یکشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 9 February, 2025
مجله ویستا
نیروی رهاییبخش و منجی هنر درعصر بیخانمانی تکنولوژی و ماهیت و حقیقت اثر هنری از نظر مارتین هیدگر
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست