جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
نقطه عطف بزرگ - The Great Turning Point
سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
بنیامین نتانیاهو رهبر انقلاب انفجار مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان دولت بابک زنجانی مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی بارش باران آتش سوزی هلال احمر قوه قضاییه تهران پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش فضای مجازی
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب شهاب حسینی مسعود اسکویی تلویزیون تئاتر سینمای ایران سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل همراه اول تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت بیمه