دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا
نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت
انسان از ابتدای خلقت به دنبال شناخت راهکارهای رشد خویش و شناخت محیط اطراف خود و برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با افراد پیرامون خود بوده است. با رشد علم و پیشرفت جوامع مشکلات و چالشهای جدیدی بر سر راه انسان قرار گرفت. پیچیده شدن جوامع و نقشها، افراد را مجبور کرده است که با دقت نظر بیشتری در جامعه عمل نمایند. اما افراد انسانی این مهم را از کجا آموختهاند و از کجا میدانند که در چه موقعیتی، چگونه عمل نمایند؟
دیدگاه کنش متقابل نمادی در جامعهشناسی به دنبال تبیین این نکته است که آدمی در اجتماع و در اثر تعامل با محیط و افراد پیرامون خود به لحاظ شخصیتی شکل میپذیرد و بر اثر شکلگیری شخصیت است که وی در موقعیتهای بعدی با محیط و افراد دیگر برخورد مینماید.
رسول ربانی
رضاعلی نوروزی
رضاعلی نوروزی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست