بررسی کنیم، رشد تکنولوژی رقبا موجب خواهد شد که تبدیل به نماینده ای به عنوان تماشاچی شویم هرچندکه در تاریخ آغازگر این مسیر بودیم.
امروز تظاهرات وانقلاب تجاری در بستر تفکرات استراتژیکی خواهان تفکرات مادی همراه با دورنشینی است و از این روگروه ها و نهاد هایی که مرجعیت خود را با اثبات رسانده اند موفق خواهند بود.
می توان تفکر تظاهرات تجاری را در مسیر توسعه اقتصاد بین المللی به نوعی مطرح کرد که تخصص ها و تکنیک های قابل دسترس و بازارهایی که نوآوری درآنها از پیش تعیین شده است را ضامن قوت و بقای آن دانست چراکه از این رو می توان با کسب تجربه که اصلی اساسی و غیر قابل انکار است این بازارها را شناخت.
نوعیت رفتارها ، بیان ها ، آزادی حضوروکوتاهی زمان تامین نیازها به حداقل ممکن مسیر این انقلاب را درتجارت بین المللی مشخص نموده و از این رو یافته های بسیار ی را بایدبا کمک گرفتن از این عامل ها در حرکت روبه جلو ترسیم نمود تا ازپیشرفت جامعه جهانی عقب نمانیم. توجه به علل عدم جدیت درحضورو نمایش بدترین و بهترین توانمندیها در مقایسه با بی کیفیت ترین تولیدات رقبا ، می تواند نتایجی منحصر بفردی رابرای قدرت گرفتن در عرصه تجارت ایجاد کند اما در عین حال نمی تواند ضامنی مستدل و با اصول لازم باشد ؛ چراکه نگاه ها در شرایط متعدد مکانی و زمانی متفاوت است و طرحی باید اندیشه شود که بحران صعود و نزول را در مکانها و زمانهای گوناگون به حداقل رسانده ودارای انعطاف باشد .
نگاهی که تظاهرات در جوامع مختلف به خود گرفته است اکنون فراتر از آنچه که به نظر می رسد دارای شتاب بوده تغییرات اساسی به خود داده است و این ناشی از ناخود آگاهی است که از تفکرات سنتی و تلفیق آن با گذشته و آینده پدیدار شده و اکنون را از دست داده است اما باید در نظر داشت بنای تظاهرات همیشه ثبات نداشته و موجب تغییرات بسزایی درجوامع و هادیان ومسببان آن شده است .
می توان پس از اعلام نتایج متعدد علمی وتحقیقاتی دریافت که انقلاب های اقتصادی در گذشته از افرادی پر شده است که با سواد رسانه ای ،تجزیه و تحلیل تفکرات فرهنگی ، مدیریت رفتار و برخورد های خلاقانه آشنایی کمی داشته اند اما با صبر وگذشت زمان نتیجه را برداشت نموده اند و اینجاست که می توان تفاوت های پایه ای راشناخت و تدابیری را اتخاذ نمود.
یکی از تدابیری که می تواند نقشی موثر در روند توسعه بازار های جهانی و این مسیر طولانی داشته باشد برخی حرکات غیر قابل پیش بینی بوده که می تواند شک ها و تحریکات اقتصادی و سیاسی سختی را به رقبا واردکند و از این رو حرکتی همچون ارتباطات جدیدوسطحی متفاوت باکشور های منطقه است که پیرامون تفکرات جدید شکل می گیرد و می توان به عنوان یارگیری های سیاسی اقتصادی تعبیر نمود و منافعی را بصورت دوجانبه در ذهن متبادر ساخت.
شرکای تجاری جدید تعریف بازار های انحصاری و سفارشی این تظاهرات را به انقلابی خواهد کشید که تجارت سفارشی و نفوذ مافیای اقتصادی در بدنه آن بازارهای شکل بگیرد که این نفوذ در واقع به منزله ایجاد ضعف های اساسی در بدنه و وانمود کردن عدم توجه به کارآمدی بوده و در نهایت بدنبال تبدیل شدن به اولین وآخرین کاری است که صورت میگیرد و به بیانی دیگر،طرح سرمایه گذاری های خرد و دست پایین را برای توسعه دنبال می کند .
تقویت همکاری با شرکای تجاری جدید تماما به شناخت و اعتماد به مبانی مدیریتی و احتیاطی و آگاهی بدنه به این سطح از روابط بین المللی بستگی دارد که ضمانت مایوس شدن رقبا را تایید می کند و رشد مافیای تجاری جلوگیری می کند.
روابط بین المللی دو جانبه و سه جانبه و حتی تشکیل گروه هایی در قالب سازمان های بین المللی و منطقه ای بستری را ایجاد خواهد کرد که منافعی جمعی را برای حفظ بقا و استفاده از منابعی در دسترس همچون راهها ، اقلیت های فرهنگی مشترک ، زبان ها ، رنگ های و حتی رفتار های مشترک در پذیرایی و میهمانی ها، فراهم خواهد کرد .
در صنایع پیشرو تجاری برخورد های نمایشگاهی موثر و توام با ارتباطات متداوم دوجانبه و شناخت نیاز ها ، تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و مذهبی در نوک پیکان روابط اقتصادی قرارگرفته است که می تواند بگونه ای مجتمع و آماده شده و پر از اطلاعات ، ارتباطات، راههای گفتگو و شرایطی جدید را رقم بزند.
حضور دربستر های متعدد تجاری و توام با نگاهی خلاقانه و مبتکرانه و ناگهانی با تاثیر بر حضور تظاهرات جهانی ، اقتصاد را بالا برده و آن را می توان در منحنی توسعه تجارت منطقه ای تنها یکی از تعاریف رهایی از بن بست اقتصادی عنوان کرد که در نتیجه ارتباطات گروها، انجمن ها ، اتحادیه ها و گروه ها در مناطق مختلف می باشد.
سید رضا قندیلی
مدیر گروه اخبار ایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران؛ (www.fairnews.ir)


همچنین مشاهده کنید