شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
شومن ـ اوچی ایکیو اومته
(ضربه رو به جلو ـ اولین کنترل)
تصویر شماره ۵:
مجری فن پای چپ خود را سرازیر کرده، به سمت دست راست حریف حرکت میکند. (بین شانه و آرنج باز شدهٔ حریف) وزن خود را روی پای چپ قرار میدهد. همزمان بهدست حریف فشار زیادی وارد میآورد و با استفاده از نیروی ران تعادل او را برهم زده و کج پائین میآورد و در یک آن دستها، پاها و رانهای خود را حرکت میدهد و صورت حریف را با فشار پائین میآورد.
تصویر شماره ۶:
در حالیکه مجری فن دست دریافتکنندهٔ فن را در اختیار و کنترل خود دارد پای راست را رو به جلو سرازیر میکند تا بدین وسیله دست حریف را با فشار جلوی بدن خود نگاه دارد و فاصلهٔ مناسبی بین خود و حریف ایجاد نماید. هممان زانوی چپ خود را در قسمت زیر بغل حریف قرار میدهد.
رانها را پائینتر میآورد طوریکه میتواند حریف را کاملاً روی زیرانداز بیاورد.
راست نگه داشتن کمر و اطمینان از اینکه رانها را بالا نیاورده و یا چشمها را بیش از حد پائین نگه نداشته است برای مجری فن مهم است.
تصویر شماره ۷:
مجری فن زانوی راست خود و دست حریف را در یک لحظه روی زیرانداز قرار میدهد و زانوی راست او باید به سمت داخل، دست راست خود که مچ حریف را در اختیار دارد قرار دهد، طوریکه پای او فقط شصت دست راست خود را لمس نماید. با هر دو زانوی خود به طرف بالا فشار آورده، آرنج حریف را از قسمت مفصل کاملاً به طرف بیرون کشیده و باز میکند. در این حالت رانهای او باید پائین آورده شده و انگشتان پایش بهداخل کشیده شده، قرار گیرند.
مجری فن نباید آرنج حریف را بیش از حد باز و بسته نماید. همچنین نباید آرنج او را با دست محکم نگهدارد. در عوض باید با خم کردن قسمت فوقانی بدن و نگهداشتن چشمها کمی رو به جلو، راست کردن کمر و گردن، فشار بیشتری بهدست حریف وارد کند و نفس آرامی بکشد. سپس باید مستقیم از بالا بهدست حریف وارد آورد طوریکه بتواند از سمت راست مچ دست راست حریف خارج شده و به بیرون فرار نماید تا آرنج او را کاملاً تحت اختیار خود گیرد.
● نکات قابل توجه برای مجری فن:
تمام حرکات باید با استفاده از فن سوی ـ آشی Suri-ashi (سرازیر کردن پاها) اجراء گردد.
هنگام ضربه زدن از جلو، پاها، دستها و رانها همه باید در یک آن حرکت کنند و نیروی رانها به تگاتانا Tegatana منتقل گردد. درست مثل اینکه مستقیم از جلو رو به پائین ضربه زده میشود. باید سعی نمائید رانها هرگز بلند نشود.
هنگامیکه با تگاتانا (دست) ضربه میزنید دستهای شما نباید دست حریف را بگیرد بلکه فقط آنرا کنترل نماید تا مانع حرکت آن گردد.
مجری فن باید حریف را بهتدریج پائین آورد و بدون خم شدن به طرف رانها و خم کردن زانوها باید سعی نماید حرکت صحیح خود را حفظ نماید.
بعد از ضربهزدن پوستهای شما باید مقابل رانها قرار گیرد و فاصلهٔ مناسب بین خود و حریف حفظ شود.
همانطور که در تصاویر ۵ و ۶ نشان داده شده است. مجری فن باید حریف را بهتدریج پائین آورد و بدون خم شدن به طرف رانها خم کردن زانوها باید حالت صحیح خود را حفظ نماید.
بسیار مهم است که در مرحلهٔ آخر کنترل حریف فقط از نیروی دستها، برای ایجاد ناتوانی در حرکت او (حریف) استفاده نکنید. زیرا این عمل باعث میشود رانها بلند شده و بالا بیایند و استفاده از نیروی تمرکز را برای شما مشکل کند.
منبع : ماهنامه دنیای کاراته
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت سیزدهم حسن روحانی حجاب مجلس افغانستان
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران سازمان هواشناسی باران آتش سوزی یسنا فضای مجازی هلال احمر قوه قضاییه
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار مسکن بانک مرکزی دلار قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی مهران غفوریان بی بی سی موسیقی تلویزیون صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال علی خطیر رئال مادرید بازی باشگاه پرسپولیس تراکتور
هوش مصنوعی اینستاگرام آیفون دیابت اپل عکاسی ناسا موبایل گوگل تلفن همراه
استرس کبد چرب فشار خون گرما