پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

تمام وجود من - All Of Me


تمام وجود من - All Of Me
سال تولید : ۱۹۸۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : استیون فریدمن
کارگردان : کارل راینر
فیلمنامه‌نویس : فیل آلدن رابینس، برمبنای رمانی نوشته اد دیویس.
فیلمبردار : ریچارد کلاین
آهنگساز(موسیقی متن) : پاتریک ویلیامز.
هنرپیشگان : استیو مارتین، لیلی تاملین، ویکتوریا تنانت، مادولین اسمیت، ریچارد لیبرتینی، دانا الکار، جیسن برنارد، سلما دایموند و اریک کریسمس.
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه.


«راجر کلاب» (مارتین) در سی و هشتمین سال عمرش، از زندگی دوگانه‌اش به‌عنوان نوازنده جاز و مشاور حقوقی به تنگ آمده و حالا که رئیس مؤسسه محل کارش قول داده در صورت اثبات لیاقت، او را شریک خود خواهد کرد، قصد دارد موسیقی را کنار بگذارد. یکی از موکلان «راجر»، زنی بسیار ثروتمند به‌نام «ادوینا کات واتر» (تاملین) است، که تمام عمر فلج بوده و حالا وصیت کرده تا پس از مرگ، «پراهکا لاسا» است، که تمام عمر فلج بوده و حالا وصیت کرده که پس از مرگ، «پراهکا لاسا» (لیبر تینی)، یک مرشد هندو، روحش را به بدن «تری هاسکینز» (تنانت)، دختر مهتر وفادارش، منتقل کند. اما برحسب اتفاق، «پراهکا لاسا» روح «ادوینا» را به بدن «راجر» منتقل می‌کند. «ادوینا» که در زمان حیات دل‌خوشی از «راجر» نداشته، با ورود روحش به بدون او، باعث مشکلاتی می‌شود. حالا نیمی از بدن «راجر» تحت کنترل خودش و نیمی دیگر تحت کنترل روح «ادوینا» است. همزمان، رئیس مؤسسه، خوشحال از موفقیت «راجر» و بی‌خبر از حادثه‌هائی که رخ دادده، پرونده طلاق از همسر خود را به «راجر» می‌سپارد تا فرصت دیگری برای اثبات شایستگی‌های «راجر» برایش ایجاد کرده باشد. «راجر» در دادگاه خوابش می‌برد، اما «ادوینا» دفاع از پرونده را برعهده می‌گیرد و کار را با موفقیت به انجام می‌رساند. «راجر» و «ادوینا» سعی دارند «پراهکا لاسا» را بیابند و او را به تصحیح اشتباهش وادارند، اما در کمال شگفتی در می‌یابند که اشتباه او توطئه‌ای از پیش طراحی شده بوده و «تری» از وضعیت فعلی خود و تصاحب اموال «ادوینا» کاملاً راضی است...
* یک کمدی موقعیت، که بخش عمده‌ای از نیمه اول آن بیش از حد اغراق‌آمیز جلوه می‌کند و به‌طور خاص بر حرکت‌ها و رفتارهای کمیک مارتین در کنترل بدنش (که از دو نفر فرمان می‌گیرد) تکیه دارد. اما از صحنه‌ای که در دادگاه می‌گذرد و مارتین خوابش می‌برد، آهنگ داستان تغییر می‌کند و هارمونی میان دو نیمه مردانه و زنانه وجود او موزون می‌شود و این هارمونی به فیلم نیز راه می‌یابد تا راینر کمدی - فانتزی خود را با سرانجامی قابل قبول به پایان برساند.