پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
مجله ویستا
درست و نادرست درباره ترافیک وب سایتها
صاحبان مشاغل چه آنهایی كه كسب و كاری سنتی دارند و چه كاسبانی كه در دنیای مجازی اینترنت فعالند، یك خواسته مهم و اصلی دارند كه به واقع ضامن بقا و رشد و توسعه كسب و كارشان است و آن جذب مشتری و افزایش روز به روز تعداد آنهاست.
صاحبان وب سایتهای تجارت الكترونیك هم طالب بازدیدكنندگان بیشتر و بیشتر هستند. در این مقوله نكات و توصیههای فراوانی به میان میآید كه برخی از آنها بسیار پررنگتر از بقیه به چشم میآیند و اهمیت دیگر نكات و راهحلها را تحتالشعاع قرار دادهاند.
در اینجا تعدادی از این دست روشها و راهكارها را ذكر خواهیم كرد و به اهمیت واقعی و برجستگی كاذب آنها خواهیم پرداخت:
▪ باور نخست درباره موتورهای جستجو است. همه صاحبان فن و دستاندركاران تجارت الكترونیك میدانند كه این ابزارها در ارتقای تعداد بازدیدكنندگان نقش مهمی دارند ولی آنها پاسخ و راهحل كلیدی نیستند و فاكتورهای دیگری هم در این مقوله تاثیر گذارند. اگر یك وب سایت در موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد و به راحتی و در ردیفهای اول پاسخهای یك جستجو ظاهر گردد، بازدیدكنندگان زیادی خواهد داشت ولی این تضمین نمیكند كه همه این كاربران، همان بازدیدكنندگان دلخواه و مورد هدف وب سایت باشند. در اینجاست كه اهمیت عوامل دیگری هم معلوم میگردد.
▪ یك كاسب اینترنتی میتواند ساعات طولانی و روزهای متوالی را برای یافتن رتبه و درجه سایت خود در یك موتور جستجو، صرف كند ولی اغلب اوقات به نتیجهای نخواهد رسید. او در كمال ناامیدی و خستگی درخواهد یافت كه رتبهاش تنزل كرده است. این شخص میتواند در عوض اتلاف وقت گرانبهایش، سعی كند تا این ترافیك هدفمند و مورد نظرش را مستقیما جذب نماید.
▪ باور دوم اینست كه صاحبان وب سایتها فكرمیكنند، جذب بازدیدكنندگان مورد هدف وب سایت ناممكن و نشدنی است. ولی این كار غیرممكن نیست و راههای گوناگونی برای نیل به این هدف وجود دارد. خلق لینكهای متعدد به سایتهای مفید و قوی و مرتبط به محتوای وب سایت، نگارش مقالات جالب توجه، به روز و كاربردی و اشاره به مطالبی كه بازدیدكنندگان میتوانند در سایتهای مرتبط مشاهده نمایند و تبادل مقالات بین وب سایتهای دوست و همراه. در این حالت هر دوی این افراد مقالاتی مینویسند و در سایتهای یكدیگر قرار میدهند. در واقع تعاملی دو سویه كه به ارتقای تعداد بازدیدكنندگان مورد نظر و رشد كسب و كار هر دو میانجامد. به این ترتیب ناممكن بودن موفقیت در این راه و جذب كاربرانی كه "مشتریان بالقوه" باشند، باور نادرست و تصوری واهی بیش نیست. كار دشواریست و اگر صاحب وب سایت نداند كه باید چه كار كند و از پروسههای در حال اجرا، آگاهی كامل و دقیقی نداشته باشد، به دردسر خواهد افتاد.
▪ مسئله سوم درباره میزان ترافیك یك وب سایت است. این طور میگویند كه هر چه ترافیك یك وب سایت بیشتر باشد، نشانه كیفیت بالا و قوی بودن ساختار و جذاب بودن محتوای آنست. نكته اینجاست كه همیشه هم این گونه نیست. شاید تعجبآور باشد اما بسیاری مواقع تعداد زیاد بازدیدكنندگان حاكی از مشكلات متعدد آنست این حالت میتواند نشانه مبهم بودن نام و توضیحات ابتدایی آن باشد كه سبب شده كاربران زیادی به سراغش بیایند ولی این كه چه تعداد از آنها بازدیدكنندگان «واقعی» و مشتریان بالقوه هستند، به درستی معلوم نمیشود.
▪ تصوری كه در پایان ذكر میشود اینست كه صاحبان وب سایتها را فقط به دو روش بهبود وضعیت ترافیك وب سایتها محدود میكند و آن اینست كه توسل به موتورهای جستجو و خلق لینكهای فراوان تنها روشهای تقویت یك وب سایت هستند ولی در واقع این طور نیست و راههای گوناگونی وجود دارند.
