شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
مجله ویستا
پیش بده - Pay it forward
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پیتر ایبرامز، رابرت ل. لیوی و استیون روتر
کارگردان : میمی لدر
فیلمنامهنویس : لسلی دیکسن، برمبنای رمانی نوشتهٔ کاترین رایان هاید
فیلمبردار : آلیور استیلتن
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : کوین اسپیسی، هلن هانت، هیلی جوئل آزمنت، جی مور، جان بون جووی، جیمز کاویزل و آنجی دیکینسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۳ دقیقه.
̎یوجین سایمنت̎ (اسپیسی)، آموزگار درس علوم اجتماعی، تکلیفی به بچههای کلاس خود میدهد و از آنان میخواهد تا فکر کنند چگونه میتوانند دنیا را عوض کنند و سپس آنفکر را به مورد اجرا در آورند. ̎ترور مکینی̎ (آزمنت)، نوجوانی از شاگردان کلاس که مادری الکلی (هانت) و پدری خشن (بون جووی) دارد، تصمیم میگیرد به آنان کمک کند. این اقدام نه تنها در آنان تحولی پدید میآورد، بلکه آرام آرام گسترش بیشتری هم مییابد...
● لدر یکی از معدور کارگردانان زن استودیوئی هالیوود، پس از کارگردانی چند تجربهٔ عظیم و پرخرج، در فیلم تازهاش سعی میکند جائی برای خود در سینمای ̎هنری̎ مریکا باز کند که البته موفق نمیشود. در واقع لدر که در برخورد شدید (۱۹۹۸) نشان داده بود تا چه حد مسئلهٔ روابط انسانها نسبت به اصل حادثه برایش اهمیت دارد، در پیش بده سعی میکند اساس فیلم را روی این روابط متمرکز کند. اما فیلمنامهٔ بیچفت و بست دیکسن چنین اجازهای را به او نمیدهد. از سوی دیگر فیلم محل برخورد بازیگران اسکاری چند سال گذشته است. اسپیسی و هانت در کنار آزمنت، کودک نابغهای که سال پیشتر و در یازدهسالگی برای بازی در حس ششم (م.نایت شامالان، ۱۹۹۹) کاندیدای دریافت جایزهٔ اسکار شده بود، قابل توجه هستند. اما این مثلث فوقالعاده هم با توجه به ضعفهای داستانی کاری از پیش نمیبرند. پس از این فیلم، لدر به سینمائی باز میگردد که به آن تعلق دارد.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پیتر ایبرامز، رابرت ل. لیوی و استیون روتر
کارگردان : میمی لدر
فیلمنامهنویس : لسلی دیکسن، برمبنای رمانی نوشتهٔ کاترین رایان هاید
فیلمبردار : آلیور استیلتن
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : کوین اسپیسی، هلن هانت، هیلی جوئل آزمنت، جی مور، جان بون جووی، جیمز کاویزل و آنجی دیکینسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۳ دقیقه.
̎یوجین سایمنت̎ (اسپیسی)، آموزگار درس علوم اجتماعی، تکلیفی به بچههای کلاس خود میدهد و از آنان میخواهد تا فکر کنند چگونه میتوانند دنیا را عوض کنند و سپس آنفکر را به مورد اجرا در آورند. ̎ترور مکینی̎ (آزمنت)، نوجوانی از شاگردان کلاس که مادری الکلی (هانت) و پدری خشن (بون جووی) دارد، تصمیم میگیرد به آنان کمک کند. این اقدام نه تنها در آنان تحولی پدید میآورد، بلکه آرام آرام گسترش بیشتری هم مییابد...
● لدر یکی از معدور کارگردانان زن استودیوئی هالیوود، پس از کارگردانی چند تجربهٔ عظیم و پرخرج، در فیلم تازهاش سعی میکند جائی برای خود در سینمای ̎هنری̎ مریکا باز کند که البته موفق نمیشود. در واقع لدر که در برخورد شدید (۱۹۹۸) نشان داده بود تا چه حد مسئلهٔ روابط انسانها نسبت به اصل حادثه برایش اهمیت دارد، در پیش بده سعی میکند اساس فیلم را روی این روابط متمرکز کند. اما فیلمنامهٔ بیچفت و بست دیکسن چنین اجازهای را به او نمیدهد. از سوی دیگر فیلم محل برخورد بازیگران اسکاری چند سال گذشته است. اسپیسی و هانت در کنار آزمنت، کودک نابغهای که سال پیشتر و در یازدهسالگی برای بازی در حس ششم (م.نایت شامالان، ۱۹۹۹) کاندیدای دریافت جایزهٔ اسکار شده بود، قابل توجه هستند. اما این مثلث فوقالعاده هم با توجه به ضعفهای داستانی کاری از پیش نمیبرند. پس از این فیلم، لدر به سینمائی باز میگردد که به آن تعلق دارد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست