دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
مجله ویستا
نقطه عطف بزرگ - The Great Turning Point
سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست