جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
۱۸ ماه مه ۲۰۰۴ ـ یک روزنامه جهانی با روشی کاملا تازه
« مترو اینترنشنال» روزنامه ای که با روش تازه و مطابق وقت و سلیقه انسان قرن ۲۱ منتشر می شود ۱۷ ماه مه ۲۰۰۴ سی و ششمین شماره خود را در نیویورک منتشر کرد. این روزنامه ۱۴ میلیونی که هم اکنون هر روز در ۱۶ کشور و به ۱۵ زبان منتشر می شود متعلق به یک شرکت سوئدی است که بر پایه تجربه و اندیشه « یان ستن بک » روزنامه نگار فقید سوئدی که دو سال پیش فوت شد انتشار می یابد. « یان » که چند هیات جامعه شناس و روانشناس را مامور بررسی انسان قرن ۲۱ از لحاظ روزنامه خوانی و کسب خبر و نظر کرده بود و تجربه صدها ناشر در کشورهای مختلف را به دست آورده بود به این نتیجه رسیده بود که انسان قرن ۲۱ نمی تواند و نمی خواهد هر روز بیش از ۱۵ دقیقه وقت خود را صرف خواندن روزنامه کند. می خواهد که خبر و تحلیل کوتاه و ساده و با حذف زوائد باشد، حاشیه رفتن و دراز نویسی و مطالب غیر خبری را دوست ندارد. عکس خبری را ترجیح می دهد. مانند انسان قرون ۱۹ و ۲۰ مطالب بلند و نوشته هایی را که به او فایده نمی رسانند از روزنامه نمی خواهد و آنها را کار مجله و کتاب می داند. تیتر روزنامه را بر مطلب ترجیح می دهد ، پس باید کامل و گویا باشد. چنین روزنامه ای به جای انبوه خبرنگار تازه کار نیاز به چند روزنامه مجرب دارد. روزنامه ای را که صفحات زیاد داشته باشد نمی خواهد و حوصله به دست گرفتن و ورق زدنش را ندارد و .... به علاوه روزنامه خوان قرن ۲۱ صرف نظر از این که در کدام کشور زندگی می کند نمی خواهد که وقت صرف کند و برود و روزنامه بخرد. او ترجیح می دهد که روزنامه را در ایستگاه مترو و اتوبوس و یارستوران از« رک ( سبد پایه دار ) » به رایگان بردارد و پس از خواندن بگذارد و برود و اگر مایل به فایل کردن برخی مطالب برای استفاده بعدی باشد، هر چند وقت یک بار یک «سی دی» محتوای روزنامه را خریداری و نگهداری کند. « یان » گفته است که علت بی توجهی به روزنامه های حزبی و حاوی نطق های طولانی و جملات نامانوس و کلمات غامض همین بوده است که انسان قرن ۲۱ روانشناسی دیگری دارد. « یان » معتقد است که درآمد روزنامه تنها از آگهی باید تامین شود ، زیرا که فروش آن در حال حاضر هم دردسر است. از یک طرف ۳۰ درصد بهای سهم روزنامه فروش می شود به علاوه توزیع و حسابداری آن پر هزینه و درد سر است.
« یان » پیش بینی کرده بود که اگر روزنامه های موجود این واقعیت را درک نکنند و روش خود را با نیاز قرن تطبیق ندهند از میان خواهند رفت. برپایه عقاید « یان » روزنامه مترو نخست در سوئد و سپس به ترتیب در چک ، لهستان ، هنگ کنگ ، ایتالیا. کانادا ، فیلیپین ، شیلی ، کره جنوبی ، فرانسه ، آمریکا و ... منتشر شد و موفق بوده است. کشور بعدی آلمان خواهد بود.
« یان » پیش بینی کرده بود که اگر روزنامه های موجود این واقعیت را درک نکنند و روش خود را با نیاز قرن تطبیق ندهند از میان خواهند رفت. برپایه عقاید « یان » روزنامه مترو نخست در سوئد و سپس به ترتیب در چک ، لهستان ، هنگ کنگ ، ایتالیا. کانادا ، فیلیپین ، شیلی ، کره جنوبی ، فرانسه ، آمریکا و ... منتشر شد و موفق بوده است. کشور بعدی آلمان خواهد بود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
بنیامین نتانیاهو رهبر انقلاب انفجار مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان دولت بابک زنجانی مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی بارش باران آتش سوزی هلال احمر قوه قضاییه تهران پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش فضای مجازی
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب شهاب حسینی مسعود اسکویی تلویزیون تئاتر سینمای ایران سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل همراه اول تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت بیمه