صاحبان وب سایتهای تجارت الكترونیك هم طالب بازدیدكنندگان بیشتر و بیشتر هستند. در این مقوله نكات و توصیههای فراوانی به میان میآید كه برخی از آنها بسیار پررنگتر از بقیه به چشم میآیند و اهمیت دیگر نكات و راهحلها را تحتالشعاع قرار دادهاند.
در اینجا تعدادی از این دست روشها و راهكارها را ذكر خواهیم كرد و به اهمیت واقعی و برجستگی كاذب آنها خواهیم پرداخت:
▪ باور نخست درباره موتورهای جستجو است. همه صاحبان فن و دستاندركاران تجارت الكترونیك میدانند كه این ابزارها در ارتقای تعداد بازدیدكنندگان نقش مهمی دارند ولی آنها پاسخ و راهحل كلیدی نیستند و فاكتورهای دیگری هم در این مقوله تاثیر گذارند. اگر یك وب سایت در موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد و به راحتی و در ردیفهای اول پاسخهای یك جستجو ظاهر گردد، بازدیدكنندگان زیادی خواهد داشت ولی این تضمین نمیكند كه همه این كاربران، همان بازدیدكنندگان دلخواه و مورد هدف وب سایت باشند. در اینجاست كه اهمیت عوامل دیگری هم معلوم میگردد.
▪ یك كاسب اینترنتی میتواند ساعات طولانی و روزهای متوالی را برای یافتن رتبه و درجه سایت خود در یك موتور جستجو، صرف كند ولی اغلب اوقات به نتیجهای نخواهد رسید. او در كمال ناامیدی و خستگی درخواهد یافت كه رتبهاش تنزل كرده است. این شخص میتواند در عوض اتلاف وقت گرانبهایش، سعی كند تا این ترافیك هدفمند و مورد نظرش را مستقیما جذب نماید.
▪ باور دوم اینست كه صاحبان وب سایتها فكرمیكنند، جذب بازدیدكنندگان مورد هدف وب سایت ناممكن و نشدنی است. ولی این كار غیرممكن نیست و راههای گوناگونی برای نیل به این هدف وجود دارد. خلق لینكهای متعدد به سایتهای مفید و قوی و مرتبط به محتوای وب سایت، نگارش مقالات جالب توجه، به روز و كاربردی و اشاره به مطالبی كه بازدیدكنندگان میتوانند در سایتهای مرتبط مشاهده نمایند و تبادل مقالات بین وب سایتهای دوست و همراه. در این حالت هر دوی این افراد مقالاتی مینویسند و در سایتهای یكدیگر قرار میدهند. در واقع تعاملی دو سویه كه به ارتقای تعداد بازدیدكنندگان مورد نظر و رشد كسب و كار هر دو میانجامد. به این ترتیب ناممكن بودن موفقیت در این راه و جذب كاربرانی كه "مشتریان بالقوه" باشند، باور نادرست و تصوری واهی بیش نیست. كار دشواریست و اگر صاحب وب سایت نداند كه باید چه كار كند و از پروسههای در حال اجرا، آگاهی كامل و دقیقی نداشته باشد، به دردسر خواهد افتاد.
▪ مسئله سوم درباره میزان ترافیك یك وب سایت است. این طور میگویند كه هر چه ترافیك یك وب سایت بیشتر باشد، نشانه كیفیت بالا و قوی بودن ساختار و جذاب بودن محتوای آنست. نكته اینجاست كه همیشه هم این گونه نیست. شاید تعجبآور باشد اما بسیاری مواقع تعداد زیاد بازدیدكنندگان حاكی از مشكلات متعدد آنست این حالت میتواند نشانه مبهم بودن نام و توضیحات ابتدایی آن باشد كه سبب شده كاربران زیادی به سراغش بیایند ولی این كه چه تعداد از آنها بازدیدكنندگان «واقعی» و مشتریان بالقوه هستند، به درستی معلوم نمیشود.
▪ تصوری كه در پایان ذكر میشود اینست كه صاحبان وب سایتها را فقط به دو روش بهبود وضعیت ترافیك وب سایتها محدود میكند و آن اینست كه توسل به موتورهای جستجو و خلق لینكهای فراوان تنها روشهای تقویت یك وب سایت هستند ولی در واقع این طور نیست و راههای گوناگونی وجود دارند.
by:Michael cheney
مترجم: آذین صحابی
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست