یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
عکس یکساعته - ONE HOUR PHOTO
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کریستین ویکن و پاملا کافلر
کارگردان : مارک رومنک
فیلمنامهنویس : مارک رومنک
فیلمبردار : جف کراننوف
آهنگساز(موسیقی متن) : راینهولت هایل و جانی کلیمک
هنرپیشگان : رابین ویلیامز، کانی نیلسن، مایکل وارتان، دیلن اسمیت، گری کول، ارین دانیلز، پل هـ. کیم، اریک لاسال و لی گارلینگتن
نوع فیلم : رنگی، ۹۶ دقیقه
̎سای پریش̎ (ویلیامز) مردی تنها و میانسال، در قسمت عکاسی فوری سوپرمارکتِ محلی کار میکند. در گذشت سالیان، یکی از مشتریها، ̎خانوادهٔ یورکین̎، به دغدغهٔ ذهنی او تبدیل شدهاند و معمولاً از عکسهای خانوادگی آنان چند عدد اضافه چاپ میکند و در آپارتمان محقر خود به نمایش میگذارد. ̎سای̎ نمیداند که زندگی زناشوئی ̎یورکین̎ها وضعیت خوبی ندارد. ̎نینا یورکین̎ (نیلسن) شوهرش، ̎ویل̎ (وارتان) را پدر بیتوجهی نسبت به پسر نُه سالهشان، ̎جیک̎ (اسمیت) تلقی میکند. ̎سای̎ با این امید که ̎خانوادهٔ یورکین̎ را تحت تأثیر قرار خواهد داد، دوربین یکبار مصرفی به ̎جیک̎ هدیه میکند و جملاتی از یک کتاب نقل میکند که ̎نینا̎ را در حال خواندنش دیده بوده است. ̎سای̎ پس از تماشای فوتبال آمریکائی بازی کردن ̎جیک̎، یک قهرمان اکشنِ اسباببازی به او هدیه میکند ولی پسرک آن را قبول نمیکند. ̎سای̎ اعتراف میکند که بچهای چاق، بیمارگونه و غیرمحبوب بوده است. موقع حسابرسیهای عکاسخانه، مدیرش، ̎بیل اوئنز̎ (کول) متوجه تفاوتهائی در دخل و خرجها میشود و به ̎سای̎ یک هفته مهلت میدهد تا تسویهحساب کند و برود. ̎نینا̎ و ̎جیک̎ برای چاپ عکسهای دوربین یکبار مصرف به فروشگاه میروند. ̎سای̎ موقع بررسی عکسهای یک مشتری دیگر به نام ̎مایا برسن̎ (دانیلز)، متوجه میشود که او با ̎ویل̎ رابطه دارد. ̎سای̎ در آخرین روز کارش، عکسهای مشکلدار آن زن را لای عکسهای ̎خانوادهٔ یورکین̎ میگذارد ولی وقتی پی میبرد که ̎نینا̎ در مورد بیوفائی ̎ویل̎ مقابلش نایستاده، سرخورده میشود. ̎سای̎ به فروشگاه برمیگردد و درخواست میکند تعدادی از عکسهایش را ظاهر کنند. معلوم میشود حلقهٔ فیلم ̎سای̎ شامل عکسهائی از دختر کوچک ̎بیل̎ است. پلیس در هنگام گشتن آپارتمان ̎سای̎ عکسهای خانوادگی ̎خانوادهٔ یورکین̎ را مییابد و متوجه میشوند که در تمامی آن عکسها، چهرهٔ ̎ویل̎ با دقت خراشانده شده است. ̎سای̎، ̎مایا̎ و ̎ویل̎ را تا یک هتل تعقیب میکند. او که خود را مأمور نظافت هتل جا زده وارد اتاقشان میشود و به زور چاقو از آن دو عکسهای ناجوری میگیرد. پلیس که سر میرسد، ̎ویل̎ و ̎مایا̎ را زنده مییابد و ̎سای̎ را پس از تعقیبی دستگیر میکند. ̎ویل̎ نزد ̎نینا̎ و ̎جیک̎ برمیگردد. ̎سای̎ موقع بازپرسی فاش میکند که پدرش او را مورد اذیت و آزار قرار میداده است.
● از تلاشهای ناموفق کارگردانی که قرار است فیلمهای متفاوت بسازد اما توان زیادی ندارد و حاصل کار، فیلمی است که نه پتانسیل فروش دارد و نه از اقبال منتقدان برخوردار میشود. رومنک نه در فیلمنامه و نه در کارگردانی، خود را تریلرسازی موفق نشان نمیدهد و چنان تکیهٔ فیلمش را به ستارهای مثل ویلیامز میگذارد که حتی او هم نمیتواند کار را جمع کند. شخصیت روانپریش ویلیامز البته در کارنامهٔ او نقش ویژهای به حساب میآید اما جائی میان شخصیتهای موفق این ردیف در تریلرهای چند دههٔ اخیر نمییابد. نیلسن در نقش مادر نگران، زیادی کلیشهای است و لاسال ـ از چهرههای شاخص سینمای متفاوت ـ هم جائی برای نقشآفرینی متفاوت ندارد. فیلم یکسری قطعهای عجیب و شکل اجرائی کلیپوار دارد که ریشه در سابقهٔ کلیپسازی رومنک ـ اثر شاخص: کلیپ باران برای مادونا ـ دارد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل