شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
شاهد عینی - Eyewitness
سال تولید : ۱۹۸۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پیتر یتس
کارگردان : یتس
فیلمنامهنویس : استیو تسیچ
فیلمبردار : مایتو ف. لیونتی
آهنگساز(موسیقی متن) : استنلی سیلورمن.
هنرپیشگان : ویلیام هرت، سیگورنی ویور، کریستوفر پلامر، جیمز وودز، آیرین وورت، کنت مکمیلان، پاملا رید، مورگان فریمن، چائو لی چی و آلبرت پالسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه.
«داریل دیور» (هرت) سرایدار یک ساختمان بایکی از ساکنان آنجا «آقای لانگ» (چی) جروبحث میکند و به دنبال آن، او و دوستش، «آلدو مرسر» (وودز) از کار اخراج میشوند. چندی بعد «آقای لانگ» که یک وارد کننده ویتنامی الماس بوده، در منزلش به قتل میرسد و پلیس از آن دو بازجوئی میکند. «تونی سوکولو» (ویور)، گزارشگر تلویزیونی که نامزد «جوزف» (پلامر) دیپلماتی است که به یهودیان خارجی کمک میکند، سعی دارد با «داریل» درباره موضوع قتل گفتوگو کند. اما «داریل» در عوض اعتراف میکند که دو سال است دلباخته او است و با اشاره میفهماند که چیزهائی درباره قتل میداند. رئیس «تونی» نیز او را تشویق به پیگیری ماجرا میکند. «آلدو» که در فکر راهانداختن یک فروشگاه لوازم ورزشی با «داریل» است، میگوید که در شب قتل «داریل» با خواهر او / نامزدش، «لیندا» (رید) بوده، در حالی که «لیندا» این را تکذیب میکند. ملاقات بین «تونی» و «داریل» را مردان «لانگ» به هم میزنند و «تونی» به کمک «داریل» از مهلکه و «جوزف» نیر شاهد این ماجرا هستند. «آلدو» بعدتر اعتراف میکند که در بازی پوکر پنجاه هزار دلار برده، «داریل» که فکر میکند او «لانگ» را کشته و پول را دزدیده، نامزدیاش را با «لیندا» به هم میزند. در اینجا «جوزف» نزد والدین «تونی» اعتراف میکند که او «لانگ» را کشته، چون برای کمک به فرار یهودیان روسیه، رقم بالائی طلب کرده و میگوید که حالا باید «داریل» را بکشند. «تونی» که به ماجرائی برده، پلیس را خبر میکند.
* همکاری قبلی یتس با تسیچ برای فیلم رهائی از (1979) درک جالبی از رابطه شخصیت با طبقه اجتماعی و اصولاً جامعه نشان میداد و آمیزه متعادلی از ناتورالیسم و رفتارهای غیر عادی بود. شاهد عینی میکوشد ویژگیهای آن فیلم را این بار در چارچوب تنگتر یک تریلر به دست آورد و چنانکه انتظار میرود، فقط تا حدی موفق است. حل و فصل غیر رضایت بخش معمای جنائی، در واقع مثال نهائی تقلا و زور زدن یتس و تسیچ در کل فیلم است؛ برای ایجاد تقابل میان خط قصه از یک سو و ساختار و شخصیت از سوی دیگر. بازی هرت درخشان است ولی ویور بیش از حد حرف میزند و پلامر با ظرافت، صحنهها را از آن خود میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
چین سیستان و بلوچستان دولت انتخابات شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی حسن روحانی جنگ دولت سیزدهم نیکا شاکرمی مجلس رهبر انقلاب
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران باران آتش سوزی هلال احمر سازمان هواشناسی روز معلم پلیس فضای مجازی
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا تورم مسکن بانک مرکزی حقوق بازنشستگان بازار خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو ارز
صدا و سیما بی بی سی مهران غفوریان تلویزیون ساواک صداوسیما موسیقی سریال سینمای ایران مسعود اسکویی دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه فلسطین غزه آمریکا روسیه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر سپاهان باشگاه پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال بازی تراکتور جواد نکونام لیگ قهرمانان اروپا
اپل ناسا صاعقه گوگل اینستاگرام عکاسی تلفن همراه
کبد چرب فشار خون چای