شنبه, ۴ اسفند, ۱۴۰۳ / 22 February, 2025
مجله ویستا
مهندسی دلبری!

پاره ای افراد می خواهند همه را داشته باشند، کسی را از خود نرانند، مردم دار باشند، به همه پاسخ مثبت دهند ولو در کارهائی که کاملا روشن است که در حد مسئولیت خود در سازمان باید نفی کنند و توجیه و توضیح قانع کننده به فرد ارائه دهند و در هر حال، بنا به تکلیف سازمانی، به فرد نه بگویند و جهت صحیح کار را بر او روشن سازند، نه این که با خوب نمایاندن خود و دلبری کردن، مسئولیت تصمیم گیری و احیانا نه گفتن را به دوش رده یا رده های بالاتر بیندازند. این تلقی ناصحیح از رویکرد "مدیریت بر قلب ها" ست. تکریم ارباب رجوع، دلخوش کردن صوری و بی تاثیر مشتری با تقدیم لبخند و ابراز الفاظ فریبا و پذیرائی با شیرینی نیست. پاس دادن او و سرگردان وانهادن او با قیمت خوب نمائی خود، عین شکستن حرمت حریم مشتری است.
برای تامل بیشتر در این موضوع که چه کسی مسئول گفتن "نه" در سازمان است و اساسا چگونه نه گفتن باید در سازمان توزیع شود " مهندسی دلبری!" را در سازمان باید مهندسی مجدد کرد.
http://mgt.blogfa.com/cat-۱۴.aspx
منبع : مطالب ارسال شده
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست