شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
اسکار - OSCAR
سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لسلی بلزبرگ
کارگردان : جان لندیس
فیلمنامهنویس : مایکل باری و جیم مالهالند، بر مبنای نمایشنامهای نوشتهٔ کلود مانیه
فیلمبردار : مک آلبرگ
آهنگساز(موسیقی متن) : آلمر برنستاین
هنرپیشگان : سیلوستر استالون، اورنلا موتی، کرک داگلاس، پیتر ریگرت، چاز پالمینتری، وینسنت اسپانو، ماریزا تومی، تیم کوری، ریچارد رومانوس، کوتوود اسمیت، جوسلین اوبراین، الیزابت باروندس، لیندا گری، دان آمیچی و مالهالند
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۹ دقیقه
ـ نیویورک، سال ۱۹۳۴، ̎ آنجلو پوولونه̎ (استالون) به پدر در حال مرگش (داگلاس) قول میدهد بزهکاری را کنار بگذارد و آبروی از دست رفته را به خانوادهاش بازگرداند. اما تلاشش در این زمینه، هم برای پالکیهایش و هم برای وندتی (رومانوس)، گنگستر گروه رقیب، یک معما است. پلیس هم با تصویر جدیدی که ̎ آنجلو̎ میخواهد از خود ارائه دهد، مجاب نشده و ̎سروان تومی̎ (اسمیت) شبانهروز مراقب محل سکونت ̎پرولونهها ̎ است. یک روز ̎ آنتونی روسانو̎ (اسپانو)، حسابدار ̎ آنجلو̎ برای ازدواج با دختر او تقاضای اضافه حقوق میکند. ̎ آنجلو̎ به دخترش، ̎لیزا ̎ (تومی) گوشزد میکند بهتر است به فکر ازدواج با ̎بروس آندروود سوم̎ پولدار باشد. اما ̎لیزا ̎ به ̎ اسکار̎ (مالهالند)، رانندهٔ سابق خانواده علاقه دارد و میخواهد با او زندگی کند. در این بین سر و کلهٔ زن جوانی به نام ̎ترزا ̎ (باروندس) پیدا میشود که میگوید برای به دست آوردن دل ̎ آنتونی̎ خود را دختر ̎ آنجلو̎ جا زده است. از طرف دیگر ̎لیزا ̎ با معلم فن بیان پدرش، ̎دکتر تورنین پول̎ (کوری) آشنا و دلباختهٔ هم میشوند. ̎راکسان̎ (گری) مستخدمهٔ جدیدی که قرار است به جای ̎نورا ̎ بیاید، یکی از محبوبههای قدیمی ̎ آنجلو̎ است که اعتراف میکند ثمرهٔ رابطهشان، ̎ترزا ̎ است. در اینجا شرکای بانکدار ̎ آنجلو̎ که از نزدیک توسط ̎سروان تومی̎ تعقیب میشوند، همراه با تعداد زیادی خبرنگار سر میرسند. اما خوشبختانه توجه همه به ̎وندتی̎ جلب میشود که میخواهد جنگ راه بیندازد. ̎ آنجلو̎ نیز با خیال راحت مراسم دو ازدواج را برگزار میکند: ازدواج ̎لیزا ̎ با ̎تورنتن̎ و ̎ترزا ̎ با ̎ آنتونی̎
ـ داستان این کمدی لندیس، اصلاً برای لوئی دوفونس نوشته شده و در سال ۱۹۶۷ به فیلم در آمده است و با ضرباهنگی عجیب و شخصیتهائی که طراحی شدهاند تا یادآور بهترین ساختههای پرستن استرجس باشند، و ـ به قول لندیس ـ حال و هوای استودیوئی فیلمهای قدیمی هایلوودی را القا کند. لندیس برای دستیابی به این هدف، از طراحی لباس (دبورا نادولمن) و صحنههای (بیل کنی) بسیار خوبی بهره برد، لیکن در موارد دیگر، متأسفانه شلختگی و بینظمی فراوان در کار او راه یافته است. در عین حال، اسکار به رغم اشارهای که به عروسی فیگاروی ولفگانگ موتسارت دارد، فاقد دلنشینی و ظرافتهای مورد انتظار است. همچنین، حضور استالون در فیلم نوعی مرکز ثقل برای داستان ایجاد کرده و مانع برجسته شدن دیگر جوانب آن شده است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس دولت حجاب رئیس جمهور نماز جمعه رئیسی گشت ارشاد دولت سیزدهم کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی تهران کنکور شهرداری تهران سیستان و بلوچستان فضای مجازی سازمان سنجش قتل سلامت پلیس زنان
قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو خودرو قیمت خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ارز مسکن ایران خودرو تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت تلویزیون خانواده سینمای ایران سریال ترانه علیدوستی فیلم کتاب مهران مدیری موسیقی سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس بارسلونا باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ اپل فناوری ربات نخبگان همراه اول ناسا فیلترینگ
سازمان غذا و دارو کاهش وزن مالاریا آلزایمر زوال عقل