دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
رویکردها و تاکتیکها در مذاکره
در سالهای اخیر مذاکره از عرصهٔ روابط صنعتی به صف مقدم مهارتهای ضروری مدیریت تغییر مکان داده است. در دستهبندی نقشهای مدیر که توسط هنری مینزبرگ انجام شده است. یکی از نقشهای مدیران نقش تصمیمگیری میباشد و یکی از اجزاء این نقش، نقش مذاکرهکننده است. مدیران مقدار زیادی از وقت خود را صرف مذاکره با دیگران میکنند، زیرا تنها آنان دارای دانش و اختیارات مورد نیاز این نقش هستند. گاهی مذاکره با سازمانهای دیگر صورت میگیرد .
برای مثال رئیس یک سازمان باید با سازمان دیگر مذاکره کند و یا با عرضهکنندگان مواد اولیه قراردادی منعقد کند. مدیران همچنین در داخل سازمان مذاکراتی را اداره میکنند. افرادی که در یک سازمان به کار مشغولند، در مورد هدفها و سایر امورات سازمان با یکدیگر توافقنظر کامل ندارند. مسائل حل نشده میتواند روحیه و بهرهوری کارکنان را کاهش داده و حتی موجب شود که افراد شایسته از سازمان کنارهگیری کنند. رفع مشکلات این چنین، نیاز به مهارت و تخصص خاص دارد کسی که در مذاکره دارای ضعف باشد ممکن است اوضاع را وخیمتر نماید.
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی انتخابات مجلس دوازدهم
فضای مجازی قتل هواشناسی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران شهرداری
خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون سینما مهاجرت نمایشگاه کتاب سینمای ایران دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل عکاسی ناسا
ویتامین چای کاهش وزن توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب