دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا
روانشناسی تربیتی
تاریخ نشر : ۸۴۰۶۱۴
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۲۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۵۳۷-۸۱-۶
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : بیابانگرد - اسماعیل
مترجم : نعمتی - سیدعلی
نویسنده : بنتهام - سوزان
در آغاز کتاب خاطرنشان شده است: 'روان شناسی تربیتی شاخهای از روان شناسی است که به موضوعها و مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری میپردازد. این رشتهی روان شناسی، به همهی عوامل دستاندرکار آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت) به ویژه معلمان و دانشآموزان کمک میکند تا تکالیف و وظایف خود را به نحو بهتری انجام دهند و بازدهی و کارآیی بیشتری داشته باشند. برای آموزش اثربخش و یادگیری عمیق، معنادار، توام با انگیزهی درونی و آسان، ضروری است که معلمان از موضوعهایی چون مبانی نظری یادگیری، سبکهای یادگیری، انگیزش، سبکهای تدریس، نیازهای آموزشی خاص، تفاوتهای فرهنگی و جنسیتی، چگونگی طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی، سنجش و ارزیابی، و نیز علل و عوامل موثر در مشکلات روانی و عاطفی برخی از دانشآموزان در رفتارهای مخرب آنها در مدرسه آگاه باشند'. مباحث کتاب عبارتاند از: 'چشماندازی به یادگیری، رویکرد شناختی'، 'چشماندازی به یادگیری: رویکردهای رفتارگرایی و انسانگرایی'، 'سنجش عملکرد آموزشی'، 'نیازهای آموزشی خاص'، 'تفاوتهای فرهنگی و جسیتی'، 'سبکهای یادگیری و تدریس'، 'انگیزش'، 'رفتار مخرب در مدارس'، 'طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی' و موارد کمک کننده به مطالعه'.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۲۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۵۳۷-۸۱-۶
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : بیابانگرد - اسماعیل
مترجم : نعمتی - سیدعلی
نویسنده : بنتهام - سوزان
در آغاز کتاب خاطرنشان شده است: 'روان شناسی تربیتی شاخهای از روان شناسی است که به موضوعها و مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری میپردازد. این رشتهی روان شناسی، به همهی عوامل دستاندرکار آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت) به ویژه معلمان و دانشآموزان کمک میکند تا تکالیف و وظایف خود را به نحو بهتری انجام دهند و بازدهی و کارآیی بیشتری داشته باشند. برای آموزش اثربخش و یادگیری عمیق، معنادار، توام با انگیزهی درونی و آسان، ضروری است که معلمان از موضوعهایی چون مبانی نظری یادگیری، سبکهای یادگیری، انگیزش، سبکهای تدریس، نیازهای آموزشی خاص، تفاوتهای فرهنگی و جنسیتی، چگونگی طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی، سنجش و ارزیابی، و نیز علل و عوامل موثر در مشکلات روانی و عاطفی برخی از دانشآموزان در رفتارهای مخرب آنها در مدرسه آگاه باشند'. مباحث کتاب عبارتاند از: 'چشماندازی به یادگیری، رویکرد شناختی'، 'چشماندازی به یادگیری: رویکردهای رفتارگرایی و انسانگرایی'، 'سنجش عملکرد آموزشی'، 'نیازهای آموزشی خاص'، 'تفاوتهای فرهنگی و جسیتی'، 'سبکهای یادگیری و تدریس'، 'انگیزش'، 'رفتار مخرب در مدارس'، 'طراحی و تنظیم محیطهای آموزشی' و موارد کمک کننده به مطالعه'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست