جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
بیمه در مدیریت خانواده
مدیریت خانوادهها باید درآمدهای خود را بهگونهای مدیریت کنند که اختصاص منابع به هر یک از بخشهای خانواده براساس الویتبندی صورت پذیرد.
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
منبع : مجله اقتصاد خانواده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق مجلس شورای اسلامی حسن روحانی دولت سیزدهم نیکا شاکرمی دولت چین مجلس رهبر انقلاب بابک زنجانی شهید مطهری
ایران تهران هواشناسی یسنا سیل هلال احمر روز معلم آتش سوزی پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان طلا خودرو قیمت دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا ارز
عمو پورنگ موسیقی لیلا بلوکات سریال تلویزیون سینمای ایران عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی ناسا تبلیغات اپل اینستاگرام گوگل تلفن همراه عکاسی
خواب فشار خون کبد چرب