سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
خصومت - Mauvais Sang
سال تولید : ۱۹۸۷
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فیلیپ دیاز
کارگردان : لئوش کاراکس
فیلمنامهنویس : لئوش کاراکس
فیلمبردار : ژان ایو اسکوفیه
آهنگساز(موسیقی متن) : بنجامین بریتن و سرگئی پروکوفییف
هنرپیشگان : میشل پیکولی، ژولیت بینوش، دنی لاوان، هانس مهیر، ژولی دلپی، کارول بروکس، هوگو پرات و سرژ رژیانی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۸ دقیقه.
یک مرد خود را زیر چرخهای مترو میاندازد، یا شاید کسی او را هل میدهد... یک زن آمریکائی مرموز (بروکس) به ملاقات همداستان مرد مرده، «مارک» (پیکولی) و «هانس» (مهیر) میرود. پسر مرد مرده، «الکس» (لاوان) که از راه خلافهای کوچک و جزئی روزگار میگذراند و در خیابانهای پاریس حقه سه - کارت اجرا میکند، پس از شنیدن خبر مرگ پدرش، محبوبهاش، «لیز» (دلپی) را ترک میکند، پس از شنیدن خبر مرگ پدرش، محبوبهاش، «لیز» (دلپی) را ترک میکند و نزد «مارک» میرود که در فکر دزدیدن ویروسی است که تنها راه درمان یک بیماری مهلک است. «الکس» مجذوب محبوبه جوان «مارک»، «آنا» (بینوش) میشود و شب هنگام، وقتی «مارک» خوبیده، سعی میکند «آنا» را اغوا کند که موفق نمیشود. «مارک» از «الکس» با تجربهتر میخواهد تا ویروس را برایش بدزدد اما پلیس که خبردار شده، آزمایشگاه را محاصره میکند. «الکس» موفق به فرار میشود و «لیز» با موتورسیکلش به کمکش میآید. در اینجا زن آمریکائی و رانندهاش، «بوریس» (پرات) به «الکس» شلیک و او را به شدت مجروح میکنند ولی نمیتوانند ویروس را بگیرند. «مارک»، «هانس» و «آنا»، «الکس» در حال مرگ را طبق نقشه به فرودگاه میبرند و «لیز» و زن آمریکائی تعقیبشان میکنند. در فرودگاه، «الکس» میمیرد و «آنا» در باند فرودگاه فرار میکند، در حالی که «مارک» در تعقیبش است.
* دومین ساخته کاراکس (اولی: ملاقات پسر و دختر، 1984) که همچنان ارجاعهای سینمائی او بهخصوص به موج نوی فرانسه را نمود میدهد. فیلم آشکارا فاقد طنز یا کنایه است، با این حال شاید بتوان آن را هجویهای بر مؤلفگرائی «آگاهانه» فرانسوی تلقی کرد. شخصیت «الکس» با بازی لاوانِ مرموز، خود کارگردان را به یاد میآورد. فیلمنامه و ترکیببندیهای تصویری کاراکس نمایانگر علاقهاش به چهرههای خنثی ولی زیبای بازیگران زن اصلی است. او در استفاده از قالب فیلم حادثهای - عامهپسند آشکارا تحت تأثیر ژان لوکگدار (در دوره اولیهاش) است، اگرچه فیلمبرداری خوش ظاهر و شیوه تدوینش (کار نلی کوئیته) بیشتر نشان از لوک بسون یا ژان ژاک بنی دارد. کاراکس گه گاه ارجاعهای خود را با تظاهر توأم میکند و از ارزش کار میکاهد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم اصغر جهانگیر خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش سیل شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران پلیس قتل سازمان هواشناسی
خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو سایپا کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات بانک مرکزی
تلویزیون سریال سینمای ایران رسانه سینما دفاع مقدس تئاتر موسیقی فیلم رسانه ملی بازیگر کتاب
سازمان سنجش
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت ناسا تبلیغات اینستاگرام فناوری همراه اول ماه گوگل اپل آیفون ایرانسل
داروخانه ویتامین کاهش وزن دیابت خواب طول عمر چاقی سلامت روان فروش اینترنتی دارو بارداری