چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
لوکوموتیوران - Il Ferroviere
سال تولید : ۱۹۵۶
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : کارلو پونتی
کارگردان : پییترو جرمی
فیلمنامهنویس : آلفردو جانتی، لوچیانو وینچنتسونی، انیو د کونچینی و جرمی، برمبنای داستانی نوشته جانتی.
فیلمبردار : لئونیدا باربونی و آیاچه پارولین.
آهنگساز(موسیقی متن) : کارلو روستیکلی.
هنرپیشگان : جرمی، لوئیزا دلا نوچه، سیلوا کوشینا، سارو اورتسی، رناتو اسپتسیالی و کارلو جوفره.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۶ دقیقه.
خانواده سرکش و نافرمان "مارکوچی" (جرمی)، لوکوموتیوران زحمتکش و بردبار، زندگی ساده او را که وضع مالی خوبی ندارد، به مخاطره میاندازند. او زمانی که متوجه میشود دخترش، "جولیا" (کوشینا)، از مردی باردارشدهاز او میخواهد تا با مرد ازدواج کند؛ اما دختر نمیپذیرد و با مرد دیگری فرار میکند. مردی که قصد خودکشی دارد، خود را جلوی قطار پرت میکند و "مارکوچی" آشفته که شرایط روحی بدی دارد، مرد را زیر میگیرد. بدشانسیهایش ادامه دارد و بیمیلی به کارش در پی تنزل درجه او که حالا باید روی قطار باری کار کند، برمشکلات قبلیاش میافزاید. گوئی دیگر تنها پسرکوچکش به او محبت دارد. روح "مارکوچی" از ناملایمات درهم شکسته است. او به نوشگاهی میرود تا کنار دوستانش خاطرات خوش گذشته را زنده کند و زمانی که با استقبالی گرم روبهرو میشود، سکتهای به او دست میدهد...
٭ نمونهای تحریف شده از سینمای نئورآلیسی (اگرچه خود جرمی بارها خودش را از مکتب نئوآلیسم مبرا دانست). اینجا عوامل نمایشی سینما آمریکا با مقادیری رنگ و لعاب به اصطلاح ملی (در حد نمایش نوشخواری در کافه و پرداختن به مشکلات رابطههای خانوادگی و نسل جوان) به کار گرفته میشود تا همان نتیجهای به دست بیاید که فیلمسازان بیادعای هالیوودی مدتها بود به دست آورده بودند (و آن چیزی جز هدف اولیه و اساسی رسانه سینما، یعنی سرگرم کردن مردم نیست) متأسفانه جرمی در فیلمسازی متنفن، حتی به خوبی کارگردان نظیرش، ویتوریو دسیکا نیست که خصایص کاری ویژه خود را داشته باشد. اواز اینجا و آنجا نمونههائی برمیدارد و تحریف میکند تا رمانتیسمی آبکی تحویل بدهد. بهطور مثال، تمام مایه قطار و راهآهن را از ژان رنوار (استادی که چند سال جلوتر از خود ایتالیائیها با فیلم تونی، ۱۹۳۵، به استقبال نئورآلیسم میرود) و فیلم مشهورش، حیوان آدمنما (۱۹۳۸)، الگوبردرای میکند. با این همه، فیلم خالی از موضعگیریهای سیاسی / اجتماعی صریح و آزارنده است و تا حدودی حکایت از موفقیت فیلمساز در دستیابی به روایتی یک دست میکند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست