شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
مجله ویستا
اسکار - OSCAR
سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لسلی بلزبرگ
کارگردان : جان لندیس
فیلمنامهنویس : مایکل باری و جیم مالهالند، بر مبنای نمایشنامهای نوشتهٔ کلود مانیه
فیلمبردار : مک آلبرگ
آهنگساز(موسیقی متن) : آلمر برنستاین
هنرپیشگان : سیلوستر استالون، اورنلا موتی، کرک داگلاس، پیتر ریگرت، چاز پالمینتری، وینسنت اسپانو، ماریزا تومی، تیم کوری، ریچارد رومانوس، کوتوود اسمیت، جوسلین اوبراین، الیزابت باروندس، لیندا گری، دان آمیچی و مالهالند
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۹ دقیقه
ـ نیویورک، سال ۱۹۳۴، ̎ آنجلو پوولونه̎ (استالون) به پدر در حال مرگش (داگلاس) قول میدهد بزهکاری را کنار بگذارد و آبروی از دست رفته را به خانوادهاش بازگرداند. اما تلاشش در این زمینه، هم برای پالکیهایش و هم برای وندتی (رومانوس)، گنگستر گروه رقیب، یک معما است. پلیس هم با تصویر جدیدی که ̎ آنجلو̎ میخواهد از خود ارائه دهد، مجاب نشده و ̎سروان تومی̎ (اسمیت) شبانهروز مراقب محل سکونت ̎پرولونهها ̎ است. یک روز ̎ آنتونی روسانو̎ (اسپانو)، حسابدار ̎ آنجلو̎ برای ازدواج با دختر او تقاضای اضافه حقوق میکند. ̎ آنجلو̎ به دخترش، ̎لیزا ̎ (تومی) گوشزد میکند بهتر است به فکر ازدواج با ̎بروس آندروود سوم̎ پولدار باشد. اما ̎لیزا ̎ به ̎ اسکار̎ (مالهالند)، رانندهٔ سابق خانواده علاقه دارد و میخواهد با او زندگی کند. در این بین سر و کلهٔ زن جوانی به نام ̎ترزا ̎ (باروندس) پیدا میشود که میگوید برای به دست آوردن دل ̎ آنتونی̎ خود را دختر ̎ آنجلو̎ جا زده است. از طرف دیگر ̎لیزا ̎ با معلم فن بیان پدرش، ̎دکتر تورنین پول̎ (کوری) آشنا و دلباختهٔ هم میشوند. ̎راکسان̎ (گری) مستخدمهٔ جدیدی که قرار است به جای ̎نورا ̎ بیاید، یکی از محبوبههای قدیمی ̎ آنجلو̎ است که اعتراف میکند ثمرهٔ رابطهشان، ̎ترزا ̎ است. در اینجا شرکای بانکدار ̎ آنجلو̎ که از نزدیک توسط ̎سروان تومی̎ تعقیب میشوند، همراه با تعداد زیادی خبرنگار سر میرسند. اما خوشبختانه توجه همه به ̎وندتی̎ جلب میشود که میخواهد جنگ راه بیندازد. ̎ آنجلو̎ نیز با خیال راحت مراسم دو ازدواج را برگزار میکند: ازدواج ̎لیزا ̎ با ̎تورنتن̎ و ̎ترزا ̎ با ̎ آنتونی̎
ـ داستان این کمدی لندیس، اصلاً برای لوئی دوفونس نوشته شده و در سال ۱۹۶۷ به فیلم در آمده است و با ضرباهنگی عجیب و شخصیتهائی که طراحی شدهاند تا یادآور بهترین ساختههای پرستن استرجس باشند، و ـ به قول لندیس ـ حال و هوای استودیوئی فیلمهای قدیمی هایلوودی را القا کند. لندیس برای دستیابی به این هدف، از طراحی لباس (دبورا نادولمن) و صحنههای (بیل کنی) بسیار خوبی بهره برد، لیکن در موارد دیگر، متأسفانه شلختگی و بینظمی فراوان در کار او راه یافته است. در عین حال، اسکار به رغم اشارهای که به عروسی فیگاروی ولفگانگ موتسارت دارد، فاقد دلنشینی و ظرافتهای مورد انتظار است. همچنین، حضور استالون در فیلم نوعی مرکز ثقل برای داستان ایجاد کرده و مانع برجسته شدن دیگر جوانب آن شده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست