سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
مجله ویستا
ربودن - SNATCH
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا و انگلستان
محصول : ماتیو وون
کارگردان : گای ریچی
فیلمنامهنویس : گای ریچی
فیلمبردار : تیم ماریس جونز
آهنگساز(موسیقی متن) : جان مورفی
هنرپیشگان : بنیسیو دلتورو، دنیس فارینا، وینی جونز، براد پیت، جیسن استیتم، آلن فورد، رابی گی، لنی جیمز، استیون گراهام، راده سربجییا و جیسن فلمینگ
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۳ دقیقه
̎تورکیش̎ (استیتم) و ̎تامی̎ (گراهام) که با هم دوست و همکار هستند، از ̎میکی̎ (پیت)، بوکسور ایرلندی برای شرکت در یک مسابقهٔ مشتزنی که رهبر دیوانهٔ یک گروه گنگستری بهنام ̎بریک تاپ̎ (فورد) ترتیب داده، دعوت میکنند و از او میخواهند شکست بخورد. از طرف دیگر یک گنگستر روسی دیوانه بهنام ̎بوریس̎ (سربجییا) از یک گنگستر یهودی بهنام ̎فرانکی چهار انگشتی̎ (دِلتورو) میخواهد که از طرف او روی مسابقه شرطبندی کند و در عین حال از ̎سول̎ (جیمز) صاحب یک مغازهٔ گِروئی نیز میخواهد با کمک تعدادی از همدستان کودنش، پولهای شرطبندی بدُزدند. در همین زمان، ̎آوی̎ (فارینا) که تازه از نیویورک به لندن برگشته، ̎تونی دَندون فِشنگی̎ (جونز) را استخدام میکند تا ̎فرانکی̎ را که گمشده، پیدا کند؛ چراکه در اصل قرار بوده ̎فرانکی̎ یک الماس دزدیده شده را به نیویورک ببرد...
● الگوی فیلمهای گنگستری انگلیسی که براساس سرقتی ناشیانه با حضور تبهکارانی عجیب و گاه دست و پا چلفتی شکل میگیرد، با ربودن به اوجی قابل توجه میرسد. ریچی با تجربهٔ ساخت ویدئوکلیپ، سراغ طرح داستانی پُرپیچ و خم و شخصیتهای متعدد و عجیب ربودن رفت. تجربهٔ پُست کوئنتین تارانتینوئی که با داستان عامهپسند (۱۹۹۴) در آمریکا به اوج رسید و سپس در انگلستان رفت تا حال و هوا و رنگ و بوی بریتانیائی بگیرد؛ همان آدمهای آبزیرکاه خشن و ابله، همان جابهجائیهای زمانی و موقعیتهای متعددی که دست آخر به هم مربوط میشوند و شخصیتهائی که در زندگی هم تأثیر میگذارند، در کنار شیوهٔ اجرا، گفتوگونویسی و بازیگری تأثیرهائی است که ربودن از شاهکار تارانتینو به عاریت گرفته است. با این تفاصیل اگر اصالت و بداعت را تنها مبنا و ملاک قضاوت نگیریم، ربودن از فیلمهای خیلی خوب این سالهای سینمای انگلستان است که طنز و خشونت و اکشن را به خوبی کنار هم گذاشته و در هم تنیده است. پیت در ادامهٔ تجربههای متفاوت گاه و بیگاهش در نقش بوکسور ایرلندی فوقالعاده است، مثل همهٔ بازیگران ریز و درشت دیگر فیلم که دنبال الماس ۶۸ قیراطی، خودشان را به هر در و دیواری میزنند.
کشور تولیدکننده : آمریکا و انگلستان
محصول : ماتیو وون
کارگردان : گای ریچی
فیلمنامهنویس : گای ریچی
فیلمبردار : تیم ماریس جونز
آهنگساز(موسیقی متن) : جان مورفی
هنرپیشگان : بنیسیو دلتورو، دنیس فارینا، وینی جونز، براد پیت، جیسن استیتم، آلن فورد، رابی گی، لنی جیمز، استیون گراهام، راده سربجییا و جیسن فلمینگ
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۳ دقیقه
̎تورکیش̎ (استیتم) و ̎تامی̎ (گراهام) که با هم دوست و همکار هستند، از ̎میکی̎ (پیت)، بوکسور ایرلندی برای شرکت در یک مسابقهٔ مشتزنی که رهبر دیوانهٔ یک گروه گنگستری بهنام ̎بریک تاپ̎ (فورد) ترتیب داده، دعوت میکنند و از او میخواهند شکست بخورد. از طرف دیگر یک گنگستر روسی دیوانه بهنام ̎بوریس̎ (سربجییا) از یک گنگستر یهودی بهنام ̎فرانکی چهار انگشتی̎ (دِلتورو) میخواهد که از طرف او روی مسابقه شرطبندی کند و در عین حال از ̎سول̎ (جیمز) صاحب یک مغازهٔ گِروئی نیز میخواهد با کمک تعدادی از همدستان کودنش، پولهای شرطبندی بدُزدند. در همین زمان، ̎آوی̎ (فارینا) که تازه از نیویورک به لندن برگشته، ̎تونی دَندون فِشنگی̎ (جونز) را استخدام میکند تا ̎فرانکی̎ را که گمشده، پیدا کند؛ چراکه در اصل قرار بوده ̎فرانکی̎ یک الماس دزدیده شده را به نیویورک ببرد...
● الگوی فیلمهای گنگستری انگلیسی که براساس سرقتی ناشیانه با حضور تبهکارانی عجیب و گاه دست و پا چلفتی شکل میگیرد، با ربودن به اوجی قابل توجه میرسد. ریچی با تجربهٔ ساخت ویدئوکلیپ، سراغ طرح داستانی پُرپیچ و خم و شخصیتهای متعدد و عجیب ربودن رفت. تجربهٔ پُست کوئنتین تارانتینوئی که با داستان عامهپسند (۱۹۹۴) در آمریکا به اوج رسید و سپس در انگلستان رفت تا حال و هوا و رنگ و بوی بریتانیائی بگیرد؛ همان آدمهای آبزیرکاه خشن و ابله، همان جابهجائیهای زمانی و موقعیتهای متعددی که دست آخر به هم مربوط میشوند و شخصیتهائی که در زندگی هم تأثیر میگذارند، در کنار شیوهٔ اجرا، گفتوگونویسی و بازیگری تأثیرهائی است که ربودن از شاهکار تارانتینو به عاریت گرفته است. با این تفاصیل اگر اصالت و بداعت را تنها مبنا و ملاک قضاوت نگیریم، ربودن از فیلمهای خیلی خوب این سالهای سینمای انگلستان است که طنز و خشونت و اکشن را به خوبی کنار هم گذاشته و در هم تنیده است. پیت در ادامهٔ تجربههای متفاوت گاه و بیگاهش در نقش بوکسور ایرلندی فوقالعاده است، مثل همهٔ بازیگران ریز و درشت دیگر فیلم که دنبال الماس ۶۸ قیراطی، خودشان را به هر در و دیواری میزنند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست