یکشنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۳ / 15 December, 2024
مجله ویستا
پستچی همیشه دوبار زنگ میزند - The Postman Always Rings Twice
سال تولید : ۱۹۴۶
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مترو ـ گلدوین ـ مایر.
کارگردان : تی گارنت.
فیلمنامهنویس : هاری راسکین و نیون بوش، برمبنای رمانی نوشته جیمز م. کین.
فیلمبردار : سیدنی واگنر.
آهنگساز(موسیقی متن) : جرج باسمن.
هنرپیشگان : لاناترنر، جان گارفیلد، سسیل کلاوی، هیوم کرانین، لیون ایمز، آلن رید، جف یورک و چارلز ویلیامز.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۳ دقیقه.
"فرانک چمبرز" (گارفیلد)، غریبه سرگردان، در یک کافه کنار جاده با صاحب آن "نیک اسمیت" (کلاوی) و همسرش "کورا" (ترنر) آشنا میشود، آنجا بهعنوان کارگر استخدام میشود و پنهانی با "کورا" رابطه برقرار میکند. آن دو با اجرای نقشهای "نیک" را از سر راه برمیدارند اما اختلافات میانشان و پیگیری پلیس و قانون، فرجام تلخی را رقم میزند...
٭ بهترین اقتباس از رمان پرآوازه کین و از بهترین کارهای گارنت. از نمونههای مهم و اولیه فیلم "نوآر" و برخوردار از جاذبه "حضور" خام و دم دست ترنر تازه کار که کشف تصادفی مسئولان کمپانی بود و با این نقش، هالیوود را فریفته خود کرد. او در نقش زن کافهدار موطلائی و اغلب سفیدپوشی که وسوسه انگیزیاش لحظهای متوقف نمیشود، تمام سرگشتگی گارفیلد و پیچشهای ماجرا را موجه و باورپذیر جلوه میدهد تا جائی که خود کین او را تجسم ایدهآلی برای مخلوق داستانیاش مییابد. فیلم سانسور وقت را برانگیخت، هرچند در پایان با تصریح عذاب وجدان گارفیلد و مایههای تقدیری / مذهبی، قراردادهای اخلاقی را تا حدی مراعات میکند. در سال ۱۹۸۱ (باب رافلسن) بازسازی میشود.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مترو ـ گلدوین ـ مایر.
کارگردان : تی گارنت.
فیلمنامهنویس : هاری راسکین و نیون بوش، برمبنای رمانی نوشته جیمز م. کین.
فیلمبردار : سیدنی واگنر.
آهنگساز(موسیقی متن) : جرج باسمن.
هنرپیشگان : لاناترنر، جان گارفیلد، سسیل کلاوی، هیوم کرانین، لیون ایمز، آلن رید، جف یورک و چارلز ویلیامز.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۳ دقیقه.
"فرانک چمبرز" (گارفیلد)، غریبه سرگردان، در یک کافه کنار جاده با صاحب آن "نیک اسمیت" (کلاوی) و همسرش "کورا" (ترنر) آشنا میشود، آنجا بهعنوان کارگر استخدام میشود و پنهانی با "کورا" رابطه برقرار میکند. آن دو با اجرای نقشهای "نیک" را از سر راه برمیدارند اما اختلافات میانشان و پیگیری پلیس و قانون، فرجام تلخی را رقم میزند...
٭ بهترین اقتباس از رمان پرآوازه کین و از بهترین کارهای گارنت. از نمونههای مهم و اولیه فیلم "نوآر" و برخوردار از جاذبه "حضور" خام و دم دست ترنر تازه کار که کشف تصادفی مسئولان کمپانی بود و با این نقش، هالیوود را فریفته خود کرد. او در نقش زن کافهدار موطلائی و اغلب سفیدپوشی که وسوسه انگیزیاش لحظهای متوقف نمیشود، تمام سرگشتگی گارفیلد و پیچشهای ماجرا را موجه و باورپذیر جلوه میدهد تا جائی که خود کین او را تجسم ایدهآلی برای مخلوق داستانیاش مییابد. فیلم سانسور وقت را برانگیخت، هرچند در پایان با تصریح عذاب وجدان گارفیلد و مایههای تقدیری / مذهبی، قراردادهای اخلاقی را تا حدی مراعات میکند. در سال ۱۹۸۱ (باب رافلسن) بازسازی میشود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست