یکشنبه, ۳۰ دی, ۱۴۰۳ / 19 January, 2025
مجله ویستا
دومین نمایشگاه صنایع دریایی در کیش
دومین نمایشگاه بینالمللی صنایع دریایی، با حضور ۸۵ شركت داخلی، ۳۷ شركت و نمایندگی خارجی برگزار شد. دومین نمایشگاه بینالمللی صنایع دریایی، با حضور ۸۵ شركت داخلی، ۳۷ شركت و نمایندگی خارجی از كشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، انگلیس، امارات متحده عربی، برزیل، دانمارك، چین، ژاپن، فرانسه، سوئد، هلند، یونان و نروژ هفته گذشته در منطقه آزاد كیش و با همكاری سازمان منطقه آزاد كیش و انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارایه آخرین دستاوردهای كشور در زمینه صنایع دریایی عنوان شده است.در این نمایشگاه، شركتهای سازنده تجهیزات و صنایع دریایی، شناورها و قایقهای تجسسی و نجات، موتورهای دیزلی، صنایع الكترونیكی و مخابراتی، تجهیزات ناوبری، چراغهای دریایی، سازههای دریایی، مهندسی و مشاوره و خدمات دریایی، خطوط كشتیرانی و حمل و نقل دریایی استاندارد و بازرسی دریایی دانشگاهها و مراكز آموزش عالی، مراكز تحقیقاتی و ناشران مجلات تخصصی حضور دارند. فضای نمایشگاهی و تعداد شركتكنندگان این نمایشگاه نسبت به نخستین دوره برگزاری آن به ترتیب ۳۰ و ۱۰ درصد افزایش یافته است.توسعه صنعت دریایی كشور توسعه اقتصادی را به دنبال دارد. ندیمی بوشهری قائم مقام منطقه آزاد كیش با بیان این مطلب افزود: رشد فزاینده گرایش به حمل و نقل دریایی و تجارت بینالمللی از طریق دریا و وجود مرزهای طولانی دریایی ایران، بنادر متعدد و وجود تاسیسات عظیم نفتی در خلیج فارس میتواند در توسعه صنعت دریایی كشور و به تبع آن توسعه اقتصادی، بسیار موثر واقع شود. وی با بیان اینكه تمامی فعالیتها درعرصه ساخت، تعمیر، بهرهبرداری و نگهداری از سازههای ثابت و متحرك دریایی در قالب مجموعه صنایع دریایی قرار دارد، صنایع دریایی را موتور محركه توسعه صنعتی نامید و اظهار داشت: توجه به این صنعت میتواند دستاوردهای قابل توجهی برای كشور دربرداشته باشد. وی گفت: با توجه به این مساله كه بخش قابل توجهی از انرژی فسیلی جهان در خلیج فارس توسط كشتیها ترانزیت میشود، یك بازار پررونق در تعمیرات و نگهداری از كشتیهای عبوری را برای ایران به ارمغان میآورد. بوشهری حضور مراكز دانشگاهی و تحقیقاتی فعال در زمینه صنایع دریایی را در دومین نمایشگاه بینالمللی صنایع دریایی ایران از نقاط مثبت عمده این نمایشگاه عنوان و اضافه كرد: امیدواریم این نمایشگاه به پایگاه مهم بازاریابی برای محصولات داخلی، سرمایهگذاریهای مشترك و تبادل آخرین اخبار و اطلاعات درباره فناوریهای نوین در زمینه صنایع دریایی تبدیل شود.
مدیرعامل شركت ایزوایكو:
خواستار اجرای قانون حداكثر در صنعت كشتیسازی هستیم مدیرعامل شركت مجتمع كشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) با بیان اینكه صنعت كشتیسازی صنعت سودآوری نیست، گفت: تمامی دولتها به دلیل استراتژیك بودن صنعت كشتیسازی از آن حمایت میكنند. حشمتالله نجمی در گفت و گو با خبرگزاری سینا در حاشیه این نمایشگاه افزود: متاسفانه دولت و مجلس به حساسیت این صنعت پی نبردهاند كه تمامی صنایع در ابتدای فعالیت خود نیاز به حمایت دارند. وی با اشاره به اجرای قانون حداكثر توان فنی مهندسی در مجموعههای وزارت نیرو، پتروشیمی و وزارت نفت خواستار اجرای آن در صنعت كشتیسازی شد و تصریح كرد: طبق این قانون خریدارانی مانند وزارتخانهها كه مجموعه كامل نیروگاه یا پالایشگاه را از خارج از كشور خریداری میكردند، مجبور شدند كه حداقل ۵۱ درصد از مجموعه را از تولیدكنندگان داخلی تهیه كنند. نجمی قانون حداكثری را یك كار انقلابی توصیف كرد و گفت: با اصرار و پافشاری دولت برای اجرای این قانون در پروژههای مهمی نظیر عسلویه كه سرعت اجرا در آن بسیار مهم است كار زیبایی انجام شد و در نتیجه تولیدكنندگان داخلی با كمك مهندسی خارجی تقویت شدند.وی با ابراز تاسف از عدم وجود عوارض گمركی برای واردات كشتی افزود: در حالی كه برای واردات خودرو عوارض ۹۰ و ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده، تعیین حداقل عوارض گمركی سادهترین راه برای حمایت از صنعت كشتیسازی داخلی است. او با اشاره به اینكه خریداران داخلی منافع شركتی خود را در نظر میگیرند، افزود: باید این مسئله از منظر ملی نگاه شود و سیاستی اتخاذ گردد كه منافع ملی به مخاطره نیفتدنجمی با بیان اینكه خریداران داخلی با سفارشهای خرید خود شركتهای خارجی همچون »دوو« و »سامسونگ« را تقویت و احیا كردند گفت: خریداران داخلی مانند شركت ملی نفتكش ایران و سازمان كشتیرانی میتوانند ساخت حداقل یك فروند از كشتیهای مورد سفارش در بندرعباس را شرط خرید خود قرار دهند تا حداقل از این طریق دانش فنی وارد كشور شود. وی با تاكید بر توانایی شركتهای كشتیسازی داخلی گفت: باید همانطور كه با خریداری از شركتهای خارجی نظیر دوو را تقویت و احیا كردند از صنایع داخلی نیز حمایت كنند. مدیرعامل ایزوایكو با بیان اینكه دولت كره به خریداران خارجی در مدت ۱۵ روز ۱۰۰ درصد مبلغ خرید را وام میدهد افزود: متاسفانه مراحل پرداخت وام ایران بسیار طولانی است و به عنوان مثال پرداخت وام به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی از محل صندوق ذخیره ارزی برای خرید از یك شركت تولید داخلی ۳۳ ماه به طول انجامید. وی اظهار داشت: در كشورهایی مانند كره و چین علاوه بر پرداخت وام به خریداران به تولیدكنندگان كشتی وام بدون بهره پرداخت میشود. مدیرعامل ایزوایكو همچنین در مورد مدیریت تخصصی در صنعت كشتیسازی گفت: در ۹۰ درصد كشورهای صنعتی و غیرصنعتی مدیران شركتها تخصصی نیستند و صرفا مدیریت میكنند. نجمی با بیان اینكه صنعت كشتیسازی از صنایع كوچكتر تشكیل شده است افزود: هرچند داشتن تخصص بهتر است اما هنر مدیریت، به كارگیری نیروهای متخصص است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست